Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focal vs Gladen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Focal vs Gladen

    Skal ha nye høytalere i bilen og får ikke bestemt meg. Jeg er veldig forelsket i Focal, har til og med klistremerke av Focal på side rutene bak på bilen Men så har jeg hørt mye bra om Gladen, så frister å prøve de nå.

    Men hvordan er f.eks Focal PS165 mot Gladen SQX 165?

    Og er det en bra oppsett om jeg f.eks kjører Gladen SQX 165 i dørene, og en Gladen SQX 12 bass bak?

    Forsterker: Dynabel BF0756

  • #2
    Focal PS165 er gull så langt jeg har opplevd. Er jo ikke så altfordyre heller. Diskantene kan du også justere nokså greit både i volum og frekvensområde på delefilteret. Og av erfaring så tåler de litt juling og hærverk (ikke planlagt). :P

    Hadde jeg bare klart å få bort dynamostøyen så er jeg sikker på at jeg skulle skrytt 10x ganger mer.

    Usikker på hvordan de er iforhold til Gladen though.

    Comment


    • #3
      Ja, jeg hadde et Focal PS165 i forrige bilen. Og var strålende fornøyd med det, og det spilte bra. Dum som jeg var så solgte jeg settet sammen med bilen

      Comment


      • #4
        Har hørt Focal 165V30 på Dynabel 0756 og det spiller bra! Pioneer 80PRS spiller, den gjør jo også sitt for lyden da..
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #5
          Ja, men finnes det noen her på forumet som har prøvd Gladen høytalere da? Som har noe å si om dem

          Focal vet jeg spiller godt, men har hørt flere si at Gladen er like bra, og noen ganger bedre (:

          Comment


          • #6
            Beste er om du får tatt deg en lytt sjøl Men det jeg har hørt av Gladen har helt klart levd opp til ryktene!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Ja, men blir litt dyrere om jeg må kjøpe begge settene for å prøve i bilen
              Men tror det blir Focal settet. Skal en tur til tvboden i helga og høre om en fin pris på det focal settet der

              Comment


              • #8
                Sjekk pris i norge før du drar, selv om de er flinke til å prate så har jeg skjeldent fått BRA pris der.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  sant, dem er flinke til å tro du har fått en fin pris. Sist ble jeg lurt. Prisen var 1100kr svenske, men jeg kunne få den til 1000kr norske da.. Noe som hørtes ut som en bra deal.. Men det var jo 50kr +/- dyrere enn vanlige prisen.

                  Har sett Focal settet til 2200kr her i Norge.

                  Comment


                  • #10
                    Trenger ikke kjøpe for å lytte til de, f.eks dynabel har mange ulike Gladen sett som du kan lytte på i butikken
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hifonic View Post
                      Trenger ikke kjøpe for å lytte til de, f.eks dynabel har mange ulike Gladen sett som du kan lytte på i butikken
                      En ting er å høre de på stativ, og en annen ting er å høre dem i bilen. Stor forskjell der.

                      Comment


                      • #12
                        Er jo ikke det, det som forandrer seg i bil er at du får refleksjoner med begge sett og midbass/bassgjengivelsen som du uansett må justere til å passe til døra. Forskjellene ligger uansett i tonalitet og den forskjellen får du hørt på stativ.
                        Og med logikken om at du montere det i DIN bil så er det jo litt bortkasta å spørre om råd uansett?
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Er bare noe jeg har hørt, så sa det videre men får prøve de Focalene igjen.

                          Comment


                          • #14
                            Blir nok fornøyd med Focalene
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Da ble det Focal i helga. Fikk en pris på 1800 norske kroner. Synes ikke det var så ille

                              Comment

                              Working...
                              X