Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rf t1 12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rf t1 12"

    Har en Rockford fosgate T112d4 i bass refleks kasse.
    Helix dark blue 1000.2 forsterker
    RFC2D kondensator.
    Ground zero 50mm kabel kit

    Lukter STERKT svidd av suben, lukten kommer ut av bass refleks hullene.

    Håper på Rask hjelp

    Mvh Thomas

  • #2
    skru ned litt gain på forsterkeren din,står sikkert på max?

    Comment


    • #3
      Er den helt ny den subben?
      Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio
      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

      Comment


      • #4
        Gain står på maks ja.
        Den er helt ny også.

        hva skal gain stå på da?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Thk View Post
          Gain står på maks ja.
          Den er helt ny også.

          hva skal gain stå på da?
          Heisann du....

          Nå vet ikke jeg hvor mye peiling du har på Bilstereo,men jeg kan gi deg en guide hvordan jeg justerer i grove trekk mitt anlegg.
          D kommer jo an på hvilken spiller/forsterker en har men prøv deg litt fram.
          Hvis du begynner med å ikke ha tilkoblet sub(ene) så lar du kun mellomtone&diskant spille først. Har du forsterker på dette,så justerer du gain helt ned.
          Still Bass/Diskant på 0(altså i midtstilling). Har du forhåndsjustering av EQ på spiller(pioneer) så still den på Custom.
          Skru opp volume på spiller til ca 70-75% av max.
          Har du frekvens-justering på forsterker så begynn med å justere den helt mot høyre så kun høye frekvenser spilles.
          Så justerer du Gain til du synes det høres greit ut,og justerer etter med frekvens(mot venstre) til du er på kansje mellom 100-80 Hz. Har du mulighet til å se fysisk på elementene du har ser du når de har "nok".
          Så justerer du sub. Har du mulighet å kun spille på de så gjør du det. Ev ta av signalkabel til Mellomtone/Diskant, eller Fader de vekk.
          Begynn å sette Delefrekvensen til ca 80Hz. Og deretter vrir du på Gain mot høyre til du synes det høres greit ut der også. Prøv deg litt fram på Frekvensen...
          Har du en 2 kanaler har du mulig en bryter som det står Hipass/Flat/Lowpass. Denne skal stå på Lowpass.(sub) og forsterker til Mellomtone/Diskant bør settes i Hipass-stilling(har du innebygd delefilter i spilleren kan du prøve begge deler,da ved å sette bryteren på Flat)
          Så kan du begynne å justere Bass&Diskant på spilleren(hvis det er nødvendig). Merk at hvis du IKKE har egen Sub-utgang på spiller vil du også justere opp sub ved justering av bass på spiller. Vær forsiktig.
          Før du begynner å spille høyt bruker jeg å la elementene få litt temperatur ved å spille 5-10min på moderat styrke
          Lykke til.

          Bol
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            Det kan vel også være at siden subben er helt ny blir den varm, og limet rundt om begynner å lukte. Det er ihvertfall sånn på min B2 HD12.
            Andreas Dibbern
            Ford Fiesta
            Takk til B2Audio
            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

            Comment


            • #7
              Kan vel hende 2kW er litt i meste laget for en T1? :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by Miniboom View Post
                Kan vel hende 2kW er litt i meste laget for en T1? :P
                Detaljer
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  har justert den slik du sa nå, og må si den funker meget skuffende..
                  Må være en feil en plass, den spiller og slår langt ut men det blir liksom bare med det.

                  En kompis har 2 P2 i en volvo 142 og de spiller MYE bedre/høyere, klarer ikke å snakke med folk i den,
                  Anlegge mitt blir som en bade radio mot den.

                  vurderer og kjøpe en T2 og sende inn til bilradiospesialisten for justering.

                  Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
                  Eventuelt forslag til sub i rundt 5000 tusen kr klassen..

                  Er ute etter MYE trykk..
                  helst så mye at det er ubehagelig i sitte i bilen.

                  Regner med at Forsterkeren holder med:
                  http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=4052

                  Er veldig innterisert i lyd, men har lite peiling enda, så håper på hjelp fra noen av "veteranene" :P

                  Comment


                  • #10
                    Har du koblet rett på sub? Er det 4+4 ohm spoler? Høres ut som du kan ha en fasefeil,for Rockford T1 sub SKAL spille helt greit lissom. Hvilken bil er det du har?
                    Her er en side som gir deg litt veiledning på kobling av sub: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

                    Bol
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Er 4Ohm utgaven ja.
                      Har en Mazda 626.
                      har bro koblet forsterker og på subben har jeg koblet + og minus på samme side av suben..
                      Skal det ikke være slik?
                      Trodde man bare skulle bruke 1 av sidene.

                      Comment


                      • #12
                        pluss til pluss og minus til minus.. Så tar du pluss fra ene siden og minus fra andre siden inn på forsterker.

                        Comment


                        • #13
                          Altså minus fra ene siden og + fra den andre siden ?
                          Skal jeg ha kabel mellom +/+ og -/. bak suben også ?
                          Forsterker som vanlig?
                          Last edited by Thk; 19-10-2009, 19:16.

                          Comment


                          • #14
                            Du kobler begge plussuttakene på sub´en,2 stk totalt og begge minusuttakene,2 stk totalt inn på forsterker. For at du skal slippe å ha 4 stk ledninger ut fra kassa kobler du de bare sammen inni kassa slik at du kun har et sett pluss&minus ut.
                            For at du skal slippe å ha en haug med ledninger drar du en kabel fra pluss på et uttak på sub,bort til nesteplussuttak på andre siden. Og kabel derfra og ut av kassa og inn på forsterker. Samme gjelder for minus.
                            Men følg det skjema som er i linken dah: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

                            Antall sub: 1
                            Hva er motstanden:4+4ohm
                            og neste.....

                            Bol
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment


                            • #15
                              Har gjort dette nå, funker litt bedre.. men e fremdeles ikke noe å skryte av, går fint å snakke i bilen enda

                              Comment

                              Working...
                              X