Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stille Gain "etter boka"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hehe, de fleste som har truffet på noen sanger som har lavere lyd enn andre sanger, så jeg tenkte at for å kunne kompensere for dårlig "lydnivå" så har man muligheten for å skru opp lyden enda høyere.

    Men som sagt hvorfor 2/3 volum?
    Mvh. Damir

    Comment


    • #17
      Flott, har ventet lenge på denne

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dammed View Post
        hehe, de fleste som har truffet på noen sanger som har lavere lyd enn andre sanger, så jeg tenkte at for å kunne kompensere for dårlig "lydnivå" så har man muligheten for å skru opp lyden enda høyere.

        Men som sagt hvorfor 2/3 volum?
        Jeg tipper du har besvart spørsmålet ditt selv her

        Ellers en fin gudie. Mulig jeg beveger meg ut på riktig gain justering selv etterhvert nå.
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #19
          For og svare så godt som mulig på det Dammed spørsmål.

          Har du sanger med forskjellige kvaliteter, bruker du den med høyest kvalitet som referanse.
          Og kompensere bare pga noen sanger har lavere kvalitet/lydnivå, blir feil. Har du stilt inn etter det med høyest kvalitet, vil det ikke skade og skru opp par hakk på de sangene med lavere lydnivå.

          Hvorfor 2/3 av volumet? Fordi de fleste skrur ikke høyere enn 2/3. Men du kan jo skru volumet etter ditt ønske, og stille gain etter det.
          Hos meg vrenger lyden i midbassen seg etter 2/3, litt før det også på enkelte sanger.

          Håper jeg svarte deg på det du lurte på.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #20
            Originally posted by Oekern View Post
            Jeg tipper du har besvart spørsmålet ditt selv her
            Jepp, som jeg skrev i det første innlegget så var det jeg trodde, men ville bare sjekke om det var en annen grunn. Dette virker i alle fall veldig greit.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Originally posted by Dammed View Post
              Jepp, som jeg skrev i det første innlegget så var det jeg trodde, men ville bare sjekke om det var en annen grunn. Dette virker i alle fall veldig greit.
              Enig jeg og
              Jeg har f.eks et album hvor lydnivå er ca 5 klikk på volumet lavere, og da er det veldig greit og ha noe og gå på!
              Er man redd for og dra på for mye har vel nesten alle spillere en vol.ofset funksjon som man kan senke, så volum verdiene blir lavere. Mye enklere og ha tilgang for mye volum enn for lite fra spiller
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #22
                Når det gjelder spilleren, så bør du vel måle den med osciloscop for å finne riktig volum den skal stå på

                Men akkurat det er ikke allemanseie, så 2/3 er en fin generell regel tenker jeg
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  nå må du nesten si B når du har sagt A.

                  Hva vil man oppnå ved å måle med et osciloscop, finne ut når den begynner å klippe signalet?
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #24
                    man finner ut akkurat når signalet begynner å bli forvrengt/klippe.
                    Mvh Tony Andrè
                    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                    Comment


                    • #25
                      er dette vanskelig/tidskrevende?

                      Hadde vært genialt å gjøre noe slikt på et treff f.eks.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #26
                        vil ikke tro dette skal være spesielt vansklig nei.
                        men nå har jeg kun lekt meg litt med et slikt apparat på skolen så jeg har ikke peiling på hvordan man stiller in et slikt apparat.
                        kanskje Neptyr kan komme med et litt mer utfyllende svar.
                        Mvh Tony Andrè
                        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                        Comment


                        • #27
                          Kanskje jeg skulle ha prøvd med mitt egenprogrammerte oscilloskop på PCen Mulig lydkortet ikke takler så høye spenningsverdier?
                          Olav L.
                          Volvo 740 GLT -90

                          Comment


                          • #28
                            Denne metoden her ser jeg ikke som veldig nyttig.
                            Eneste måten å egentlig sjekke dette ordentlig på er med oscilloskop.
                            Utregningsmetoden som det er vist til gir ingen indikasjoner på om signalet allerede klipper osv.

                            Comment


                            • #29
                              Er ikke alle som har oscilloskop. Og da er dette en grei løsning.
                              Fungerer for meg ganske godt, og fungerer godt nok for Steve Meade....
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment


                              • #30
                                er vel veldig få spillere som klipper signalet ved 2/3 volum.
                                Mvh. Damir

                                Comment

                                Working...
                                X