Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Transit Custom 2017 can-bus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford Transit Custom 2017 can-bus

    Hei.
    Får ny firmabil snart,en 17 transit custom,det blir leasing så mulig den ikke blir kjøpt ut om 5 år,derfor må jeg få mekka til stereoen på en måte så den enkelt blir orginal igjenn. Tenker å bytte komp sett,blir nok focal 165kr eller hertz mille,audison er også på vurderings lista,har og en fire kanals forsterker,monoblokk å en dobbel 12 som skal inn.
    Men skiten har Can bus,å jeg klarer ikke finne helt utav hvordan jeg skal få til dette her,spes med tanke på hvordan jeg skal få det enkelt orginalt igjenn. Selve høyttalerne er ikke så farlig de kan jeg ofre for 5 år med glede.

    Det jeg tenker er følgende.

    1 klippe høyttalerkablene som går inn i Can bus
    2 ta på sko å legge høynivå til en loc pro 7-4 bak med forsterker
    3 linjesignal til forsterkeren og blokk
    4 høyttalerkabler til delefilter ved forsterkeren
    5 høyttalerkabler tilbake til hu og koble på de klippte med sko så jeg bruker orginal kabling til dør og a stolpe
    6 ta strøm og jord til forsterkere og loc pro fra batteri under sete
    7 remote fra loc pro til forsterkere

    Så er jo og da spm om dette slår seg av når bilen kveles? Hører Can bus har for vane å sende signal en 45 min tid etter låsing.

    Noen her som har erfaring med dette og kan si meg om planen min vil funke eller ikke? Eventuelt hva bør jeg heller gjøre?
    River meg i håret her å takker for all hjelp,tips og råd!

  • #2
    Skulle koble til ryggekamera på min gamle Mercedes med CanBus og holdt på å knivstikke hele ledningsnettet i sinne.

    Har Ford noe forum ala Mbworld?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Ja den der Can bus skiten kan drive en mann psykose...
      Har funnet noen generelle forum i utenforlandet på Ford men lite bilstereo relatert,var innom Ford forhandleren å forhørte meg litt men salgsjefefen selv på varebilene var helt blank,fikk bare beskjed om at stereoen var god som den var å an trodde ikke den kunne byttes it engang,selv om Ford selv selger 2 din kit til dem 😂
      Hans direkte ord var vel,det er litt bass,litt mellomtone å masse diskant, helt fint til å lytte på radio, god kar det ja 😂

      Comment


      • #4
        Ikke alle som kan så mye om det de selger det er forsåvidt de beste selgerne

        Tror du må ta en telefon til et firma som holder på med bilstereo, de har ofte gjort slike ting på mange forskjellige biler med CanBus og har nok noen generelle tips
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Lenge siden eg har vert her på forumet. Første eg såg : klipp klipp............ Første du gjer å kjøper et et adapter som passer i kontakta i bilen og den kan du få lov å koble om. Eg har montert noen anlegg i samme bilen som du har .

          Hugser ikkje heilt alt av utstyr/overganger eg brukte . Kan sjekke opp i det på mandag.. (meiner focal krx og 2stk 8" DD under passasjerer sete )

          Berre ikkje klipp Noko i bilen! Hilsen montør som tar igjennomsnitte 40biler i veka og verste eg veit er når folk klipper
          Last edited by bassdal; 16-07-2017, 00:26.

          Comment


          • #6
            Can-bus-signalene har ikke noe med det analoge signalet til høyttalerne, så det skal ikke være noe problem å ettermontere forsterkere eller bytte høyttalere her.
            Jan Ove Berg
            www.elutstyr.no

            Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

            Comment

            Working...
            X