Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp fra scratch i en Golf2; frontsett og innbygging i dørpanelene.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp fra scratch i en Golf2; frontsett og innbygging i dørpanelene.

    Som jeg nevnte i en tråd der jeg presanterte meg har jeg da en Golf2 som førstebil.

    Har så smått startet å fikle litt med stereoannlegg i den, kjøpte en Pioneer DEH-3900MP da jeg fikk den til en bra pris, og den holder til meg med det første hvertfall.

    Så kommer det neste steget. Høyttalere.. Jeg har mest lyst på komponentsett, men hvordan er det å ha spilleren til å dra et lite sett da?
    (Har ikke råd til separat forsterker da jeg ikke har jobb nå, men studerer..)

    Har kikket på et par alternativer:

    Fusion EN-CM525

    Hertz DSK 165

    Blir det for tamt med et av disse settene på 3900MP'n min?
    Var innom hos Installbay på Hamar og slo av en prat og fikk et par tips om de over her... Men jeg venter til jeg får tatt en liten lytt først

    Jeg må også finne ut en måte å få plassert dette, for det første så det låter brukbart, ikke skranger som bare faen, og det skal helst se brukbart ut.
    Er derfor skeptisk til å legge glassfiber i hytt og pine.. Da får jeg heller finne meg et par dørsider så jeg har ekstra.. Så jeg kan "øve" meg på..

    Eller noen som har forslag? Klarer jeg å få det brukbart første gang med glassfiber?

    Dørpanelene ser sånn ut orginalt:





    huff, ble nesten en bok detta.. Håper noen har et par tips og komme med!

    På forhånd takk.
    - VAGifisert

  • #2
    du for høyttaler hull til å putte der du har et utvipp rom i dag på til den døra originalt fra wag.. sjekk hvordan den ser ut så kan du kjøpe deg et frontsett.. så sliper du å støpe
    legg heller penger i demping
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Originally posted by Erik André View Post
      du for høyttaler hull til å putte der du har et utvipp rom i dag på til den døra originalt fra wag.. sjekk hvordan den ser ut så kan du kjøpe deg et frontsett.. så sliper du å støpe
      legg heller penger i demping
      hm, så det er fester for høyttalere under der? Forso det som om det var bare et hulrom der hvis man dro ut søppelkurven jeg.. Skal sjekke litt i morgen, har vært så kaldt i det siste så har ikke drevet på stort ute
      - VAGifisert

      Comment


      • #4
        Ja, det enkleste er å ta en tur på en opphugger å se om du kan finne slike høyttalerbaffler som erstatter det oppbevaringsrommet, eller så får du kjøpt helt nye dørlommer, men det er relativt kostbart.

        Beste alternativt som krever minst jobb for en som ikke er så erfaren på stereobygging, fjerne hele den store plastlommen som sitter der og erstatte denne med en 16mm MDF plate som du lager hull til høyttaleren i og skrur den fast utenpå dørsiden, gjennom de orginale skruehullene til plastlommen, fra baksiden av dørtrekket. Plata kan f.eks trekkes i sort vinyl eller teppe.

        Håper ikke det ble for rotete forklart
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Sett dørpaneler med plass til 6,5" ja. Men blir for kostbart for meg..

          Får se om jeg finner noe i golf på søppelplassen, eller prøve å lage noe selv som kan passe der.. hmm.
          - VAGifisert

          Comment


          • #6
            Er veldig enkelt å lage en flat plate som du fester i dørpanelet da, og da får du lett plass til 1stk 6,5" i hver dør.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Skal kjøpe inn noe MDF å prøve!

              Ang. spørsmålet om hva som er aktuelt i golfen, kan en av disse være noe?


              Fusion EN-CM525

              Hertz DSK 165

              Og hvordan vil de fungere på en Pioneer DEH-3900MP ?

              Kenneth på Installbay Hamar sa at Fusion Encounter settet var en bra start til en billig penge, men tror ikke jeg kjøper noe før jeg har lyttet på et par sett.. Bare å glede seg til de får opp demo-veggen
              - VAGifisert

              Comment


              • #8
                Ja, det beste er å ta en lytt til de forskjellige settene, så kan du gjøre deg opp en mening om hvem du liker best. Skal ikke være så lenge til veggen er klar.....men det har vi blitt fortalt i 2 mnd nå
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Ja, det beste er å ta en lytt til de forskjellige settene, så kan du gjøre deg opp en mening om hvem du liker best. Skal ikke være så lenge til veggen er klar.....men det har vi blitt fortalt i 2 mnd nå
                  for hver dag som går, så er det jo en dag nærmere til det er oppe å går da...
                  Mvh
                  Tufte's hotline

                  Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                  Comment

                  Working...
                  X