Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mosconi 6to8 bare muter, hjelp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mosconi 6to8 bare muter, hjelp?

    Hei! Har en Mosconi 6to8 V8, og headunit er deh-x8500bt (4v utganger).
    Bare muter når jeg kommer noe særlig over volum 50 på spilleren, enda det nesten ikke er lyd, har skrudd ned gainene halvvis omtrent på inngangene og skrudd opp gain på forsterkere. Dette hjalp ingenting, nesten tvert i mot.
    Stjeler strøm og jord fra kablene til headunit, så dette kan kanskje være problemet? Synes likevel det er rart at det muter så tidlig uansett volum/gain på innganger..

    Tidligere hadde jeg 80prs med 5V utganger rett på forsterkere, og nå med 6t8v8 er det altså LAV lyd i forhold, og så muter den..
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

  • #2
    Send en mail der du kjøpte den, de har vel relativt kurrant kompetanse på disse boksene
    (i tilfelle ingen her vet)
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      50 på spilleren? den går vel til 60 eller noe slikt om jeg ikke husker helt feil.

      Det jeg har opplevd med mosconi dspen er at den muter når den får klippet signal inn. Se over programering på mosconi og gain opp på softwaren også sjekk gainingen på forsterkere. gainen på selve dspen skal en egentlig ikke trenge og sjekke


      edit: Det skal gå an og programere dspen slik at den gir beng om den får klippet signal inn eller ei men dette må du nesten teste ut selv da jeg aldri har prøvd og framprovosert slikt. Uansett så er det ganske vanlig at utgangene på spillerene begynner å klipper ganske tidelig.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Da er det sikkert spilleren som klipper fra 55 og oppover f.eks da. Så da får jeg gå over instillingene på DSP, og justere ting slik at max volum blir ved 50 på spilleren Men hva bør gain stå på i softwaren? Nå står de på 100% og det skal dem vel egentlig bare gjøre etter hva jeg har forstått. Jeg vil jo ikke ha klipping, så noen snarvei kommer ikke til å bli vurdert en gang, men takk for alle tips!
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

        Comment


        • #5
          Når jeg justerte mosconien så hadde vi gain på 70-80 prosent også justerte vi gain på forsterkene slik at den gav ut maks på 27 på alpine spilleren. Dette er slik at jeg KAN hente ut mer ved noen få tastetrykk uten å måtte gaine om en hel haug med forsterkere.

          Av og til kan det hjelpe og spille høyere med urent signal
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            Skrudde ned gainene på inngangene til ca 60% jeg, lot det stå på 100% i softwaren, og justerte deretter gain på forsterkerene så jeg har max volum ved 58 på Pioneer-spilleren. Så nå er det lyd som bare det! Utrolig hvor høyt ett "frontsett" kan spille hehe.. Syns det var drøyt at gain på forsterkerne måtte på ca 60-70% de og, men var nå slik jeg måtte ha det for å ha max utgangseffekt uten at prosessoren mutet signalet.
            Mvh Julian Sommer
            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

            Comment


            • #7
              Hmm. hørres ut som noe er gale alikevel uten og kunne si hva det er. Jeg ville gått over og sjekket signalkablene dine. Hvis spilleren skal kunne gi 4v ut så må mosconien klare å oppfatte dette. Ved 8v utgangssignal så bør du kunne få rimelig grei effekt utav forsterkerene før du sender klippet signal inn uten å si meg for sikker. Men i mine ører hørres det ut som det er noe som ikke stemmer.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Ja, DD-forsterkerne har en inngangsfølsomhet på max 5V, så 8v skulle jo være overkill deluxe. Men når det antakeligvis bare kommer 0,5v (har ikke målt) så hjelper jo ikke det :P Skal legge opp nye strømkabler til 6to8, så får den ihvertfall ikke for lite strøm om det skulle være tilfellet.
                Andre tips om hva dette kan komme av mottaes med stOoor takk.
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment


                • #9
                  Sjekk spenningen på signalkablene dine, før og etter modconien
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Det skal jeg gjøre.
                    Mvh Julian Sommer
                    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                    Comment

                    Working...
                    X