Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt trøbbel med montering av grill

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt trøbbel med montering av grill

    Hei

    Jeg er akkurat begynt å bygge anlegg i en ny Civic. Foreløpig har jeg startet på basskassen som skal i bagasjerommet der reservehjulet normalt er.

    Anlegget bygges slik at det ikke vises, og bagasjerommet skal kunne brukes normalt.

    Her er toppen på kassen.


    Grill:


    Det jeg har problemer med er at når topplaten kommer på toppen av denne, så har jeg ikke plass til å skrue fast grillen (biltema) siden elementet tar all plassen nedi hullet, og at grillen er akkurat like stor som elementet. Grillen skal monteres slik at gulvet i bagasjerommet blir helt slett.

    Alternativer:
    - Skaffe meg en større grill? Finnes 13"?
    - Montere noen avstands-hylser slik at grillen kommer i riktig høyde. Monteringshullene passer nøyaktig med hullene på elementet, men hvordan får jeg alt til å sitte skikkelig fast hvis samme bolten skal holde elementet også på plass?


    Vel, håper på noen lure svar :-)

    PS. Bra forum, godt med alternativer nå som bilforumet bare virker sånn av og til.

    Mvh Tomas

  • #2
    legg en plate til oppå kassa med utskjæring som er på 2-5mm (tykkelsen på trekket x2) mer enn grillen. og monter grillen på selve bass kassa. og legg plata "over"
    den nye plata bør jo da være skjært ut så den blir heldekkende i bagasjeroms gulvet, da for du et gjevnt gulv.. tykkelsen på plata bør være i nærheten av tykkelsen på grillen så vil det se gjevnt ut.
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Originally posted by Erik André View Post
      legg en plate til oppå kassa med utskjæring som er på 2-5mm (tykkelsen på trekket x2) mer enn grillen. og monter grillen på selve bass kassa. og legg plata "over".
      Jeg hadde ikke tenkt på tykkelsen på trekket. Fint å få med.

      Men greia er at diameteren på hullet i kassen er den samme som ytre diameter på grillen (og ytre diameter til elementet), så jeg har ikke noe å skrue grillen fast i. Kanskje det bare er grillen som er litt for liten?

      Comment


      • #4
        du nevnte noe om at du kunne kjøpe en større grill, så det burde vel gå ann å gjøre noe med
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #5
          Originally posted by Erik André View Post
          du nevnte noe om at du kunne kjøpe en større grill, så det burde vel gå ann å gjøre noe med
          Hehe. Må bare finne en først. Noen som vet om nettsider som har slike griller i litt utvalg?

          Comment


          • #6
            biltema f.eks
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment

            Working...
            X