Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med å styre musikk fra enhet via BT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med å styre musikk fra enhet via BT

    Hei, jeg er ny på forumet og må bare beklage på forhånd om jeg poster denne i feil tråd..

    Jeg satte inn en Alpine CDE-136BT i bilen. Forruten den store lykke å oppgradere til dab-radio i bilen() var det å streame Spotify via BT fra mob(Samsung G. S5) suverent praktisk.

    Problemet: De første mnd. gikk det glimrende å styre musikken fra enheten. Kunne også pause den. Det ble det så slutt på. Jeg kan ikke styre musikken lengre fra enheten. Prøver jeg å pause hender det bare at jeg klarer å mute lyden (altså musikken spiller videre uten lyd). Som sagt, det skjer da noen ganger

    Har forsøkt å legge mob. på nytt til enheten, ta strømmen på enheten og tilbakestilt mobilen i håp om å få resatt. Ingenting av dette har hjulpet.

    Har noen opplevd dette før?

    Jeg gjetter at problemet ligger i mob. siden det gikk an å styre musikken fra enheten problemfritt med en annens mob. Problemet ligger nok derfor i min mob. BT-overføring. Hørt rykter om at
    Samsungs BT er Avcrp 1.5 standard, som er "for ny" for bl.a. Alpine enheten min.

    Er jeg på sporet? Og kan jeg oppdatere BT på enheten, evt. løse BT-problemet på mob.?

  • #2
    Originally posted by nranglefant View Post
    tilbakestilt mobilen i håp om å få resatt.
    Hva legger du i det?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Vidar_G View Post
      Hva legger du i det?
      Tilbakestille til fabrikksny (det var mtp at jeg i utgangspunktet kunne styre musikken fra enheten til å begynne med, paret med tlf.) Kan imidlertid legges til at jeg fant en BT update på Alpine's nettside, men klarte å rote det mer til. Har forstyrret BT-softwaren på Alpine-enheten så kraftig nå at den er å regne som hjernedød.

      Comment


      • #4
        Ok og huffda.

        Jeg melder meg ut av denne tråden. Har ikke noe erfaring med Alpine og hjernedødhet.

        Comment


        • #5
          Alpine er ikke kjent for å oppdatere spillerene sine...

          Er det spilleren eller telefonen du vil tilbakestille?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Originally posted by Defus View Post
            Alpine er ikke kjent for å oppdatere spillerene sine...

            Er det spilleren eller telefonen du vil tilbakestille?
            Altså, det var mobilen (SG S5) jeg forsøkte å tilbakestille til fabrikksny i første omgang. Dette er enkelt, men ga ikke resultat.

            Pr. i dag er håpet heller å få tilbakestilt BT-softwaren i Alpine-enheten da BT nå har sluttet å fungere helt.

            1. Alpine-enheten er ikke lengre synlig for andre enheter (mobil, PC).
            2. Kan sjelden eller aldri navigere i BT menyen.
            3. De få gangene jeg har fått bladd litt BT menyen er det nå blankt hvor man før kunne leser av enhetens BT versjon...
            4. De gangene jeg har fått bladd litt i BT menyen lar det seg ikke gjøre å søke opp og pare enheter. (Hadde dette gått kunne man forsøkt å overføre sofware på nytt).

            Comment


            • #7
              For å unngå de problemene kjøpte jeg en Samsung S3 for at min Alpine ikke skulle få panikk

              Jobber med å få åpnet på telefon mirrorlink slik at jeg kan spille Spotify og ladde samtidig

              Lykke til, håper du får det til eller hjelp
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment

              Working...
              X