Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes w210 e220 1999 50/50 SQ og SPL anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mercedes w210 e220 1999 50/50 SQ og SPL anlegg

    Hei! har nettopp handla meg en Mercedes w210 E220 sedan, og selvfølgelig må jeg ha Anlegg i den! akkuratt nå for øyeblikket har jeg en Pioneer spiller med 3 par 3v rca utganger, dab, bt, aux, usb osv, ganske bra spiller! også har jeg ett Magnat 6.5" komponentsett i dørene forran. samt 2x12 LIB 1221 D2 med en Dynabel BF7501 .

    men hovedpoenget med tråden er egentlig HVILKE frontsett/komponenter burde jeg kjøpe til dørene forran? har flere både 2 kanals og 4 kanals forsterkere så jeg trenger bare tips og anbefaling til komponenter som passer mitt bruk! kriteriene mine er att dem spiller meget høyt samt litt fint ikke sånn typ boss, fence audio,proson , biltema lyd liksom, vil ha litt av begge verdener om dere skjønner

    Har plass til 3.5" diskant/fulltone i dashbord samt 1-2" diskant i dørene og 6.5" midbass/mellomtone, har ikke allverden med dybde så er ett + om elementet er "flatt/lavt" formål med lyden er Crispy mellomtone, fin/avslappet med kraftig diskant samt mest mulig punch eneste komponentsettet jeg har vurdert er egentlig Ground Zero - Radioactive GZRC 165FXII (Slim) da jeg har 4" og 5.25" coax av samme serien i min 190E og dem spiller meget høyt og bra, men mangler litt fylde i registeret håper helst ikke å bruke mere enn maks 3000kr på komponenter til dørene, ser helst att det kommer på 1000-2000 (brukt er også akseptabelt)

    Hva anbefaler du til meg? Hvorfor eventuelt? har du hørt dem selv?


    Setter stor pris på alle innspill! Takker på forhånd!

    Mvh John F

  • #2
    Litt avhengig av forsterkerene du har og hva slags delefiltermuligheter de har, så anbefaller jeg å kjøpe 4" (hvis du får modifisert litt og fjerna unødvendig plastikdrit) fulltone og en 6.5" (midt)bass i døra.

    har du noen eq-muligheter på spilleren? Det kan ev. løse problemene med lite energi i visse områder.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Originally posted by ugn View Post
      Litt avhengig av forsterkerene du har og hva slags delefiltermuligheter de har, så anbefaller jeg å kjøpe 4" (hvis du får modifisert litt og fjerna unødvendig plastikdrit) fulltone og en 6.5" (midt)bass i døra.

      har du noen eq-muligheter på spilleren? Det kan ev. løse problemene med lite energi i visse områder.

      Pioneer DEH-X8600DAB er spilleren jeg har, skal se hva jeg har plass til i dashbordet har ikke så mye eq muligheter vil jeg si :/

      Hvilken høyttaler anbefaler du i dashbord og døra da isåfall?

      Har følgende 4 og 2 kanals forsterkere

      Harman Kardon CA470 4 x 85w i 4 ohm

      Harman Kardon CA5250 4 x 55w i 4ohm

      Biltema 4 kanals 4 x 50w i 4ohm

      Biltema 2 kanals 2 x 125w i 4ohm

      Mac Audio MPX 2000 2 x 60w i 4ohm

      Comment

      Working...
      X