Announcement

Collapse
No announcement yet.

SPL volvo exspress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPL volvo exspress

    Jeg vurderte å sette denne på prosjekter, men tror det blir litt for lite prosjekt ut av det.
    blir mer ett SPL spørsmål tråd. Trenger svar fra noen som kan det

    planen er å stille i db-drag 9 og 10 juni (kr.sand og mandal) med en Volvo 145 Exspress. Det blir ett enkelt oppsett, tror jeg bare legger opp ett eget batteri for anlegget bak i bilen.
    jeg trenger tips og råd.

    hvilken klasse legger jeg meg inn i?
    kasseløsning/plassering?

    jeg vill spille så høyt som mulig, og som dere ser så er det ikke så veldig mye tid jeg har. Eksamen hele neste uke og uka etter der.

    utstyret er foreløbig følgende:

    ELEMENTER:
    - 1 DD 9515 2x2Ohm
    - 1 DD 3515 2x2Ohm

    AMPER:
    - 2 Hifonics BXi 2006D

    SPILLER:
    - pioneer 88rs

    BATTERI:
    - 1 kinetic hc2400

    noen kommentarer til prosjektet?

    BILDER KOMMER SENERE I DAG

  • #2



    2 x DD 1508

    Hifonics Brutus bx2005d

    Comment


    • #3
      Lukter jeg vegg konstruksjon??

      Comment


      • #4
        Bruke bare 9515 i en ca 80-120 liters kasse tunet til 40hz til og begynne med. Kan forsterkerne linkes? om dette er mulig linker du de og kobler subben i 1ohm og ruller opp volum når du tester. Impedansen øker endel når du burper så da vil forsterkerne tåle dette.

        Tror ikke du bør bruke 9515 og 3515 samtidig.. Ganske forskjellige motorstyrke på de to

        Men lykke til med prosjekt!
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          takk for svar.

          hmm.. ja ser ut til at det blir 9515 ja. vegg må bli en annen gang, jeg har null kunnskap om det og jeg ser for meg det krever mer tid også, noe jeg ikke har så mye av akkurat nå.

          om de kan linkes vet jeg ingen ting om.... vet du.....? og hvis de kan så hjelper ikke det meg så mye, har aldri linket før.
          desuten vet jeg ikke hva impedans er.

          men det du skriver er at hver forsterker blir på 0,5 ohm da?
          litt skeptisk til det, fordi den ene låner jeg bare...

          Comment


          • #6
            Originally posted by vegardrs View Post
            takk for svar.

            hmm.. ja ser ut til at det blir 9515 ja. vegg må bli en annen gang, jeg har null kunnskap om det og jeg ser for meg det krever mer tid også, noe jeg ikke har så mye av akkurat nå.

            om de kan linkes vet jeg ingen ting om.... vet du.....? og hvis de kan så hjelper ikke det meg så mye, har aldri linket før.
            desuten vet jeg ikke hva impedans er.

            men det du skriver er at hver forsterker blir på 0,5 ohm da?
            litt skeptisk til det, fordi den ene låner jeg bare...
            Skjønner. Tror egentlig ikke de kan linkes. Impedans er rett og slett motstanden forsterkeren ser. 0.5ohm går fint sden motstanden øker kraftig under burp. Men klart, ville ikke gjort det selv heller om forsterker var lånt :P
            Da må det nesten bli en monoblokk per spole..
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              får man mye mer effekt ut av det da? siden da går du ned i 2ohm på hver forsterker. altså halverer effekten. men siden du har to så blir effekten den samme.

              sånn ser jeg for meg det.

              må man ikke styre med en spesiell måler for at det skal fungere også?

              Comment


              • #8
                Er vel lite å hente da ja. Derfor jeg tenkte om de var mulig å linke..
                Om du bruker to så må du justere gain på begge med multimeter.
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  gain er vell egentlig Volt om jeg ikke husker feil?

                  Comment


                  • #10
                    jeg kommer til å prøve den kassa jeg allerde har da til 9515. håper batteriet er her i dag....

                    Comment


                    • #11


                      ser kassen blir litt høy for street C.

                      spilte ca 137db hos emma espl, håpte jo på over 140, men jeg var tross alt nede i 9,7 volt på det verste.
                      har ikke lada batteriet siden jeg fikk det, så "hvile" spenningen er på ca 11,2V.

                      etter jeg hadde testet anlegget var det en som ville gi meg 200,- for hjulspinn, jeg tenkte det skulle gå greit helt til det sa knas i gearkassa. så kjørte på 2-3-4 gear hjem:P

                      Comment


                      • #12
                        jau, høyeste score ble 141,6. batteriet var bedre nå, under burp lå volten på ca 11,7.

                        må prøve ut litt forskjellige kasser, tror det er en del å hente. den kassa jeg har nå ble bare bygget uten tanke på tuning eller noe.

                        Comment


                        • #13
                          En del å hente på å runde av porten
                          Men ikke verst score da. Husker du hvordan frekvens du brukte?
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            lurer på om det var ca 55hz

                            må lage ei ny kasse med tia, tror det er noe å hente på det.

                            jeg ser folk som har store aero porter, hvor for man kjøpt det? mye lettere å prøve seg frem med lengden på proten da.

                            Comment


                            • #15
                              dreamtm har iallefall 6" aeroporter til salgs... (iallefall i butikken , er ikke sikker på om det ligger ute på nettsia.)
                              Last edited by re-load; 16-06-2007, 14:47.
                              TEAM RE-LOUD
                              Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                              2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                              Comment

                              Working...
                              X