Announcement

Collapse
No announcement yet.

dB drag/bassrace konkurranse hos Eltek 01.09.07

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, nå har jeg lest reglene for BR, og det ser jo høvelig greit ut. Men la meg se om jeg har forstått dette helt rett.

    Det kjøres gjennomsnittsmålinger på 3 sekunder, right? altså, 90 + 90 + 90 /3 = 90db.. Og dette racet varer i 30 sekunder, right? det er ikke noe maksmåling i løpet av den tiden der det er snakk i?

    Hvis det er så at det måles i snitt på 3 sekunder, er det ikke like greit å bare vente til de siste 3 sekundene i racet, å knuse på med noe fet bass da, eller har jeg missa konseptet helt her?

    Hvis det da måles snitt på de 30 sekundene racet varer, og man innimellom peaker over 129.9 (hvis vi stiller i den klassen) og har en eller to målinger på la oss si 132, da er man diska, selv om snittet er lavere enn 129.9? Sånn rent teoretisk, så vil det jo være rimelig umulig å oppnå 129.9db da, for en snittberegning vil jo alltid ta med seg det som er lavest, altså f.eks 30db på ene målinga, og da er man jo fucka
    Sture Vedal

    Comment


    • #17
      Sånn i grunnen ser bassrace ut som noe man bruker lil john og andre lignende artister på.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #18
        Originally posted by chin View Post
        Ok, nå har jeg lest reglene for BR, og det ser jo høvelig greit ut. Men la meg se om jeg har forstått dette helt rett.

        Det kjøres gjennomsnittsmålinger på 3 sekunder, right? altså, 90 + 90 + 90 /3 = 90db.. Og dette racet varer i 30 sekunder, right? det er ikke noe maksmåling i løpet av den tiden der det er snakk i?

        Hvis det er så at det måles i snitt på 3 sekunder, er det ikke like greit å bare vente til de siste 3 sekundene i racet, å knuse på med noe fet bass da, eller har jeg missa konseptet helt her?

        Hvis det da måles snitt på de 30 sekundene racet varer, og man innimellom peaker over 129.9 (hvis vi stiller i den klassen) og har en eller to målinger på la oss si 132, da er man diska, selv om snittet er lavere enn 129.9? Sånn rent teoretisk, så vil det jo være rimelig umulig å oppnå 129.9db da, for en snittberegning vil jo alltid ta med seg det som er lavest, altså f.eks 30db på ene målinga, og da er man jo fucka
        Du har nok ikke skjønt det helt

        snittet måles i hele perioden på 30 sekunder, og det er til enhver tid snittmålingen du ser i displayet, og man jobber seg derfor sakte oppover mot maksen i sin klasse, dvs, 119,9, 129,9 eller 139,9 osv..
        For å få ett snitt på 129,9dB så må man selvfølgelig spille over 130dB, men så lenge det er snittet som vises så blir man ikke disket. (Det er snittmålingen din som ikke skal overstige maksnivået i hver klasse.

        Comment


        • #19
          Genialt med folk som deg tilstedet på forumet for å tegne å forklare å dytte inn med t-skje på nykommere slik som meg.. :-D Får bare mer å mer lyst å komme nedover til Tønsberg den 17 gitt. Tror jeg må overtale venninna mi til å bli med, så tar vi en helaften der.

          Er det noen som vet når det begynner, og hvor det blir værende hen?
          Sture Vedal

          Comment


          • #20
            Da er det 6 dager igjen til konkurransen så håper så mange som mulig finner veien til Eltek i Oslo. Det vil bli loddet ut premier fra dynaBel, Pioneer og Alpine til deltakerne.

            Comment


            • #21
              Etter hva jeg kunne observere var det en vellykket gjenomført konkuranse med flere nye norgesrekorder
              Blant annet en transporter som spilte 143,4db i Show SPL, dette var en firmabil fra et byggfirma
              Erik

              Alpine CDA-7998R
              Alpine SPX-177R 6-1/2"
              Alpine SWR-1222D
              Alpine MRV-F545
              Alpine MRD-M1005
              Alpine 6397CX 6x9''
              Dynabel BF0804


              http://www.bassrace.no/

              Comment


              • #22
                De som ikke var hos ELTEK gikk glipp av noe.... Neste år bør de som ikke var der komme !!!
                Tor S Aamodt.

                Comment

                Working...
                X