Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass Race og psychlone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bass Race og psychlone

    Hei..

    har lest litt på dbdragracing.no og så at dette var jo ikke bare for værstingene..

    lurer litt på dette med bass race og psychlone? har det vær noe særlig repons i disse klassene?

    ettersom jeg forsto er psychlone en "enklere" konkuranse enn EMMA pluss at det i tillegg måles SPL? stemmer det?

    i bass race skulle man bruke musikk sto det. kan jeg ta med meg hvilken som helst brent cd til treff eller skal denne på noen måte være godkjent?
    da kan jeg jo i teorien brenne en cd med de frekvensene som vil spille høyest i bilen min, og kalle det for en ny sjanger innen musikk.. (dette er kun for å være vanskelig, da folk kan være det, til de grader)

    håper på noen svar her..
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

  • #2
    er ikke veldig inn i dbdragracing, men bass race har alltid virka som en kul greie, men nei du kan ikke brenne en vilken som helst cd. du for kjøpt en egen bassrace cd
    bassrace har hatt enorm respons så vitt jeg vet, psychlone tror jeg er nytt av året, men har aldri deltat i dbdragracing så hvis jeg tar helt feil så ikke blås hue av meg
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      hvis du får kjøpt en egen cd som alle må bruke, så blir det jo som ett dbdrag eller? trodde litt av greia var å finne en sang med masse bass fra start og 30 sek ut i sangen jeg?

      orginalt postet på www.dbdragracing.no:

      Bruk av musikk er også ett must og det gjør at det kan være både vannskelig og spennede å kunne holde enn gjennomsnitt når tiden bare er 30 sekunder

      men jeg har ikke peil, aldri vært med på dBdrag, kun sett på

      Noen som kan svare på dette med psychlone? kombinasjon av Db og SQ konkuranse?
      Last edited by MariusFa; 22-03-2007, 20:07.
      96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
      Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
      tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

      Comment


      • #4
        Originally posted by MariusFa View Post
        hvis du får kjøpt en egen cd som alle må bruke, så blir det jo som ett dbdrag eller? trodde litt av greia var å finne en sang med masse bass fra start og 30 sek ut i sangen jeg?

        orginalt postet på www.dbdragracing.no:

        Bruk av musikk er også ett must og det gjør at det kan være både vannskelig og spennede å kunne holde enn gjennomsnitt når tiden bare er 30 sekunder

        men jeg har ikke peil, aldri vært med på dBdrag, kun sett på

        Noen som kan svare på dette med psychlone? kombinasjon av Db og SQ konkuranse?
        Det er egen bassrace cd, med sanger på som har bass. tror det har gått greit å bruke egne cd'er også, men det skal være musikk.

        psychlone er nytt av året ja, så ingen som helt vet åssen det fungerer, jeg har fått tilsendt en mic til dette formålet som ser relativt rå ut, studiomic.
        litt av cluet er vel å måle frevensenes samspill, at det ikke er for mye eller for lite av noe, og samtidig måler den jo trykket.
        Men er jo bare å ta turen til en konkurranse hvor denne grenen blir avholdt så ser vi fort hvordan det funker..

        Comment


        • #5
          ok. høres utrolig spennende ut.

          håper SPL og SQ måles hver for seg.

          når jeg drar på maks, må jeg ha på HPF på frontsettet og da mister jeg jo mye dynamikk

          jaja vi får vente å se.. gleder meg i hvertfall til sesongen
          96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
          Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
          tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

          Comment

          Working...
          X