Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt spenningsregulator\Dynamo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defekt spenningsregulator\Dynamo?

    Hei og god kveld!

    Kjøpte helt nytt anlegg i dag som består av Dynabel Boombox 2x12" BP kasse, Gladen SPL 1800 forsterker, og Gladen M 165 3 Ohms frontsett. Koblet dette opp og gledet meg til å høre. Men, anlegget spilte kun når bilen var avslått. Når jeg skrudde på tenninga og startet bilen, gikk forsterkeren rett i Protection mode. Dette skjedde hver gang jeg skrudde bilen på. Fant frem multimeteret og målte hele 17,40 Volt på tomgang! Og 14,40 når bilen var skrudd av. Noen som har vært borti dette før? Kan det være spenningsregulatoren som tuller?

    Hører også et klikk fra forsterkeren når jeg slår av og på spilleren. Har aldri hørt det før fra en forsterker, men jeg er også relativt ny innenfor bilstereo.

    Takker for svar!

    Hilsen Magnus.
    Last edited by Mac Audio; 16-08-2013, 01:01.
    Ingen basskasse for øyeblikket :\
    Gladen SPL 1800c1 monoblokk
    Gladen M-Line høyttalere
    Gladen M-Line tweeters

  • #2
    14,4 når bilen er jo helt ypperlig, men det høres ut som du har defekt regulator på dynamoen ja.
    Hadde sjekka det ASAP, da du risikerer å kverke batteriet og med for mye spenning.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      ikke bare batteriet, men andre komponenter i bilen er ikke glad i mye over 15 volt
      FI SP4
      LIB
      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
      DD4LIFE

      Comment


      • #4
        Alt i en dødelig bil vil jo ta kvelden med så høy lading ! Det samme skjedde til meg for en stund siden, batterisyra spruta rundt !
        Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
        | Gladen 75c6 - DD m4a |
        | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

        Comment


        • #5
          Andre gangen jeg monterte dynamoen min etter at dynamoen sluttet å lade så begynte alle lysene mine å blinke og spenningen varierte, kan det være att regulatoren er gåen.
          JBL GTI 145,8db

          Comment

          Working...
          X