Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen Spl defekt igjen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Yes... Og nå vil jeg se bilder av dørene dine for pokker!.

    Beklager trådkupp.
    never enough!

    Comment


    • #17
      Kjøp DD 95 series Høres ut som at du er glad i å skru opp
      FI SP4
      LIB
      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
      DD4LIFE

      Comment


      • #18
        Originally posted by Hagalien View Post
        Kjøp DD 95 series Høres ut som at du er glad i å skru opp
        Litt mer tungdrevet. Og litt forskjellig prisklasse kanskje? På den annen side; en 95serie 15" tåler jo adskillig mere misbruk enn det Gladen elementet tenker jeg.
        Personlig ville jeg kanskje prøvd LIB18" .
        never enough!

        Comment


        • #19
          Om du fremdeles kjører dette elementet i 0,5ohm på den SPL D forsterkeren, så leverer den både oppgitt effekt og mere til, den er målt til over 3500w rms ved 0,8ohm, og den trekker strøm deretter. Det er bortimot dobbelt så mye som elementet er oppgitt til å tåle. Har selv hatt denne ampen og kjørt i både 2 og 0,5 ohm på en FI BTL 18" neo (N2), og den trekker enormt med strøm i 0,5ohm når man drar skikkelig på.

          Greit nok med ekstra batterier og store kabler, men har du noe som produserer strøm nok til denne (og resten av anlegget)? La oss si at din 180A dynamo har 120A "overskudd" utenom det som selve bilens elektronikk trekker, og forsterkeren drar 300A i peakene, da synker iallfall spenningen ned til det som er i batteriene.

          Vet ikke om første prioritet blir å skaffe et element som er noenlunde matchet med effekten du tilfører, eller å sørge for at det er nok strøm tilgjengelig for forsterkeren du har, for begge deler er like vesentlig.

          Fyrer du en 3-4kw innpå en W7, så er det ikke sikkert den lever lenge den heller.... Uten at det sier noe om kvaliteten på verken JL eller Gladen.
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #20
            Mange interesante forslag her, ja spiller høyt hardt og lenge. Ble da anbefalt Gladen elementet som skulle være helt verst. Men vil DD 12 overleve forsterkeren? Grunnen til 12, er at jeg må bruke kassa til Gladen elementet frem til våren igjen. Har hittil fått bygd 1 kasse som var bare drit og har nå en kasse som er bygd av en som skjønner seg på slikt. Dørtrekkene ble det aldri noe av i år, da luringen som bygde de første nektet på å bygge nye. Så der forsvant noen tusenlapper til. Blir nye dørtrekk til våren igjen. Vist noen skulle vite om en DD9512i som ligger et sted og trenger å bli solgt så send meg gjerne en melding :-)
            Last edited by woodpile; 18-07-2013, 20:34.

            Comment


            • #21
              I bunn å grunn her er vel ikke om subbene tåler forsterkeren her i dette tilfellet det er vel heller ett spørsmål om den tåler deg les det Haakon skriver å tenk nøye gjennom dette, jeg har faktisk ennå ikke sprengt elementer siden jeg begynte med stereo/bilstereo i 1990/91 å jeg å liker å spille høyt

              Comment


              • #22
                Originally posted by bass-freek View Post
                Yes... Og nå vil jeg se bilder av dørene dine for pokker!.

                Beklager trådkupp.

                Kommer fortløpende Johann, hold ut !!
                Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                | Gladen 75c6 - DD m4a |
                | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                Comment


                • #23
                  Originally posted by bass-freek View Post
                  Litt mer tungdrevet. Og litt forskjellig prisklasse kanskje? På den annen side; en 95serie 15" tåler jo adskillig mere misbruk enn det Gladen elementet tenker jeg.
                  Personlig ville jeg kanskje prøvd LIB18" .
                  Hva legger du / folk i tungdrevet egentlig? Er det følsomheten du tenker på? Frekvensresponsen i forskjellige kasser? Sikkert på at kassen som er testet er effektiv i det hele tatt?

