Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 x Pioneer TS-W3003D4 vs. 1 x PIONEER TS-W3002D4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 x Pioneer TS-W3003D4 vs. 1 x PIONEER TS-W3002D4

    Hei. Jeg lurer bare på hva dere vil anbefale av 1 PIONEER TS-W3002D4 eller 2 Pioneer TS-W3003D4? Har ingen erfaring med noen av de, så håper noen av dere har prøvd de. 3002'en er mye kraftigere, men veier det opp for 2 av 3003'ere? Forklar gjerne også hvordan jeg vil merke å ha 2 av den ene i forhold til 1 av den andre.

    Takk.

  • #2
    Hei, velkommen til forumet!
    Jeg ville ikke brukt penger paa noen av de subwooferne der selv. Jeg har hatt Pioneer tidligere og synes det var middelmaadig. Du kan f.eks kjoepe en LIB 15" D2 av meg til samme pris som det dyreste av de to elementene. Eller handle et annet merke. Hvis du virkelig foretrekker disse pioneer'ene maa du fortelle litt mer om resten av systemet foer noen her kan si hva som vil gi deg best Resultat.

    Hvis du gaar for to elementer faar du dobbelt saa mye membranareal, det vil si at det kan flytte mye mere luft. Hva slags forsterker har du tenkt aa benytte paa subben din?
    never enough!

    Comment


    • #3
      15" skal vel helst ha rundt 100 liter kasse? Så har ikke plass til 2x15". Men vil du heller anbefale en av dine 15", enn to av den billigste av pioneerene(TS-W3003D4)?

      Har ikke forsterkeren for hånden. Står hos en kompis. Men det er en som passer akkurat til PIONEER TS-W3002D4. Stereo. 1 ohm stable.

      Comment


      • #4
        Det stemmer at 15" ofte skal ha opp mot 80-100l portet. Hva angaar Pioneer saa sjekket jeg ikke anbef kassevolum der. Dersom forsterkeren er 1ohm stabil vil du hente mest krefter utav den om du laster den i 1 ohm. Det klarer du ikke med et element som har to spoler paa 4ohm. har du derimot to elementer gaar det ann, da henter du mest Effekt Fra forsterkeren (men det krever nok at du gjoer TB3 for aa utnytte den fult ut).

        Du blir sikkert fornoeyd uansett om du velger en eller to subelementer til bygget ditt. Gjoer det du har budsjett og ambisjoner til! Anbefaler aa lese litt paa forumet og se noen youtoube videoer saa laerer du raskere enn aa stille ett og ett spoersmal her inne .
        never enough!

        Comment


        • #5
          hadde lett gått for en 15" fra lib kontra de pioneer seriene. har hatt begge seriene selv. Og 1 15 er vel ca 2 stk 12. Rett meg om jeg tar feil. 110 liters kasse og full 6" port skal vel ikke bli så galt. hehe
          Men er opp til deg


          mvh kim

          Comment


          • #6
            har brukt 2 ts-w3002D4 over 2 år tror jeg, og var rimelig fornøyd med det. dette var da i en sedan.
            har nå gått over til en 15" lib d2, og det er noe jeg skulle gjort for lenge siden! for min del virker det som om at når 12'erne spiller for full pupp ligger bare 15" å koser seg. har også vært lettere å holde på med 1 15" istede for 2 12"

            som sakt her tiligere så tilsvarer vel 2x12" 1 15"
            etter min husk skulle vel ts-w3002 ha ca 60L i portet kasse, så 2 stk blir jo da alt mellom 100-150 liters kasse.
            så for kassa sin del skulle du vel havne på det samme.
            pin it to win it!

            Comment

            Working...
            X