Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydprosessor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som duden over her sier. Om han ikke har vesentlig interesse for å drive av og justere, bygge, whatever så er nok ms8 noe for han.

    Om han derimot (som jeg antar) har interessen av å bygge, justere, konto styre og ordne så ville JEG ha anbefalt mosconi. Det blir akkurat som at du anbefaler selv ms8. Sandvik vil nok anbefale bit1, tufte vil nok anbefale alpine og ketil skjei vil anbefale pioneer.

    Mine erfaring tilsier at mosconi 6to8 er verdt kronasjene som er forlangt med den og foreløpig har jeg ingen dårlige erfaringer med den. Derav, anbefaler jeg 6to8.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Vil bare nevne noen minus med mosconi som jeg har erfart etter å ha brukt den litt:

      - Skal du streame bluetooth med AMAS modulen må du også kjøpe multiboardet. Dette betyr fort vekk 4 lapper ekstra. Skal du også justere via bluetooth må du ha en modul ekstra til 400,-
      Så en fullt utstyrt mosconi kommer fort på over 9000 lapper, enda mer om du skal ha displayet.

      - Streame bluetooth gir noe digital forvregning i diskanten. Dette er markant værre fra android, men hører det også er tilstede i fra iOS, dog mindre. Du kan redusere problemet med å gaine opp forsterker og justere ned på inngangen på dsp.

      - Både bluetooth streaming og bluetooth justering har ingen mulighet til å endre pinkode, så hvem som helst kan i praksis koble seg på utstyret ditt å gjøre hva de måtte ønske. Man kan unngå dette med å sørge for å ha en enhet tilkoblet til enhver tid, da får ikke koblet seg til.

      Så lenge du er klar over dette, og inneforstått med utfordringene så er 6to8 en glimrende DSP lydmessig. Med separat 31 bånds paragrafisk EQ, samt en ekstremt fleksibel delefilter-del så har du uenlige muligheter til å justere lyden detaljert.

      Comment


      • #18
        jeg trur jeg er over midels interesert. for jeg satt i over 12timer for og få det gret å høre på.
        å jeg er ikke hel RF-JBL eller alpine men di er der får jeg vil jo best mulig. og mosconi 6to8 og bit1. men det jeg klarte og få ut av dette burde jeg gå for mosconi 6to8.jeg har tengt litt på og kjøpe et sånt komponent sett. http://www.autodesign.no/hoyttalere/...aktiv-high-end
        og en mosconi forsterker,
        det er jo klart folk anbefaler de dem er sponset av. og di som selger anbefaler jo di merkene di har.
        alle har sikker noe bra med dem.

        og alt kan jo dikuteres. det hadde ikke hvore et onklig forum uten diskusjon og dårlige argmenter :P hehe
        MVH Mats S. Erdal

        Comment


        • #19
          Jeg tror du blir fornøyd
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #20
            Mosconi 6to8 er en flott liten sak. Kan ikke sammenligne den med noen andre, da det er den eneste jeg har prøvd, men kan si at jeg er fornøyd.
            Før jeg kjøpte den gjorde jeg endel research på div større forum enn dette. Mosconi er veldig, veldig ofte det folk anbefaler. Etterhvert ble det bare en selvfølge for meg hvilken DSP jeg skulle velge..

            Den bruker 1-2min på å synce presets mellom pc og dsp (via bt ihvertfall), noe som er latterlig, imo. De to første dagene mista jeg bt-tilkoblinga ca hvert 10.min, og måtte da bruke 1-2min på å koble til igjen.. Nå trenger jeg av en eller annen grunn ikke å reconnecte når koblinga brytes. Det står at koblinga er brutt, men ting funker likevel som det skal. Merkelig.

            Frekvensoversikten oppdateres ikke som den skal. Regner med det ikke skal være nødvendig å restarte dsp for å oppdatere den, men det er det hos meg. Bruker den ikke.

            Når man endrer på EQ båndene blir musikken mutet (bare noen ms) etterfulgt av en klikklyd. Ikke noe å sutre over, men det kunne vært bedre mtp prisen.. Kanskje noen kan kommentere om dette også bare er hos meg.

            Softwaren er enkel å førstå seg på, men kunne også vært veldig mye forbedret. Utseendemessig hører det til 90tallet.
            Enkle ting som at man kunne justert tidskomp og gain samtidig hadde gjort ting mer flytende.

            ...men dette er vel dagens standard, desverre. Jeg -er- fornøyd, og ikke minst glad for at jeg valgte 6to8, men håper standarden øker etterhvert
            Last edited by Ronny-Andre; 14-08-2013, 06:00.

            Comment


            • #21
              Bra diskusjon det her! Passer meg som vurderer innkjøp av prosessor i disse dager.
              Jeg gidder ikke bruk opp mot 10.000kr for et state of the art mosconi oppsett i denne omgang. Hvordan vil folk vurdere alpines pxa h100 mot audison bit ten?
              Prismessig er alternativene ganske like ca 2-3000kr. Har iva-d106r spiller pr nå. Ønsker en grei eq og godt justerbart 4-veis delefilter.
              never enough!

