Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilkobling av ekstern volt regulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tilkobling av ekstern volt regulator

    Hei

    Holder på å skal montere nydynamoen min med ekstern justerbar voltregulator.
    Spørsmålet mitt er hvilken utgang kobler jeg kabelen fra dynamoen på regulatoren?

    Regner med det er den kabelen som er fastmontert på dynamoen som skal regulatoren. Utgangene på regulatoren heter pos, neg og fld.

    Takker for svar
    JBL GTI 145,8db

  • #2
    Hei. Hva slags merke/dynamo er det. Hvor har du kjøpt dynamoen?


    Mvh kim

    Comment


    • #3
      Dynamoen er en excessive amperage 250A med excessive amperage voltregulator.
      JBL GTI 145,8db

      Comment


      • #4
        Har du tatt en tlf til de? Eller sendt en mail. Skal du bruke den i corollaen din? Jeg ringte til mechman ang dynamoen min.

        Mvh kim

        Comment


        • #5
          vist ikke så e jo nate veldig enkel å nå på facebook da hilmar : )
          Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
          | Gladen 75c6 - DD m4a |
          | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

          Comment


          • #6
            Skal bruke den i corollan ja, har funnet det ut + på pos, - på neg og kabelen fra dynamoen på fld.
            JBL GTI 145,8db

            Comment


            • #7
              Hvilken corolla? Passer den fint nedi uten store problemer?

              Comment


              • #8
                Den passet ikke helt med stramminga, slangen fra varmeapparatet går innpå et rør inn i blokka og siden dynamoen bygger litt mere, så får jeg ikke det festet i kontakt med strammeskinnen så jeg er nødt til å forlenge skinnen og mest sannsynligvis ha lenger reim.
                JBL GTI 145,8db

                Comment


                • #9
                  Pictures please! Hehe, vurderer en ny dynamo fra EA selv, også i en Corolla (E10).
                  Har lest veldig forskjellige tilbakemeldinger om EA though.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hilmar92 View Post
                    Dynamoen er en excessive amperage 250A med excessive amperage voltregulator.
                    Skal bli morro og se hvordan den oppfører seg i din bil. min fra mechman kveler bilen ved bass pådrag/belastning v tomgang under kjøring,
                    Nå skal det sies at reima sitter meget stramt. Dette er en 2 liters motor. Kan jo selvfølgelig være noe elektrisk også. Men gasser jeg en til 2 ganger lett på gass bedalen føre stopp så går det greit. Er en vanvittig god dynamo iallefall. Men det er vel ea sine også.
                    Må si at det er STOOOOR forskjell med en stor dynamo. Hehe
                    Det er verdt alt strevet med å modifisere festene litt/masse


                    mvh kim

                    Comment

                    Working...
                    X