Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd fra batteri ved lading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyd fra batteri ved lading

    Hei, har litt trøbbel i batteri fronten for tiden. Og lurer på hva dere har og si om dette.
    Får ikke hvilespenninga på batteriene mine til å gå over 11,7V så lurer da på om dem er defekte. Startet lading på 5A i dag kl 16.00 og begynte ved 11,5V. Kl 21.30 var de ikke kommet lengre en 11,7V så jeg begynte å spørre rundt om etter hjelp. Etter hver fikk jeg et tips om hvis man booster batteriene i omtrendt et minutt så kan det være de blir gjenopplivet. Prøvde dette ut nå nettop iom at de fortsatt var på 11,7V. Målte strømmen ved boosting til omtrendt 65A og lot den stå i ca 40 sekunder før jeg slo den tilbake på 5A. Målte spenninga på batteriene etterpå og dem viste 12,1V men sank fort ned til 11,7-11,8V igjen. Rett etter dette begynte det å komme lyd fra det ene batteriet, jeg stokk som faen, dro ut ledninga til laderen og satt meg ned for å skrive dette.. Er dette normalt? Er det farlig? Batteriene jeg har er 2 stk Stinger SP1000.

  • #2
    hvis disse er sammer som odyssey så trenger de 10-20 amp lader, tar noen timer så er de fulle. prøvde å lade opp mitt odyssey batteri og orginal batteri med 4 amp, det var bare og glemme. det med ulyden kan jeg ikke svare på


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Ok tusen hjertelig for svar

      Comment


      • #4
        Var en smartlader fra biltema på 25A, som folk her på forumet skryter av.
        ?

        Comment


        • #5
          Har litt muligheter med denne også, men vet ikke hvilken ladestrøm det er best å bruke. Prøver meg med 14,5A en stund tror jeg.
          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1360684754.399703.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	297234

          Comment


          • #6
            14,5 er fin spenning det. Lader batteri banken min med 14,5 med 20 amp biltema lader.(odyssey2150 og deca 70 amp batteri) Fungerer kjempe fint det

            Mvh kim

            Comment

            Working...
            X