              Comment


              • #22
                Originally posted by bass-freek View Post
                Bra diskusjon det her! Passer meg som vurderer innkjøp av prosessor i disse dager.
                Jeg gidder ikke bruk opp mot 10.000kr for et state of the art mosconi oppsett i denne omgang. Hvordan vil folk vurdere alpines pxa h100 mot audison bit ten?
                Prismessig er alternativene ganske like ca 2-3000kr. Har iva-d106r spiller pr nå. Ønsker en grei eq og godt justerbart 4-veis delefilter.
                kan friste deg med 6to8 når den kommer posten
                FI SP4
                LIB
                Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                DD4LIFE

                Comment


                • #23
                  Originally posted by bass-freek View Post
                  Bra diskusjon det her! Passer meg som vurderer innkjøp av prosessor i disse dager.
                  Jeg gidder ikke bruk opp mot 10.000kr for et state of the art mosconi oppsett i denne omgang. Hvordan vil folk vurdere alpines pxa h100 mot audison bit ten?
                  Prismessig er alternativene ganske like ca 2-3000kr. Har iva-d106r spiller pr nå. Ønsker en grei eq og godt justerbart 4-veis delefilter.
                  Programmet til 6to8 kan du laste ned fra nettsiden deres, så kan du utforske litt. Trenger ikke DSP for å sjekke ut programmet.. Det gjelder sikkert flere DSP'er..

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Ronny-Andre View Post
                    Mosconi 6to8 er en flott liten sak. Kan ikke sammenligne den med noen andre, da det er den eneste jeg har prøvd, men kan si at jeg er fornøyd.
                    Før jeg kjøpte den gjorde jeg endel research på div større forum enn dette. Mosconi er veldig, veldig ofte det folk anbefaler. Etterhvert ble det bare en selvfølge for meg hvilken DSP jeg skulle velge..

                    Den bruker 1-2min på å synce presets mellom pc og dsp (via bt ihvertfall), noe som er latterlig, imo. De to første dagene mista jeg bt-tilkoblinga ca hvert 10.min, og måtte da bruke 1-2min på å koble til igjen.. Nå trenger jeg av en eller annen grunn ikke å reconnecte når koblinga brytes. Det står at koblinga er brutt, men ting funker likevel som det skal. Merkelig.

                    Frekvensoversikten oppdateres ikke som den skal. Regner med det ikke skal være nødvendig å restarte dsp for å oppdatere den, men det er det hos meg. Bruker den ikke.

                    Når man endrer på EQ båndene blir musikken mutet (bare noen ms) etterfulgt av en klikklyd. Ikke noe å sutre over, men det kunne vært bedre mtp prisen.. Kanskje noen kan kommentere om dette også bare er hos meg.

                    Softwaren er enkel å førstå seg på, men kunne også vært veldig mye forbedret. Utseendemessig hører det til 90tallet.
                    Enkle ting som at man kunne justert tidskomp og gain samtidig hadde gjort ting mer flytende.

                    ...men dette er vel dagens standard, desverre. Jeg -er- fornøyd, og ikke minst glad for at jeg valgte 6to8, men håper standarden øker etterhvert
                    Det du nevner her ville jeg tro kan løses med en software oppgradering

                    Comment


                    • #25
                      Bump...
                      Hva bør jeg velge audison eller alpine prossesor? Eller er det same-same igrunnen?
                      never enough!

                      Comment


                      • #26
                        merkelig nok er det ingen som har nevnt minidsp..?

                        har ikke prøvd den selv men bare hørt at den funker : P

                        http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10516604

                        ps; hvis jeg skaffer en dsp, vil jeg måtte inn i en annen klasse i emma?

                        Comment


                        • #27
                          Neida, trenger ikke gå opp noen klasser grunnet signalprosessor.

                          Hvilken klasse er du i nå forresten?
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by bass-freek View Post
                            Bump...
                            Hva bør jeg velge audison eller alpine prossesor? Eller er det same-same igrunnen?
                            Av de to, så tror det blir hipp som happ åkke som
                            Mvh
                            Tufte's hotline

                            Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                            Comment


                            • #29
                              oem experienced ~5 kanaler ~2000€

                              Comment


                              • #30
                                Liker personlig ikke bit one eller audison.
                                Hadde en bit one som ble ødelagt, selv om den ble koblet opp riktig.
                                Tok kontakt med audison for å få den reparert, ble beskyldt for å ha ødelagt denne selv, at jeg var løgner og at denne var fake?!?!? Denne ble kjøpe gjennom distributør i england som brukte 4 uker på å besvare hver mail.
                                Gikk over et halvt år før jeg fikk den på service, men når jeg fikk den tilbake funket den fortsatt ikke! etter dette skal jeg ALDRI kjøpe audison igjen!
                                Prosjekt SQ Audi A3

                                Comment

                                Working...
                                X