Announcement

Collapse
No announcement yet.

kabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kabler

    er det mye i forskjell om man bruker høytaler og strømkabler kontra og kjøpe fra for eks. i fra http://www.bilradiospes.no/ ?

  • #2
    Litt usikker på hva du spør om her
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      om det har noe å si for kvaliteten på lyden om man kjøper kabler hos biltema eller merke kabler som koster litt mer

      Comment


      • #4
        Min mening: innenfor bilstereo for normale dødelige mennesker, som ikke bruker 200.000kr og har topp profesjonelt installert utstyr, nei da har det nesten ikke noe å si.
        Har du et lydanlegg i et dedikert lytterom hjemme med masse kostbar hifi så mener jeg det kan bedre rettferdiggjøres å kjøpe dyrere kabler. Dette er likevel antakeligvis et av de mest omdiskuterte spørsmålet blant lydinteresserte. Det finnes folk med sterke meninger og mer eller mindre vitenskapelige argumenter på begge sider i debatten. Jeg ville kjøpt de kablene du synes er fornuftig. Det viktigste er at de har nok tverrsnitt til å lede den strømmen de skal. Dvs noe mer enn 2x 0,75kvadratmm høyttalerledning på en forsterker som leverer 5000W RMS. Videre er jeg opptatt av at kabelen er fleksibel nok til å kunne legges på en praktisk måte i bilen uten å måtte kjempe for mye.
        never enough!

        Comment


        • #5
          ok, ja har hørt det er mye forskjellige meninger om dette, men hadde lyst å prøve litt dyrere kabler denne gangen så tenkte kansje å for GZ eller RF sine

          Comment


          • #6
            forsterkern står det at den tar 21mm2 så trur ikek det er noe vist å kjøre på med tjukkere enn det?

            takk for svart

            Comment


            • #7
              Anbefaler lib kabel til strøm, til høyttaler kabler kan du fint bruke Biltema

              Mvh Kim

              Comment


              • #8
                Lib så hadde ikke den tykkelsen eg tenkte å bruke av kabler


                QUOTE=kimafro;227039]Anbefaler lib kabel til strøm, til høyttaler kabler kan du fint bruke Biltema

                Mvh Kim[/QUOTE]

                Comment


                • #9
                  Lib har 25, det passer med litt jobb på 21-inngang det er også den kabelen der du får mest bang for The buck mener jeg, og ja, jeg har prøvd veldig mye forskjellig
                  Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                  | Gladen 75c6 - DD m4a |
                  | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                  Comment


                  • #10
                    ok, tenkte kansje at noe større en 21 ble for mye =)

                    er ikke noen som telfeldigvis har brukt den lib signal kablen ?

                    takk for tips =)

                    så ut som man sparer litt penger å handle hos i lib kansje 500kr i kabler i stede for 1000+ kr

                    tenkte og da bruke 2,5 på høytelerkkablene på 6,5" høytalerne til dørene, noe mer enn det trenges det?
                    Last edited by thereup; 09-01-2016, 03:17.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg synes LIB høyttalerkabel er god. Du trenger nok ikke en så kraftig kabel på noen 6,5" kompsett/coax'ene i dørene. Men dersom du ønsker det kan du bruke denne. Husk at du skal få strukket kabelen ut i døra - noe som kan være noe tungvindt.
                      never enough!

                      Comment


                      • #12
                        da tar jeg de jeg hadde tenkt så man får de ut døra =)

                        http://lydibilen.no/index.php?main_p...products_id=42

                        der her er den verdt prisen i forhold til alle andre merker som koster 200-300 for 5 meter?
                        Last edited by thereup; 09-01-2016, 21:06.

                        Comment


                        • #13
                          Kan ikke uttale meg om den signalkabelen - sikkert grei den.
                          never enough!

                          Comment

                          Working...
                          X