Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinolyd i bil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kinolyd i bil...

    Får starte en ny tråd her :-)

    Har på gang en ny spiller til bilen. En Kenwood DDX-8027. Denne har DD og DTS... Hvordan setter jeg dette opp på en grei måte? Bruker en egen forsterker bakpå planet (Ja jeg har en pick up :-). Denne driver to 15" baki og et frontsett. Bør jeg koble opp noen høytalere bak setene og en senter på dashen, eller skal jeg drite i kinolyd?

    Har ikke noen planer om å koste på noe svært på denne delen, men om det lar seg greit gjennomføre med et sett høytalere bak og en liten senter så kune d kansje vært ok å koblet det opp når man først har muligheten?
    Grombil.com
    Modifisert.net
    Drevet av entusiast for entusiaster...

    Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

  • #2
    Skal du ha "kinolyd" er center et must. Hvor mye glede du vil få av "center" i bilen så lenge du ikke skal se film eller drive å manipulere 2.0 kilder som feks CD'er til og kjøre i DD 5.1 eller DTS.

    Hva er det du egentlig primært skal bruke anlegget til ? Er det å spille cd plater vil jeg vel kanskje si at center og pro logic II decoding av 2.0 kilder kanskje ikke er verdt å pese så mye med.

    Comment


    • #3
      Det som da er tingen er at spilleren har DD og DTS innebygget... Spørsmålet er bare om det er værdt peset å sette opp. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å se mangen filmer i bilen, men det er kansje dumt å ikke benytte seg av noen som er tilgjengelig...?

      Det jeg også lurer på er om dette kun vil fungere via spillerens forsterker eller om det vil fungere via en ekstern forsterker også? Da måtte center vært tatt fra spiller vel uansett... Og er det noen løsning eventuelt? Har aldrig hatt slikt i bile, men har hjemmekino hjemme som holder mål :-). Så interessen for funksjoner og dill dall er jo der :-)
      Grombil.com
      Modifisert.net
      Drevet av entusiast for entusiaster...

      Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

      Comment


      • #4
        Først må jeg bare si at jeg ikke kjenner til oppsettet du bruker, men la oss ta utgangspungt i en standard dekoder. Ved 2.0 lydkilde brukes da feks Pro Logic II til å "prossesere" lyden sik at du får lyd i center og bakhøytalere ved avspilling av 2.0 kilder.

        Personlig liker jeg ikke lyden Pro Logic II gir som prøve å presse vocalen til center osv. Har du derimot en kilde eller en spiller som greier og realtime converte 2.0 til feks AC3 og la AC3 prosessoren i ampen\spiller dekode det som en normal 5.1 stream så blir resultatet ganske anderledes.

        Jeg opplever ihvertfall en positiv endring i lydbildet iforhold til å kjøre passthru 2.0 eller pro logic II decoding.

        Men mye av dette er smak og behag. Men å montere center for å spille musikk cd'er i prologic II ville nå jeg ha driti lang mars i.

        Comment


        • #5
          Jeg hadde 5.1 i gamlebilen, og dette var helt rått... OG JA det er stor forskjell med og uten senter.

          Jeg hadde kompsett foran, bak og koax i senter samt 2x10" subber.

          Ferjeturer, bilkø, biltreff, bilferie osv så kunne det fort bli mange timer i bilen for å se film

          Comment


          • #6
            surround i bilen er fett, drit deilig lyd!
            men det kommer jo helt ann på hvilke filtre den spilleren støtter da...

            Comment


            • #7
              hva må man ha for å få kinolyd i bilen?.. noen som kan sende link på produkter?...
              Mvh Thomas Holmedal

              Comment


              • #8
                Jeg brukte Pioneer AVX-7300DVD spiller (den het noe sånt) og Pioneer AVM-P9000R Dekoder for Dolby Digital, DTS, Prologic osv.

                Veil prisen på det den gangen var 35-36 000kr

                Comment


                • #9
                  har jo på brl i svergie denne GAS 5.1-slutsteg DTS-51 te 4998kr ser ikje så dum ut den den er jo 6*100w
                  øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                  Comment


                  • #10
                    Du kan jo gjøre det veldigt billigt sånn som meg, kjøp en grei brukt bærbar pc -1000-1500kr

                    Kjøp et eksternt 7.1 usb lydkort -400kr(denne har også optisk utgang! helt herlig bra lydkvalitet vist du har en forsterker med optisk inngang!).

                    En fin liten touchskjerm(lilli 8" touch) -2000kr

                    Og en 6 kanals forsterker\ en 4 kanals + en 2 kanals. 1500-og oppover.

                    4900,- som billigst løsning, kan sikkert få det billigere og...

                    Da har du ALT! og da mener jeg ALT du kan tenke deg, DVD, GPS, MP3, camera\webcam, internett, dynamisk "vizualisering", windows\linux, og for ikke å glemme at da kan du laste ned og installere alle slags decodere og dynamiske effekter for lyden...

                    jeg er iallefal kjempe fornøyd.

                    Mvh

                    Comment


                    • #11
                      Støttes!

                      Det er mulig en brukt laptop til 1500 kr vil bli for svak om du skal dekode både lyd og bilde samtidig, men det er uansett en god plass å begynne.

                      Comment

                      Working...
                      X