Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESPL vs dBdrag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESPL vs dBdrag?

    er det stor forskjell på resultatene i espl og dbdrag?

    jeg spilte 134,8 med dørene igjen og 133,9 med dørene åpne på espl med 1 dd1515 og 1 soundanus x1502 i en golf 2.. er dette bra?
    *VW Passat 2,0 TDI*
    VW Golf II 1,8 - solgt
    Nissan Cherry GTT - kjilt
    VW Golf III VR6 - solgt

  • #2
    Originally posted by Svendsen View Post
    er det stor forskjell på resultatene i espl og dbdrag?

    jeg spilte 134,8 med dørene igjen og 133,9 med dørene åpne på espl med 1 dd1515 og 1 soundanus x1502 i en golf 2.. er dette bra?
    espl bruker vel ikke samme måler som i dB-drag, så det kan vel ikke sammenlignes. Du får dra på en db- konk og teste bilen din, mini street show spl heter den klassen som ligner litt på espl.
    Jon Ola, team dynabel
    78 mod golf1 db-bil
    92 mod golf3 bruks bil

    Comment


    • #3
      ikke samme måler og ikke samme plassering av mic og db drag kan man kjøre favoritt frekvensen i 3sekunder populert kalt burp. Så vet du hvor anlegget "peaker" er det bare å kjøre den frekvensen.

      espl spiller man musikk med micen der man/eller i nærhet av hvor man selv sitter, altså i fører setet.

      Man scorer som regel lavere i espl enn i db drag, det er helt normalt og er ikke sammenligningsbart, men begge er veldig morsomt, kule med espl er at man uten å gjøre en dritt kan spille høyere eller lavere neste gang man deltar, spørs hvor bra spor valget emma velger ut er for systemet ditt

      på det du spør om, resultatet ditt virker helt greit og er ødeleggene på hørselen, så hver forsiktig, dog ikke det høyeste jeg har sett i espl med en 15 tommer

      For vanlige høytspillende biler vil jeg anbefalle å prøve begge deler, er to konkuranse former som er morsomt på hver sinn måte, men for reine db-drag biler med kun bass elementer er det kun db-drag som gjelder.. i espl må faktisk de andre høyttalerne fungere, dommer skal høre at det spiller musikk.
      I espl for man også en sikkerhets vurdering av bilen samt noen tilbake meldinger på å gjøre ting sikrere hvis det skulle være nødvendig.
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Originally posted by Svendsen View Post
        er det stor forskjell på resultatene i espl og dbdrag?

        jeg spilte 134,8 med dørene igjen og 133,9 med dørene åpne på espl med 1 dd1515 og 1 soundanus x1502 i en golf 2.. er dette bra?
        Å med den scoren der mener jeg kassa din er tett opp mot optimal i bilen din men mater på med for lite effekt
        Bjørn M Wilhelmsen
        Team Alta Bilstereo
        www.emmanorway.com

        Comment


        • #5
          takk for svar tror også forsterkeren er for liten.. men jeg har blåselyd i portene når jeg spiller høyt i lave frekvenser.. no man kan gjøre med det? hjelper det med noe bomull/dempeull i kassa?
          *VW Passat 2,0 TDI*
          VW Golf II 1,8 - solgt
          Nissan Cherry GTT - kjilt
          VW Golf III VR6 - solgt

          Comment


          • #6
            Originally posted by Svendsen View Post
            takk for svar tror også forsterkeren er for liten.. men jeg har blåselyd i portene når jeg spiller høyt i lave frekvenser.. no man kan gjøre med det? hjelper det med noe bomull/dempeull i kassa?
            Send PM til dynabelgolfen, han selger rør med avrunda ender så du slipper blåselyden..
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #7
              rørene er veldig avrunda. det er original aeroport 4" rør
              *VW Passat 2,0 TDI*
              VW Golf II 1,8 - solgt
              Nissan Cherry GTT - kjilt
              VW Golf III VR6 - solgt

              Comment


              • #8
                Originally posted by Svendsen View Post
                er det stor forskjell på resultatene i espl og dbdrag?

                jeg spilte 134,8 med dørene igjen og 133,9 med dørene åpne på espl med 1 dd1515 og 1 soundanus x1502 i en golf 2.. er dette bra?
                Lurte litt på først hva en Sound-anus var for noe, men så så jeg signaturen din nederst...

                Comment

                Working...
                X