Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mindre forsterker spiller bedre enn større forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mindre forsterker spiller bedre enn større forsterker?

    Heisann!

    Har nettopp byttet ut en Cadence Zrs7000d (ca 1000wrms @2ohm) med en Gladen Spl1800d (ca 1800wrms @2ohm). Med disse kjører jeg parallellkoblede 2x Ground Zero elementer på 2000wrms hver. (Koblet til 2 ohm)
    Og ja, jeg vet at forsterkeren er for liten. Men synes fortsatt det er rart at en større forsterker spiller dårligere

    Det jeg ikke skjønner er at Cadence monoblokka spilte bedre og kraftigere enn Gladen monoblokka. Har nå prøvd å justere den, og til og med når jeg har gainen på fullt, så spilte cadencen høyere. Hva kan skyldes dette?

    Takker for alle svar!
    Last edited by foxinabox; 16-03-2015, 00:06.

  • #2
    Cadence er Cadence? :P
    Her har jeg ingen svar egentlig, men hvor gjorde du av Zrs blokka?

    Comment


    • #3
      Originally posted by MKLars1 View Post
      Cadence er Cadence? :P
      Her har jeg ingen svar egentlig, men hvor gjorde du av Zrs blokka?
      Den ble ødelagt pga vannskader. Sittet i en russebil
      Men jeg skjønner ikke helt "Cadence er Cadence", Gladen er i utgangspunktet et veldig bra merke? Forsterkeren kostet tross alt 5000kr ny

      Comment


      • #4
        Den gladen forsterkeren er meget bra. Har du nok strøm? Da større forsterket krever mere strøm. Men har du justert fra spilleren også?
        Hørte den forsterkeren på en dd 9515 serie å det spilte vel rundt 145db om jeg ikke tar helt feil. Ved 40hz
        Mvh Kim

        Comment


        • #5
          Originally posted by kimafro View Post
          Den gladen forsterkeren er meget bra. Har du nok strøm? Da større forsterket krever mere strøm. Men har du justert fra spilleren også?
          Hørte den forsterkeren på en dd 9515 serie å det spilte vel rundt 145db om jeg ikke tar helt feil. Ved 40hz
          Mvh Kim
          Usikker på om den får nok strøm, kan sjekke størrelsen på batteriet. Hvordan vet jeg Evt om den får nok/for lite? Men hvordan justerer man på spilleren? Og hva gjør man da?

          Comment


          • #6
            Sjekket batteriet nå. 80Ah, 640A. Vet ikke om det holder jeg? Men jeg har ikke justert volumet på spilleren til den nye forsterkeren, så det er godt mulig det er det som er problemet.

            Comment


            • #7
              Er du sikker på at du har koblet det til 2ohm ? Har subwooferene dual 2ohm coils?

              Comment

              Working...
              X