Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkeren/annlegget funker ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterkeren/annlegget funker ikke

    Hei. Har nettopp kobla opp den nye forsterkeren min opp imot 2 nye høyttalere fremme, men da jeg skulle prøve det så kom det ikke en lyd.

    Målte 15V inn på forsterkeren. Og det lyser ikke på "On" lyset på forsterkeren, så skjønner det ikke.
    Det er jo heller ingen på knapp på forsterkeren.

    Her er forsterkeren:
    http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=15001

    Her er bilstereoen:
    http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-b...wood-cd-radio/

    Kan det ha noe med den remote kabelen å gjøre? Den skulle vist slå av og på forsterkeren om æ husker riktig ?
    Den koblet jeg der det stod den skulle kobles på forsterkeren og skjøtet den ilag med den ledningen som var merket "remote" som kom ut av bilstereoen.

    Noen som har peiling på hvor feilen ligger ?

  • #2
    Hva slags farge var det på den ledningen bak spilleren som du skjøtet det sammen med.ledningen til remote er vanligvis blå og hvit.Er det en ledning det står P.CON på?
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

    Comment


    • #3
      For det første: feil forum avsnitt.
      For det andre: talaboy; han sier han koblet seg inn på ledning merket remote.
      Også problemet: 15 v var da i det høyeste laget? De fleste er vel oppgitt til å virke på fra 9 til 14,4 volt?
      Har du sjekka evn jordingen? Sikringer? Feil kobling?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Morten Pettersen View Post
        For det første: feil forum avsnitt.
        For det andre: talaboy; han sier han koblet seg inn på ledning merket remote.
        Også problemet: 15 v var da i det høyeste laget? De fleste er vel oppgitt til å virke på fra 9 til 14,4 volt?
        Har du sjekka evn jordingen? Sikringer? Feil kobling?
        Har en slik spiller liggende selv og bak på den er det en ledning som det står remote på og en det står P.CON på.Gjorde samme feilen selv en gang og koblet til den som det står remote på,og ingenting skjedde.prövde den som det står P.CON på og da virket det.googlet dette i går så har lest det svart på hvitt at det er den ledningen.
        Lasse Bass Tala
        Proud to be LOUD!!!

        Comment


        • #5
          Da ville jeg tatt Talaboys utsagn for god fisk og prøve å koble på P.CON.
          Hvis det fortsatt er problemer, begynn feilsøkingen med å måle hva spenning som ligger mellom her og jord når spilleren er skrudd på.

          Begynn da med å måle mellom forsterkerens remote-inngang og jord. Her skal det være sånn omtrentlig +12 volt
          (eller ca mellom +9 og +14,5 volt - Toleranseverdiene her er som regel litt halvrause).

          Får du null spenning, måler du mellom spillerens P.CON-utgang og jord.
          Har du spenning som nevnt over her borte, men ikke nede ved forsterkerens inngang, tyder det på brudd et sted i lendingen eller kabelskoene på den.

          Må si meg enig med Morten Pettersen ang. kategorisering av tråden, men vil ikke gjøre noe stort nummer ut av det.
          En moderator kan jo alltids flytte den inn i verkstedet.
          Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
          Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

          Comment


          • #6
            Bare skriker det ut jeg:

            Jordingspuntk?!
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

            Comment


            • #7
              Beklager om jeg har postet på feil plass, er litt ny her på forumet, og takk for tips

              Ja, synes også 15V virket veldig høyt, men det var nu så mye spenning som var der. Det må nu være bra det ?

              Og det kan da ikke være noe feil med jordingen ? Målte jo 15V imellom + og - jo.

              Men jeg prøver å gjøre slik som talaboy skriver, så får vi se om det virker.

              Målte forresten mellom remote på forsterkeren og jord og er ikke spenning der.
              Også prøvde jeg laske en ledninge fra pluss til remote på forsterkeren og da funket det, men vil jo gjerne slippe å måtte koble av og på der hele tiden.

              kalosturbo: Hva mener du med jordingspunkt ? Er ikke jordingen bra når jeg måler 15V ?

              Comment


              • #8
                Funket å koble Remote fra forsterkeren på P.CON.
                Så takk for tipset, da var det i orden

                Jørgen: Da skal jeg prøve å måle jordingspunktet når forsterkeren er i gang, og oppdatere her med målene mine.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Spoooki View Post
                  Funket å koble Remote fra forsterkeren på P.CON.
                  Så takk for tipset, da var det i orden

                  Jørgen: Da skal jeg prøve å måle jordingspunktet når forsterkeren er i gang, og oppdatere her med målene mine.
                  Da hadde jeg rett da
                  Lasse Bass Tala
                  Proud to be LOUD!!!

                  Comment

                  Working...
                  X