Announcement

Collapse
No announcement yet.

LIB 808 VS 8081 Ny oppgradert sub fra lib

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LIB 808 VS 8081 Ny oppgradert sub fra lib

    Hei

    Tenkte jeg skulle bare lage en tråd over forskjellen mellom 808 og den nye 8081 fra LIB.
    Jeg har per dags dato en 808 montert i min A4 B5, å er veldig fornøyd. Mangler litt punch, men det er vell pga størrelsen (8") vil jeg tro. Men dypbass har den masser av!!! Bunner elementet på veldig høye volum, men det er jo ekstremt hvor høyt det spiller før det lager ulyder! Kassa mi er på ca 35 L med en 4" port full lengde. Ender opp med en tuning på ca 40 hz.

    Så så jeg nå at lib hadde komt med en ny utgave av 808, nemlig 8081. Så den er nå bestillt å jeg kommer til å putte den i samme kassen for å se først hvor mye forskjell der er

    Så forsetter denne tråden når element er montert og testet Mulig jeg tar en TermLab runde før og etter montering

    Mvh Tom Vadseth
    Gladen XL 250c2 - Mosconi AS 200.4 - LIB 8081 - Audison Bit Ten D - Audison Voce 3 veis

  • #2
    Bestillte selv to 8081 i dag så blir spennende og se reusltatene

    Comment


    • #3
      Ja, det blir spennende. Bestilte 4stk idag.

      Comment


      • #4
        Noen som har kasseforslag til disse? Volum per stk?

        Comment


        • #5
          Lydibilen har helt sikkert, og er ganske ofte online på chatten på hjemmesiden. Er vel også eneste som har kasseforslag til disse, siden relevante specs for å kalkulere kasse ikke ligger tilgjengelig online..
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Her er kasseforlsag til Sub'en.

            Du — Oppdater informasjonen
            LIB-8081-D2. 8", Kasseforslag?

            Hop Audio
            Portet kasse på 28 liter er fint til disse

            Comment


            • #7
              Ingen specs er oppgitt for å kunne lage bandpass kasse..
              Hadde lyst å prøve dette da 4x8081 i portet kasse kun spilte 137,8dB.

              Comment


              • #8
                Å da kjørte du på med hvor mye effekt? Og hvilke hz? Hvor stor kasse?
                Hvor mye strøm tilgjengelig?
                Mvh kim

                Comment


                • #9
                  Portet kasse 112L.
                  3200W rms forsterker. 40Hz.
                  Strøm er ikke målt - Kraftig dynamo, 60Ah batteri, 8 Farad forsterker. 50mm2 kabel.

                  Comment

                  Working...
                  X