Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub+forsterker til e39 sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub+forsterker til e39 sedan

    Jeg har lenge lånt subkasser med venner og vil nå ha noe eget. Jeg har hatt litt forskjellig og vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Hadde en stund en lukket 2x12" som spilte ganske bra, akkurat nå har jeg en 12" som også spiller overranske bra men syns den har litt lite bass til tider. Jeg syntest det var gøy å ha en kraftig kasse som jeg inni mellom kunne skru opp og riste litt i stykker litt ting
    Jeg har sett på en del forskjellige merker og vet ikke helt hva som er bra og dårlig, mange klager på ground zero og slikt for og ikke spille fint til musikk men med mitt elendige gehør så synes jeg nesten alle kassene jeg har hørt spiller ganske likt bare noen er mye kraftigere
    Har sett litt på 2x12" og 1x15" og lurer på hva som vil vere det beste alternativet

  • #2
    mtp begrenset høyde og volum i et e39 bagasjerom vil jeg anbefale deg en JL Audio 13" W7. Disse spiller helt rått mtp. størrelse og tilført effekt, i forhold til f.eks. en 15" som også går i E39, men det blir utrolig trangt.

    Nyprisen på W7en er noe stiv, på rett under 10 000kr, men du finner de brukt mellom 4-5k.

    Ellers må du nesten oppgi budsjett for å få noen mer nyttige svar tenker jeg

    Comment


    • #3
      Liker å kjøpe ting nytt eller brukt med folk som enten bor nærme så jeg får sjekket tingen eller folk jeg kjenner da en aldri vet hva du får med folk
      Av budsjett tenker jeg ca 6-7k for sub+forsterker, materialer til kasse kommer i tillegg

      Comment


      • #4
        Heisann.
        Holder på med akkurat samme som deg. Bmw e39 sedan.
        Selv skal jeg ha en stk LiB 1551 15" kjører samme budsjett som deg.
        1551 + lib 1200.1 blokk kommer på ca 5000,- + matrialer,kabler etc. :-)
        Har du org spiller i bilen?
        Sliter du med spenningsfall?

        Lykke til. Mvh

        Comment


        • #5
          Ja jeg har org spiller i bilen med etter montert aux-kabel
          Sliter veldig med spenningsfall, på tomgang så klarer ikke bilen å holde mitt nåværende anlegg på fullguffe da spenningsfallet blir for mye for forsterkeren slik den går i protect...

          Comment


          • #6
            Okei, ja det vil jeg tro.
            Slet med det samme selv med org spiller. Lys innvendig og utvendig dimma veldig.
            Byttet nylig til Pioneer AVH-X3500DAB 2-din spiller, og nå dimmer kun hovedlysa ved høy musikk på tomgang.
            Altså hjalp faktisk en del bare å bytte spiller.
            Igår la jeg opp ekstra jordingskabel fra motor til chassis, hjalp også pittelitt.
            Skal få lagt opp fra batt etterhvert også.
            Og vurderer ny + fra dynamo til batteriet i tillegg. :-)

            Comment


            • #7
              Ny spiller vil jeg ikke ha da jeg ikke syns det passer i bilen utsened messig...
              Jeg hadde en kasse med 2x12" LIB elementer og den 1200wrms monoen fra LIB, da var jeg ikke plaget med spennigsfall i det hele tatt
              Vet ikke hvor mye strøm den drar den ene 12" subben jeg har nå, men det må være en god del med tanke på spenningsfallet jeg får
              Kiket litt på LIB sin 15" og den virket ikke gale med tanke på prisen

              Comment


              • #8
                Hehe skjønner hva du mener, men orgspillern er ganske klein syns jeg.
                Begrenset volum :-p hehe. Ja okei, det trekker jo lott strøm det ja.
                Selv skal jeg ha lib sin 1551 15" :-) ca 3 uker til bestilling.
                Nesten så jeg ikke gleder meg i det heletatt :-p

                Comment


                • #9
                  Lite lyd i org spilleren? Spiller no mer en høyt nok for meg
                  Vurderer faktisk å kjøpe LIB sin 15" med 1200wrms monoen
                  Hvorfor gleder du deg ikke til det? :P

                  Comment


                  • #10


                    Ironiogsånn..
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Og sånn ja, hehe

                      Okei, samme som mine planer ja. Thief :P
                      Lagt planer på hvordan kasse osv?

                      Nja, spiller ikke sååååå høyt. Hadde stort sett vol på max, og var ganske ofte jeg ville dra til litt mer :P
                      Spørs vel om du har dsp eller ikke?! Det hadde ikke jeg.

                      Hvordan får du bassen inn i bilen?

                      Comment


                      • #12
                        Har lurt litt på hvordan jeg skal lage kassen. En måte jeg tenker er og ha bassen litt på sia fremover mot seteryggen og porten inn gjennom skiluka
                        Ja jeg vet ikke hva slags spiller jeg har men min sin spiller i hvertfall høyt nokk

                        Comment


                        • #13
                          Aah ja skjønner.
                          Nå er det ca 1mnd til kassebygginga begynner her. Så hvis du ikke har begynt innen da , så legger jeg ut bilder på tråden min.
                          Lykke til

                          Comment


                          • #14
                            Ok, jeg lurer også på å kjøpe 2x12"
                            Da bygger jeg kassen slik at subbene er på hver sin side og porten i midta inn skiluka

                            Comment


                            • #15
                              Okei, med elementer mot front eller bak?
                              Har du nedfellbart baksete?
                              Blir nok bra det

                              Comment

                              Working...
                              X