Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker å vite ca brukspris - Bilstereopakke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ønsker å vite ca brukspris - Bilstereopakke

    Hei

    Har en bekjent som skal selge anlegg og ønsker å vite om prisen er riktig.

    Anlegget består av 2 Audiobahn Immortal 12 (forøvrig lite informasjon om disse på nett) i kasse, 1 RF T20001BD, stinger dynamo på 200A, 2 gelebatteri fra northstar, samt en HK 4 kanaler.

    Utstyret er i god stand, og lite brukt, hva ville vært en kurrant bruktpris for dette? Rundt 2 år gammelt.

    MVH

    Hans

  • #2
    4000,- for RF forsterkeren, 1000,- dynamoen, 500,- pr. batteri, 1000,- for H/K og subene ville jeg ikke kjøpt
    Last edited by cossiemk1; 18-02-2013, 17:02.

    Comment


    • #3
      syns kansje det var litt lave priser. den dynamoen tenker jeg ikke var så veldig billig ny :P men hvor gammelt er det å hva var nypris på alt?
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment


      • #4
        tror kanskje det var den dynamoen jeg skulle kjøpe i fjord oss han (??) da sku han ha 5-6000,- mener jeg.
        FI SP4
        LIB
        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
        DD4LIFE

        Comment


        • #5
          Da har jeg fått alt i hus, Hkforsterkeren var en CA470, helt ubrukt. I tillegg var det en pose med en hel del 50mm2 kabler.

          Såvidt alt gikk inn i bilen:



          Siden subwooferen er spesiallaget til golf 4, så gikk den dessverre ikke inn i stasjonsvogna på en nyttig måte, men den kom seg helberget hjem uansett.

          Så kommer spørsmålene:
          - Har lest litt om forsterkeren, og denne krever mye strøm, gjerne gelebatteri, og ny dynamo. I tillegg til at disse 2 subwooferne og forsterkeren krever mye plass. Jeg har ingen interesse av å ha et spl-anlegg, men vil ha litt mer trykk enn hva nåværende høyttalere har, samt en sub bak i bagasjerommet. Vil foreksempel firekaneleren drive 1 Audiobahn sub greit itillegg til et frontsett fra ADS? Ser forsterkeren skal gi 4x135w i 2 ohm, dvs at subben får 2x135 (270w) totalt hvis man brokobler. Er ikke all verden, men burde holde greit i en bruksbil som har behov for litt ekstra lavfrekveser? Følsomheten på subwooferen er forøvrig 95db.

          - Subwooferen skal i en åpen stasjonsvogn (se bildet), hva slags kasse vil fungere greiest i en slik bil? Ser Audiobahn anbefaler portet kasse på ca 40 eller 65 liter, alternativt en lukket kasse på rundt 20 liter.
          Er mer rettet mot SQ (om man kan kalle det SQ av budsjettanlegg)...
          Last edited by Han5y; 20-02-2013, 04:59.

          Comment


          • #6
            Jeg ville prøvd å selge det meste her, men beholdt H/K forsterkeren. Så kjøpt en lettdreven 12" sub og et greit frontsett (IKKE ads!!)

            Comment


            • #7
              Originally posted by cossiemk1 View Post
              Jeg ville prøvd å selge det meste her, men beholdt H/K forsterkeren. Så kjøpt en lettdreven 12" sub og et greit frontsett (IKKE ads!!)
              ADS`ene har jeg allerede fått montert,dette står på en Pioneer DEH700BT, og syns dette låter mer enn godkjent for meg. Tipper dette blir enda bedre med en forsterker. At man selv fornøyd er tross alt det viktigste

              Kommer til å bruke ene Audiobahn subwooferen i en passende 12" kasse, fungerer det ikke, ny sub :-)

              Comment


              • #8
                så lenge du er fornøyd så er jo målet nådd!

                blir nok mer "kontrollert og punch" med en forsterker på ads ene.
                viss du skal bruke bare 1 subb og ikke ha et "spl" anlegg så funker det nok med 4kanalern brokoblet
                bare du ikke guffer på å ødelegger subben heh, men tror jeg ville ha laget en portet kasse når du først skal lage..
                i tilfelle du skal ombestemme deg senere!

                er vell noen år siden de subbene ble laget, men vet at jeg sikla litt på di ny .
                hvordan de spiller har jeg egentli ikke peiling på, er vell laget for "show" bruk med utseende sitt hehe.
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  Takk for svar :-) Nytt frontsett ble tilfeldigvis kjøpt i går, POLK DXI6500, gleder meg til å montere det på nyforsterkeren

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Han5y View Post
                    Takk for svar :-) Nytt frontsett ble tilfeldigvis kjøpt i går, POLK DXI6500, gleder meg til å montere det på nyforsterkeren
                    Det var straks noe helt annet enn ADS ja

                    Comment

                    Working...
                    X