Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uren bass HJELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ved beltefestet eller i selve festet?
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #17
      bolten går gjennom

      Comment


      • #18
        Bilder er greit, da slipper du å forklare så mye.
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #19
          hvis det er så vanskelig å forstå at det er brukt en stor kabelsko som skrus fast mellom beltefestet med bolten gjennom øyet hvorpå det loddes før det trekkes til med varme så vet ikke jeg. men bilde er da unødig.
          ¨
          og jord er ikke synderen er null dynamostøy hvilket jeg burde merke ved dårlig jord.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Skinhawk View Post
            hvis det er så vanskelig å forstå at det er brukt en stor kabelsko som skrus fast mellom beltefestet med bolten gjennom øyet hvorpå det loddes før det trekkes til med varme så vet ikke jeg. men bilde er da unødig.
            ¨
            og jord er ikke synderen er null dynamostøy hvilket jeg burde merke ved dårlig jord.
            Rolig nå booy..
            Nå må du forstå at du skriver en mangelfull 1. post i forhold til det man kanskje burde skrevet for å finne ut av problemet du har i bilen din, og vi må spørre om hver eneste lille ting, siden det ikke er opplyst på forhånd.
            Husk at det er du som ønsker hjelp av oss her inne, så den tonen der ville jeg nok spart meg for..
            Når mennesker som har god kunnskap vedrørende koblinger og feilsøking, ønsker å hjelpe deg og spør om bilder, og du svarer slik, når du egentlig burde lettet på rumpa og tatt et bilde, ja da spørs det hvor mye hjelp man får..

            Og FYI, når du skriver "ved sikkerhetsbeltet" så betyr det "i nærheten av sikkerhetsbeltet" og ikke " i sikkerhetsbeltet". Det er grunnen til at jeg spurte flere ganger.

            Og grunnen til at jeg nevner jordingen, er at etter mine erfaringer har jording av forskjellige komponenter skylden for veldig mange merkelige feil, så derfor er det naturlig for meg å starte nettopp der.

            Uansett, håper du finner ut av det
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

            Comment


            • #21
              var ikke meningen å være kvass, beklager om det ble oppfattet slik, jeg verdsetter all hjelp jeg får.

              Comment


              • #22
                Hvis vi får se bilder av installasjonen din blir det lettere for oss å finne ut hvor man kan starte feilsøking.

                Hvis vi ser kabeldimensjoner, lengde, koblingspunkter etc. kan det gi oss nyttig info.

                Hvis vi ser kassekonstruksjon med plassering etc. vil det også kunne være nyttig.

                Er ikke alle her inne som vet hvordan bilen din ser ut, eller er kjent med komponentene dine.

                Du sier at siden du ikke merker dynamostøy, har du derfor ikke dårlig jording. Det trenger ikke være riktig. For å finne ut om kabler er riktig dimensjonert og koblingene gode nok må man måle. Har du spenningsfall når du skrur opp volumet på lydfiler/musikk vil det antydet dårlig kontakt / kabling.
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                Comment


                • #23
                  har målt for å eventuelt finne spenningsfall, står stabil på 14,4v ved 1300rpm, fall til maks 13,7 ved heftig kjøring.

                  Comment


                  • #24
                    Spenningen måler man uten at stereo er på, og med stereo på "fult" volum. Har du spenningsfall da er det et problem.
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • #25
                      Det bruker å hjelpe å legge opp nye strøm og jordingskabler til spiller når man har sånn støy du har. Kan være en ting du kan prøve.

                      Hvis du bruker aux kan det også være den kabeln som lager støy. Prøve en annen der kanskje.

                      Lykke til!
                      FI SP4
                      LIB
                      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                      DD4LIFE

                      Comment

                      Working...
                      X