Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken basskasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken basskasse?

    Hei.

    Har et 10" Rockford Fosgate element som jeg trenger en kasse til. http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=137&katid=27&id=

    Er på utkikk etter en portet kasse. Og ifølge anbefalingene bør den være på ca.40L. Hvor nøye er dette tallet?
    Har funnet en kasse på 35L: http://transmedia.mystore.no/ds_prod...oducts_id/9237

    Vil dette fungere? Funker det bedre med en for stor kasse: http://transmedia.mystore.no/ds_prod...oducts_id/8620

    Har ikke klart å finne noen ferdig kasse som ligger nærmere anbefalingene. Hvis noen har noen tips er det bare å skrike ut!

    Bygge kasse selv tror jeg ikke at jeg skal begi meg ut på...

  • #2
    Hvis du skal kjøpe ferdig kasse ville jeg anbefale deg og kjøpe bassworx. De funker virkelig godt. Så har du jo sledegehammer kassene til MTX også da. De koster, men er det beste som finnes av ferdigkasser

    Comment


    • #3
      baseboxx hos www.bsbildeler.no er kurante til prisen
      Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

      Comment


      • #4
        Sledgehammer kassene er utrolige gode ferdigkasser, finnes som nevnt ikke bedre ferdigkasser og få kjøpt i butikk. De koster, men kvalitet koster, sånn er det bare. Men til den subben du har nevnt der holder det plenty med en bassworx eller baseboxx.
        1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

        Comment


        • #5
          Takk for mye bra tips! De jeg har linket til er bare søppel det eller? Lurer også veldig på om dett med kassevolum er et must? Hva er i tilfelle best, 5-6 liter for liten eller 9-10 liter for stor?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Didrik Desibel View Post
            Sledgehammer kassene er utrolige gode ferdigkasser, finnes som nevnt ikke bedre ferdigkasser og få kjøpt i butikk. De koster, men kvalitet koster, sånn er det bare. Men til den subben du har nevnt der holder det plenty med en bassworx eller baseboxx.
            Hvorfor er sledgehammer-kassene så bra? Har du noen specs på de? Type, materiale, volum, tuning etc.

            Originally posted by Reintz View Post
            De jeg har linket til er bare søppel det eller? Lurer også veldig på om dett med kassevolum er et must? Hva er i tilfelle best, 5-6 liter for liten eller 9-10 liter for stor?
            Hadde holdt meg langt unna transmedia, som har et heller noe frynsete rykte. Se feedback-tråd under seksjonen "kjøp & salg".

            Om kassevolum er et must? Ja. Heller for stor enn for liten.
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jørgen View Post
              Hvorfor er sledgehammer-kassene så bra? Har du noen specs på de? Type, materiale, volum, tuning etc.
              MTX SLH-10U
              Dette er portet kasse for singel 10"
              19mm MDF
              HxBxD - 37cm x 51cm x 46cm
              86,8 liter utvendig
              66,1 liter innvendig ikke medregnet porten.
              Portstørrelse????
              Tuning????
              Tror du må høre med audiocom om de kan hjelpe deg med resten.

              Har selv hatt en dobbel 15" sledgehammer kasse fra mtx og den var skikkelig godt sammenskrudd. Vanvittig bra og godt port system. Skikkelig kvalitets teppe. grei terminal. potte tett selvsagt. Greide ikke spille den i stykker. Ser jo knallbra ut også.
              1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

              Comment


              • #8
                Originally posted by Didrik Desibel View Post
                Greide ikke spille den i stykker. Ser jo knallbra ut også.
                Har du ofte problemer med at du spiller istykker basskasser?

                Comment


                • #9
                  At man ikke greier å spille istykker ei kasse er vel et must? Vil helst ha ei kasse som holder sammen.

                  Tror heller jeg hadde gått for kasse fra Dag Johansen =)
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by trustno1 View Post
                    Har du ofte problemer med at du spiller istykker basskasser?
                    Har skjedd med et par bassworx kasser faktisk

                    Men bygger selv og da holder som det skal vettu
                    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                    Comment

                    Working...
                    X