Announcement

Collapse
No announcement yet.

2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mojomann View Post
    Skal bli morro å se hva dere får til.
    Fortsatt street a?
    Hva er et akseptabelt nivå da?
    Har du fått testet bandpass kassene du skreiv om da?


    mvh
    mojomann - team re-load, (tjukken)
    det er vel over norsk rekord virker det som.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Techpoint View Post
      det er vel over norsk rekord virker det som.
      Hehe, ja over 150,1 db bør han klare...iallefall i en panda.
      TEAM RE-LOUD
      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

      Comment


      • #18
        Originally posted by mojomann View Post
        Skal bli morro å se hva dere får til.
        Fortsatt street a?
        Hva er et akseptabelt nivå da?
        Har du fått testet bandpass kassene du skreiv om da?


        mvh
        mojomann - team re-load, (tjukken)
        Street-a ja.
        Akseptabelt nivå...... tja, 150dB er vel akseptabelt.
        Vi har ikke fått testet båndpasskassa enda, men er veldig spent.
        Har nå 4 kassevarianter som skal testes, 1stk refleks, 1 båndpass og 2 udefinerbare prinsipper.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #19
          150 i en panda er da lett??
          klare til våler da??
          TEAM RE-LOUD
          Norwegian Champion 01 . 06 . 07 .08 .11. 12.13.
          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

          Comment


          • #20
            Originally posted by mojomann View Post
            150 i en panda er da lett??
            klare til våler da??
            Tja, jeg har gjort en veldig uhøytidelig undersøkelse som konkluderte med at det er mange som spiller over 150dB i street klassene.
            MEN, det er enda fler som spiller mellom 145-150, faktisk ligger 9 av10 i dette området.
            Personlig har jeg aldri konkurert og Team Innstallbay har ikke den erfaringen som DreamTM/re-load har.
            Men vi kan lyd/akustikk/teknikk og har tillgang til solid utstyr så vi prøver så godt vi kan.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #21
              de hertz monoblokkene så veldig kraftige ut,iallefall på papiret,så de har jeg god tro på att kan funke til db drag
              jeg går utifra att det er hertz som skal brukes.
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

              Comment


              • #22
                Originally posted by Dag Johansen View Post
                Tja, jeg har gjort en veldig uhøytidelig undersøkelse som konkluderte med at det er mange som spiller over 150dB i street klassene.
                MEN, det er enda fler som spiller mellom 145-150, faktisk ligger 9 av10 i dette området.
                Personlig har jeg aldri konkurert og Team Innstallbay har ikke den erfaringen som DreamTM/re-load har.
                Men vi kan lyd/akustikk/teknikk og har tillgang til solid utstyr så vi prøver så godt vi kan.

                Mvh
                Dag Johansen
                Hei Dag !

                Det er som du sier, det er mange som spiller mellom 145 og 150 i street.
                Men sjekker du hva flertallet med panda`r spiller, er det over 150...iallefall ellers i europa...Så da setter jeg en liten knapp på at du/dere kommer et stykke over 150...
                TEAM RE-LOUD
                Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jonny.B View Post
                  de hertz monoblokkene så veldig kraftige ut,iallefall på papiret,så de har jeg god tro på att kan funke til db drag
                  jeg går utifra att det er hertz som skal brukes.
                  Det er fullt mulig å spille høyt med med det meste av utstyret som er på markedet...
                  Når det gjelder Hertz, så funker det garantert også.
                  Men det er flere ting som spiller inn, iallefall i street som både jeg og Dag bygger for å konkurere i... som f.eks hvor effektive dem er...og om de ampene er strømsugne...osv....
                  Og det er morro at det kommer flere nye merker på bana, og nye konkurenter...
                  TEAM RE-LOUD
                  Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                  2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                  Comment


                  • #24
                    jupp,er enig i det....utsyret har vel nesten minst betydning,for å ta i litt....er montering,erfaring,prøving å feiling,og atter prøving å feiling som er cluet i db-drag. Finnest vel nesten ikke fasit svar i db-drag......sq er lett i forhold.
                    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Jonny.B View Post
                      jupp,er enig i det....utsyret har vel nesten minst betydning,for å ta i litt....er montering,erfaring,prøving å feiling,og atter prøving å feiling som er cluet i db-drag. Finnest vel nesten ikke fasit svar i db-drag......sq er lett i forhold.
                      Nope, du kan flytte utstyr fra f.eks en panda til en annen, de kan gjerne ha samme oppsett, demping osv men spille helt forskjellig resultater.

                      Så det er bare prøving og feiling som gjelder uansett bil egentlig.

                      i dB-drag er vel uansett to ting viktig, en effektiv kasse og effektive forsterkere.

                      Comment


                      • #26
                        er det mye forskjell fra forsterker til forsterker hvor effektive de er? å i såfall hvor mye?

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by vegardrs View Post
                          er det mye forskjell fra forsterker til forsterker hvor effektive de er? å i såfall hvor mye?
                          Hvis vi tar for oss klasse-D forsterkere så svinger vel effektiviteten mellom 60-90%.
                          Husk at det kun er snakk om effektivitet, en forsterker med 60% effektivitet kan være mye kraftigere enn en med 90% effektivitet.

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                          Comment


                          • #28
                            Kjør på Dag! Blir bare gøy å se fler i Street A!
                            Siden jeg har klart 150 db i min golf IV med forholdsvis lite modifikasjoner, bør du klare å komme dit opp også med en panda.
                            Street A 151 dB
                            NM 07 Champion
                            Memphis Caraudio MOJO 4 KW
                            Atomic APX 12"
                            TEAM RE-LOUD
                            DreamTm.no

                            Comment


                            • #29
                              Ja, så da er det bare å skru opp da....
                              TEAM RE-LOUD
                              Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                              2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by re-load View Post
                                Ja, så da er det bare å skru opp da....
                                Jepp, nå har ettpar HP1KD special edition annkommet!

                                Mvh
                                Dag Johansen
                                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                                Comment

                                Working...
                                X