Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med forsterker

    Hei!

    Har en forsterker av typen, Earthquake PH2000W/D1,1 Monoblokk. Jeg har nå hatt denne i 2 år, og har ikke hatt problemer i det hele tatt. Før jeg skulle dra på ferie måtte jeg fjerne subben bak for å få plass til baggasje. Når jeg skulle koble opp subben etter ferien er plusskabelen dratt av, så jeg festet denne. Problemet er at den går i protection. Har sjekket jordingen, og forsterkeren funket utmerket før jeg for på ferie. Har også testet forsterkeren i en bil til en kompis, men fremdeles protection

    Noen erfaringer?

    takk på forhånd

  • #2
    Hei Andre!

    har du prøvd å slått den på uten noe tilkoblet? (bare strøm og Remote ? )
    går den i protect da å?

    da er det enten kortsluttning på terminalene eller noe av innmaten på forsterkern som ikke fungerer lengre!
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Har testet uten noe tilkoblet ja. Prøvde også å teste med andre korte ledninger fra batteri, og fikk da ikke protection etter noen omganger med av og på med remotekabelen(rart syntes jeg). Da prøvde jeg å koble opp bake igjen, men fremdeles ingenting. Har nå åpnet forsterkeren, og ser tilsynelatende helt ny ut. Håper ikke noe er kortsluttet. Hvis terminalene er kortsluttet, kan disse lett byttes trur du?

      Comment


      • #4
        når det skjer noe med en forsterker.. så er det ikke så "lett" som folk tror.

        man må oftest ha et koblingskjema og veldig gode elektrikkerkunskaper for å lese/måle seg fram til feilen..
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          Ok, takk i alle fall. Har ikke så god erfaring når det gjelder feilsøking av forsterker ivertfall. Må vell la noen som kan det se på den

          Comment


          • #6
            Hadde 2 stk phd 10000 for 5år siden å opplevde det samme med mine leverte dem inn te infocare for rep men te ingen nytte
            2 loud

            Comment


            • #7
              Føler med deg kostet meg 5000 ny denne så, nesten for galt at den skal bli ødelagt, men men..la gå

              Comment


              • #8
                Har du åpna den og sett om noen kretsbaner er svidd?
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Yep, har åpnet den. Ingen tegn til svidde kretsbaner. Ser ut som ny
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nav View Post
                    Hadde 2 stk phd 10000 for 5år siden å opplevde det samme med mine leverte dem inn te infocare for rep men te ingen nytte
                    Kan ha noe med at den ble sendt til infocare og gjøre, de klarer vel svært sjeldent og fikse noe helst desverre

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Andrebjork92 View Post
                      Yep, har åpnet den. Ingen tegn til svidde kretsbaner. Ser ut som ny
                      Du har ikke et bilde som ikke er tatt med en potet?
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Koblet ikke fra forsterkeren når jeg var på ferie, men bare subben. Derfor skrudde jeg bassen på cd-spiller/radioen ganske høgt opp. Så lurer nå på at det ble litt for mye for den, og det er det som har gjort at den har tatt kvelden.

                        Comment

                        Working...
                        X