Announcement

Collapse
No announcement yet.

Different - Lada Niva til db drag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Different - Lada Niva til db drag

    Hei!

    Dette er da min første tråd i dette forumet som virker veldig ålreit, og håper noen har synspunkter og meninger til det jeg skal begi meg ut på nå, da dette er ganske "different" fra mye annet...

    Utgangspunktet er en Lada Niva. Etterpåbygde stigbrett, kufanger, hvite felger med BF Goodrich all terrain dekk, neon, racing stoler, dvd blir det etterhvert, men først og frmst blir prioriteten - stereo - bygge til db drag. (som den første i verden med Niva på db drag?)

    2 stk Kicker S15L7 subber som skal bygges 203 liters kasse til, ferdig designa av fockford fosgate's "kasse-program" for meg
    1 stk Soundmagus x-3200 forsterker på 3000w rms som virkelig drar dette
    (ja, får bil-alarmene på bilene rundt til å gå av)


    Planet audio 2x50w rms forsterker til dørhøyttalerene bak som er
    Rockford Fosgate 17cm coaxial høyttalere

    Frontsettet: sony xplod 17cm frontsett men skal byttes ut/eller brukes i tillegg til JBL 17cm frontsett

    Baki: Rockford Fosgate 6x9" bak som kanskje skal byttes ut med et frontsett (har lyst på RF høyttalere rundt om i bilen, ikke fra flere forskjellige merker)

    4x65w rms forsterker til frontsett og bakhøyttalere.

    Pioneer spiller med aux inngang i front og tre utganger bak: front, rear og sub, noe som er veldig kjekt.

    Er hittil dunka inn 143 db med dette, med originalbatteriet, uten noe kondis eller noe slik, men skal prøve å komme over 150 med et ekstra batteri og nye kabler, samt ny kasse, porta kasse på 203,3 liter.

    Skal også lydisolere hele bilen og etterhvert more seg "litt" med glassfiber, (mdf?-) treplater og firkantstål osv

    Så får dere synes hva dere vil så lenge, men dette prosjektet er bare så vidt begynt på. Har ønsker om å kjøre en full serie selvsagt, etterhvert, men hittil går pengene til det de kan, da ikke penger vokser på trær (faen og) og av den grunn at jeg kun er 17 år men betaler alt selv.
    Skulle bli sponsa av Sony, men de rota meg bort og forveksla meg med en type med GOLF så han fikk spons i stedet for meg.. Som om den ikke finnes nok overstyla, disko-golfer rundt om kring.. Men Nivaer, nei det har vi ikke sett.
Working...
X