                  Hva ligger i tungdrevet?
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #24
                    Følssomhet på 80 å oppover mot 90
                    2 loud

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by nav View Post
                      Følssomhet på 80 å oppover mot 90
                      Hvorfor? Og hvorfor er det relevant for stereo-oppsett - regner med de fleste skal brukes til musikk, og ikke presse ut dB.
                      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                      Comment


                      • #26
                        1. det er en sharan?
                        2. prøvd å koblet om det Orginale ledningsnettet bak Lyktene? med relle? da det orginale ledningsnettet på disse bilene er dritt.. som resten av bilen
                        3. Gladen er et bra merke og de tåler missbruk.
                        4. det du har av spenningstap er nesten ingenting.. 14.1 med guffe er jo veldig bra.
                        5. det er nok limet sin shyll at dustcapen blåste av. (alltså de som reconet subben sin shyll)
                        6. tror nok forsterkern din er gainet for mye opp... så den clipper viss du tar livet av subben/e dine.
                        7. skal veldig mye til for å "ødelegge" en sub, da kvaliteten er noksåhøy på de fleste kvalitetsmerker!
                        8. tror ikke den har tatt noe skade av at dustcapen blåste av.
                        9.reklamasjon på reconing
                        10. syns det er så rart at du har hatt såååå mye problemer med anlegget vs alle andre?
                        Last edited by HLS; 19-07-2013, 10:05.
                        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                        Mvh
                        Rune Kvaal

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Jørgen View Post
                          Hvorfor? Og hvorfor er det relevant for stereo-oppsett - regner med de fleste skal brukes til musikk, og ikke presse ut dB.
                          Hvorfor er du interessert i hvor mange hestekrefter bilen har da? Det er jo bare relevant dersom du skal konkurrere i drag-racing! (Ikke verdens beste metafor, bilens vekt passer kanskje bedre, men du skjønner poenget).
                          never enough!

                          Comment


                          • #28
                            Lim på støvhetta å gi gass igjen er ikje verre en det istedfor å lage 3 siders katalog om alt annet
                            2 loud

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by bass-freek View Post
                              Hvorfor er du interessert i hvor mange hestekrefter bilen har da? Det er jo bare relevant dersom du skal konkurrere i drag-racing! (Ikke verdens beste metafor, bilens vekt passer kanskje bedre, men du skjønner poenget).
                              Grunnen til at jeg spør er fordi jeg synes det er kuriøst at folk nevner slikt. Jeg har drevet min 9518 med 500W, og ikke noe problem med å spille så høyt at det forlengst overdøver frontsettet. I en ueffektiv, lukket kassekonstruksjon.

                              Hva ligger da i tungdrevet, og hvorfor ta hensyn til dette? Når 500W er mer enn nok til å spille høyt til normal bruk, og som observert på forumet her er folk watt-freaks og har tusenvis av watt. Skulle tro at ordet "tungdreven" svinner litt hen da - med mindre formålet er å drive dB-drag, for å tyne ut de siste 0,XX dB fra elementet.

                              Jeg var også under inntrykk av at hvor mye effekt et subwoofer-løsning trenger, har mer å si på montering og kassekonstruksjon. Subelementet i seg selv er bare en liten del av et større bilde. Det å "rule out" gode elementer fordi et meningsløst parameter sett i musikksammenheng er antydet å være lavt synes jeg er kuriøst.

                              Derfor lurte jeg på hva folk ligger i tungdrevent og spurte hvorfor man skal ta hensyn til det.
                              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Jørgen View Post
                                Hva legger du / folk i tungdrevet egentlig? Er det følsomheten du tenker på? Frekvensresponsen i forskjellige kasser? Sikkert på at kassen som er testet er effektiv i det hele tatt?

                                Hva ligger i tungdrevet?
                                De sier heller ikke ved hvilken frekvens? Kan like godt være testet på 1kHz
                                ?

                                Comment

                                Working...
                                X