Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer avh-3200dvd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer avh-3200dvd

    Er det forskjell på norsk og usa model ved kobling i bil.

    En venn av meg kjøpte denne spilleren fra usa, og hvis han kobler den grønne ledningen på jord får han beskjed om å slå håndbrekk på og av. evt hvis den ikke er på koblet så får han beskjed om at det ikke er lov å se på film ved kjøring.

    Er det ikke samme måte å koble disse spillerene ??

  • #2
    Har hørt at om du kobler den som skal til håndbrekket til jord, så fungerer det.

    skyt meg om jeg har feil
    Per Kristian Parken
    BMW e39 528IAT

    Comment


    • #3
      Originally posted by Park1 View Post
      Har hørt at om du kobler den som skal til håndbrekket til jord, så fungerer det.

      skyt meg om jeg har feil
      Er riktig det ja. men han hadde vist gjort det men fikk opp den samme mld da. nå har jeg ikke sett på hvordan han har koblet men.

      Comment


      • #4
        akkurat jaja :P da får jeg ikke hjulpet deg noe mer
        Per Kristian Parken
        BMW e39 528IAT

        Comment


        • #5
          Det kan fikses på 2 måter.
          1 - Ta den "grønne" ledningen og legg in en bryter som kan slås av og på. "grønn"ledning til bryter til jord.
          2 - Koble inn et 12v relè der du tar signal fra remoteledningen på spilleren, og kobler den "grønne" ledningen til jord via releet.

          Årsaken til dette problemet kommer opp når man kobler bare rett til jord, er at opereingen av jordsignalet som slutter kretsen slik at spilleren "vet" at håndbrekket er på, må skje etter oppstart av spilleren.
          Derfor er et relé eller en bryter et alternativ til å få bukt med dette problemet.
          |HonkyTonky
          |Pioneer||Rockford-Fosgate
          |Rockford-Wall in Progress

          Comment


          • #6
            Originally posted by honkytonky View Post
            Det kan fikses på 2 måter.
            1 - Ta den "grønne" ledningen og legg in en bryter som kan slås av og på. "grønn"ledning til bryter til jord.
            2 - Koble inn et 12v relè der du tar signal fra remoteledningen på spilleren, og kobler den "grønne" ledningen til jord via releet.

            Årsaken til dette problemet kommer opp når man kobler bare rett til jord, er at opereingen av jordsignalet som slutter kretsen slik at spilleren "vet" at håndbrekket er på, må skje etter oppstart av spilleren.
            Derfor er et relé eller en bryter et alternativ til å få bukt med dette problemet.
            Takk skal du ha.

            Comment

            Working...
            X