Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDE 133BT innstillinger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDE 133BT innstillinger?

    Hei og god kveld folkens!
    Byttet nylig spiller i bilen min fordi den gamle tok kvelden. Den gamle spilleren var en Alpine CDE 120RR. Denne var jeg veldig fornøyd med, selv-om den ikke er best eller dyrest på markedet. Den gamle spilleren leverte god trøkk i anlegget. Rikelig med bass og gode mellomtoner.

    Dessverre sliter jeg veldig med å få til det samme på den nye Alpine spilleren. Har prøvd mange av de forskjellige innstillingene, men uten store resultater. Har både Bass og Subwoofer level på spilleren. Har prøvd å sette disse opp, men trøkket ikke like bra som før. Har slått av HPF og LPF på spilleren.

    Noe som er nytt for meg er Bass båndbredde på spilleren. Den kan settes på Narrow, Medium og Wide. Veldig usikker på hva dette utgjør. Noen som har noe tips til hva jeg kan prøve?

    Liker å sette gains og filters på forsterkeren, er veldig uvandt for meg å måtte drive med dette på spilleren også for å få trøkk i bilen. Må være noe jeg gjør galt. Tusen takk for alle tips og råd!
    Ingen basskasse for øyeblikket :\
    Gladen SPL 1800c1 monoblokk
    Gladen M-Line høyttalere
    Gladen M-Line tweeters

  • #2
    Du bruker bare en forsterker, som bare driver subwoofere? Og alt det andre er drevet av spilleren?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Jepp. 4 diskanter fra spilleren og monoblokk for bass.
      Ingen basskasse for øyeblikket :\
      Gladen SPL 1800c1 monoblokk
      Gladen M-Line høyttalere
      Gladen M-Line tweeters

      Comment


      • #4
        Bare diskanter i tillegg til bass? låter ikke det litt.... Rart?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Komp. Sett i dørene og coaxial i dash. Pluss bass. Litt feil formulert av meg.
          Ingen basskasse for øyeblikket :\
          Gladen SPL 1800c1 monoblokk
          Gladen M-Line høyttalere
          Gladen M-Line tweeters

          Comment


          • #6
            Og er det subwooferen som låter lavere, eller høytalerne? Eller er det snakk om at det spiller like høyt men noe mangler?
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment

            Working...
            X