Announcement

Collapse
No announcement yet.

Les denne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har ikke lest hele, men - som nevnt tidligere: mulighet for å slette innlegg i egne tråder bør være til stede. Spesielt under "Prosjekt" seksjonen.

    Comment


    • #47
      Har ikke lest hele, men - som nevnt tidligere: mulighet for å slette innlegg i egne tråder bør være til stede. Spesielt under "Prosjekt" seksjonen.
      Ok, bare for å legge den diskusjonen død.

      AT FOLK FÅR MODERERE EGNE TRÅDER SKJER IKKE!

      Det blir alt for fort at folk sletter i hytt og pine om de ikke tåler hva som blir svart eller lignende. Er det noe trådstarter føler er et problem, så får han ta kontakt med moderator/rapportere posten sin, så skal heller moderator(ene) gripe inn.

      Det med å endre trådtittel osv skal vi heller se på igjen når jeg er ferdig med mitt nåværende prosjekt. Jeg har diverse planer.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #48
        Og angående prosjekt, så har jeg litt lyst til å kopiere HW.no sin måte å gjøre det på.

        En prosjekttråd, en kommenteringstråd.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #49
          Originally posted by neptyr View Post
          Og angående prosjekt, så har jeg litt lyst til å kopiere HW.no sin måte å gjøre det på.

          En prosjekttråd, en kommenteringstråd.
          Er atm på jobb, og kom til og tenke på det samme. Du tok "orda utav munn på meg".
          Tenkte noe ala SMD forumet, der brukern selv kan velge om de vil ha det sånn.

          Noen innspill fra dere brukere?
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #50
            Originally posted by Hifonic View Post
            Nå må vi ikke overdrive disse "problemene"!
            Dette forumet hadde som hensikt og ta over for bilstereodelen på BSF siden det forumet ble supernazi og helt håpløst styrt av moderatorene der. Og om jeg ikke husker helt feil ble det sagt at slik skulle det ikke bli på dette forumet. Vi er ikke så mange her at det skal være nødvendig og drive slik "styring" av voksne folk.

            Det jeg har gjort til tider er å sende PM til folk som blir litt vel varme i trøya og slipper ut alt dritten gjennom tastaturet, og det har funket i de fleste tilfeller. Folk flest klarer faktisk å holde igjen og ta imot råd. Om de ikke gjør det kan man begynne å vurdere slike tiltak, men helt ærlig så mener jeg at det ikke skal være nødvendig på et såpass lite forum der alle i grunn skal dele samme interessen.
            WORD

            Originally posted by GENEXXA View Post
            Jeg kan godt leve med reglene som de er nå per dags dato.
            Bare at de blir mer fulgt.

            Jeg viste ikke at det var derfor forumet ble opprettet (se join dato). Og da skjønner jeg at dere "eldre" medlemmer stiller dere mer kritisk til mer "nazi regler" :P

            Men en ting jeg ikke liker, er nedrakking eller mobbing på forumet. Og jeg ønsker en full stopper på det. Vi er alle her voksne, og kan oppføre oss som det.
            Kanskje på tide voksne mennesker ikke er like hårsåre som barn da, Vet ikke hvor "beskyttet" du lever, men her jeg kommer fra er litt spydigheter og sarkasme en liten piff i hverdagen.

            Hvis jeg må slutte å skrive som jeg gjør når noen skriver ting om bilstereo som er feil med gjentagene følgefeil så slutter jeg å si at folk skriver feil. Hvorfor skal jeg gidde å sitte å skrive en masse rettelser av folk som bare sitter å skriver piss. Hvis du slenger på en spydig kommentar eller litt sarkasme så kan det vel faktisk hende fyren tenker seg om før han skriver et nytt bullshit svar

            Skal jeg da risikere å få en prikk da lissom så han som sitter å skriver bullshit fortsetter og ingen tør å rette på han??

            Mobbing? Jeg er nok ikke aktiv nok til å ha fått med meg alt, men jeg har ikke sett noe som helst som kan minne om mobbing.. en "dust" kommentar i ny og ne er ikke mobbing. Men igjen, hvis et voksent menneske lar seg mobbe via et forum så har han et problem, ikke bare på forumet. Mener nå jeg da!
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment


            • #51
              Originally posted by neptyr View Post
              Ok, bare for å legge den diskusjonen død.

              AT FOLK FÅR MODERERE EGNE TRÅDER SKJER IKKE!

              Det blir alt for fort at folk sletter i hytt og pine om de ikke tåler hva som blir svart eller lignende. Er det noe trådstarter føler er et problem, så får han ta kontakt med moderator/rapportere posten sin, så skal heller moderator(ene) gripe inn.

              Det med å endre trådtittel osv skal vi heller se på igjen når jeg er ferdig med mitt nåværende prosjekt. Jeg har diverse planer.
              Å slette en salgstråd kunne vært åpent for medlemmene?

              Kunne vært med å lette jobben til dere
              Mvh
              Tufte's hotline

              Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

              Comment


              • #52
                Originally posted by Tufte View Post
                Å slette en salgstråd kunne vært åpent for medlemmene?

                Kunne vært med å lette jobben til dere
                Det er ikke så dumt forslag
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Erik André View Post
                  WORD



                  Kanskje på tide voksne mennesker ikke er like hårsåre som barn da, Vet ikke hvor "beskyttet" du lever, men her jeg kommer fra er litt spydigheter og sarkasme en liten piff i hverdagen.

                  Hvis jeg må slutte å skrive som jeg gjør når noen skriver ting om bilstereo som er feil med gjentagene følgefeil så slutter jeg å si at folk skriver feil. Hvorfor skal jeg gidde å sitte å skrive en masse rettelser av folk som bare sitter å skriver piss. Hvis du slenger på en spydig kommentar eller litt sarkasme så kan det vel faktisk hende fyren tenker seg om før han skriver et nytt bullshit svar

                  Skal jeg da risikere å få en prikk da lissom så han som sitter å skriver bullshit fortsetter og ingen tør å rette på han??

                  Mobbing? Jeg er nok ikke aktiv nok til å ha fått med meg alt, men jeg har ikke sett noe som helst som kan minne om mobbing.. en "dust" kommentar i ny og ne er ikke mobbing. Men igjen, hvis et voksent menneske lar seg mobbe via et forum så har han et problem, ikke bare på forumet. Mener nå jeg da!
                  Må si meg enig i mye av dette.

                  Det man bør skille på er de som kommer med helt på trynet påstander og de som kommer med "dumme" spørsmål. Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har jeg hørt, selv om det er lov å prøve å tenke litt selv også.
                  Selvølgelig må man kunne irettesette selv utnevnte verdensmestere som sitter å lirer av seg bullshit,
                  men å begynne å hakke løs på en usikker nybegynner fordi han stiller spørsmål om ting som litt mer erfarne tar forgitt, eller kommer med mangelfull info når han spør om råd blir for dumt (har sett litt formange eksempler av dette i det siste)

                  Det må vel også kunne være slik at at det er greit med litt temperatur i noen diskusjoner så lenge de holder seg saklige og on topic?
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by shammers View Post
                    Må si meg enig i mye av dette.

                    Det man bør skille på er de som kommer med helt på trynet påstander og de som kommer med "dumme" spørsmål. Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har jeg hørt, selv om det er lov å prøve å tenke litt selv også.
                    Selvølgelig må man kunne irettesette selv utnevnte verdensmestere som sitter å lirer av seg bullshit,
                    men å begynne å hakke løs på en usikker nybegynner fordi han stiller spørsmål om ting som litt mer erfarne tar forgitt, eller kommer med mangelfull info når han spør om råd blir for dumt (har sett litt formange eksempler av dette i det siste)

                    Det må vel også kunne være slik at at det er greit med litt temperatur i noen diskusjoner så lenge de holder seg saklige og on topic?
                    Helt enig...

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by shammers View Post
                      Må si meg enig i mye av dette.

                      Det man bør skille på er de som kommer med helt på trynet påstander og de som kommer med "dumme" spørsmål. Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har jeg hørt, selv om det er lov å prøve å tenke litt selv også.
                      Selvølgelig må man kunne irettesette selv utnevnte verdensmestere som sitter å lirer av seg bullshit,
                      men å begynne å hakke løs på en usikker nybegynner fordi han stiller spørsmål om ting som litt mer erfarne tar forgitt, eller kommer med mangelfull info når han spør om råd blir for dumt (har sett litt formange eksempler av dette i det siste)

                      Det må vel også kunne være slik at at det er greit med litt temperatur i noen diskusjoner så lenge de holder seg saklige og on topic?
                      Var det jeg tenkte på da jeg skrev mitt tidligere innlegg. Kunne har formulert meg anderledes ja, ser det nå.


                      Og Erik, jeg er ikke veldig hårsår. Og jeg tenkte ikke på meg selv når jeg skrev det. Skrev det som generelt sett. For og si det sånn, jeg jobber kun med folk som liker og spøke og jåsse. Og det går mye i nord-norsk bannskap på jobben. Så er veldig vant med sånt.
                      Og jeg ser at det er noe nedrakking ute og går av og til. Som kan føre til mobbing om det går på samme person (snakker nå generelt sett om du ikke forstår) hele tiden, alt etter hva mottaker ser på saken.
                      F.eks en som har vært mobbet igjennom hele skole livet sitt, tar seg fortere nær av ting enn de andre. Noe og tenke på.

                      Men og kalle noen dust eller og være sarkastisk ser jeg ikke på noe og bry seg om. Tenker med på slike ting der man går skikkelig inn for og rakke ned på noen. Skjer heldigvis ikke mye, men har sett det før (Få tilfeller jeg har observert før moderator tiden min).
                      Kalles vell så fint som Person angrep?

                      Og det prikk systemt skrev jeg i tidligere post (kanskje ikke tydlig nok?), at jeg går fra den tanken/idèen. Lar den saken ligge.

                      Vil ikke skape noe stor diskusjon rundt dette. Så om det er noe du finner defust, send PM
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by GENEXXA View Post
                        V


                        Og Erik, jeg er ikke veldig hårsår. Og jeg tenkte ikke på meg selv når jeg skrev det. Skrev det som generelt sett.
                        Jeg tenkte heller ikke på deg, du skrev så fint at vi ALLE var voksne. Så det var ikke rettet mot deg på noen måte
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #57
                          Ser det nå at et prikk/banne system kan fort bli vrident og skape mye ny diskusjon. Men om det ikke nytter å irettesette regelbrudd som skjer gang på gang skulle det kanskje fått følger på en eller annen måte.
                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            Er det noen som ikke irettesetter seg det vi moderatore sier til de, gang på gang, og det utvikler seg til et problem, så forsvinner de ganske fort på forumet

                            Vi har klart oss uten prikksystem så langt, og vi klarer oss nok videre også
                            2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                            Comment

                            Working...
                            X