Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rare HiFi-mennesker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er ikke helt sant. Mange innrømmer at de har kjøpt noe dårlig. Tenk på alle de som sier "faens drittbil, jeg skal aldri ha merke X igjen!". Og jeg, f.eks., kjøpte HT25-diskantene til Hertz, og de sugde ekstremt esel. Men de kostet ikke mye, og var lett å bytte ut med noe langt bedre.

    Å få noen til å innrømme at de har kjøpt noe dårlig - til blodpris - som attpåtil er oppskrytt så inn i gampestumpen av andre som ikke har peiling... det er verre!

    Selv om jeg visserlig har hørt noen forbanna Audien sin opp i skyene.
    Last edited by J.T.; 14-10-2010, 00:38. Reason: Fjernet unødvendig sitering!

    Comment


    • #17
      Fortsatt ingen som vet hvilke høttalere det var snakk om? Kanskje trådstarter ikke vet det selv eller?

      Jeg kjøpte en Alpine spiller med dsp til ca 5000 veil, var tilbud pris på den da men det er det dårligste kjøpet jeg har gjort når det kommet til bilstereo. Drit spiller utenom ipod styringen da, den var god.
      Ja, og Morel elate midbass er ikke så veldig imponerende.


      Er det litt slik at det er ut å ha noe dyrt eller?

      Comment


      • #18
        En ting er sikkert, det blir fort veldig dyrt med bilstereo, hvis man kjøper dyre ting i hvert ledd. Bare en cd spiller kan koste 20.000kr.

        Jeg personlig syns det er mye mer morsomt å ha noe sjeldent enn dyrt. Selv om det henger sammen som regel. Dette gjelder det meste, alt fra bil til klokker.

        Men angående HiFi. Har vært innom HiFi klubben mange ganger. Og jeg syns Dali sine høyttalere lager blant den fineste lyden til en veldig god pris.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Dammed, Forforsterker fra mcintosh til 100k? Bilstereo er nok litt billigere enn skikkelig hjemme hifi
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            Originally posted by Tor Ølberg View Post
            Dammed, Forforsterker fra mcintosh til 100k? Bilstereo er nok litt billigere enn skikkelig hjemme hifi
            Og så kan du gå for f.eks. Kicker Warhorse til 75000kr.

            Det er også mer enn nok dyrt bilstereo.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Nåja, er forskjell fra Warhorse til Mcintosh sine forforsterkere, cdspillere osv. En ekte hifi entusiast kjøper ikke Kicker...
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Nå snakket vi om hvor dyrt det er da. Du vet like godt som jeg at det finnes dyrt SQ utstyr der ute.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #23
                  Hvor finner du McIntosh forforsterker til 100k?

                  Vet av forsterker til nærmere 1mill NOK om det er om og gjøre å finne det dyreste av det dyreste.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #24
                    Poenget mitt var at det dyreste du får av spiller (som jeg vet om) er ODR spiller + DSP som ligger på rundt 40k. Det beste du finner av cd spiller innen hifi verden koster noen laken mer.
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      Har faktisk hørt flere her i møre og romsdal som har vert missfornøyd med de B&W høyttalerene etter prøvelytt, så det stemmer sikkert at de ikke lever opp til prisen? har ikke hørt de sjøl.

                      Skal en tur til Trondheim en dag og lytte på JBL Everest, skal tro om de er verd 500.000? neppe
                      Men hvem bryr seg, det er jo steintøft at noen bruker flere tiår på å utvikle og perfeksjonere en høttaler, syntes de fortjener lønn for strevet, skjelden vare kan man vel også kalle det.

                      Comment


                      • #26
                        De beste høytalerene jeg har hørt, er ProAc D100. Er usikker på hvilken elektronikk han bruker på de, men ampene koster 1k per kilo. Dvs 45k.
                        Kabler for drøyt 15k
                        ProAc'ene kostet han litt over 170k mener jeg han sa.

                        Kan høre med han hvilken elektronikk han har. Bor jo her i "bøgda" så.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #27
                          Er som regel signal kabelen av lavere kvalitet, kontra de dyre merkene, du ikke hører den vesentlige forskjellen på.
                          Med gode kabler, på utstyr som matcher, kontra europris kabler, vil du høre forskjell i midbass/mellomtone området.
                          Har fått en liten aha opplevelse selv, byttet ut de orginale tynne kablene i CV anlegget mitt, med kabler med større tversnitt, og av bedre kvalitet. Ikke rådyre saker, men alikavell, bedre kabler. Hørte den øvre delen av frekvenskurven klarere, og mer puncy.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by GENEXXA View Post
                            Er som regel signal kabelen av lavere kvalitet, kontra de dyre merkene, du ikke hører den vesentlige forskjellen på.


                            ????

                            Den må du begrunne, gjerne med noe bedre svar en at du leste det en plass.

                            Er phonokabler jeg har hørt størst forskjell på når det kommer til kabler så litt ineressant teori det der.

                            Comment


                            • #29
                              Over korte strekk, 2m ca. Så kan man like godt bruke lakrissnøret som man får på Biltema, enn f.eks Monster.
                              Men skal du ha over lengre strekk, må du legge litt ekstra penger ned i kablene, men ikke kabler til flere foldige tusner.

                              Samme gjelder forsåvidt HDMI, som er urelevant til topic.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by GENEXXA View Post
                                Over korte strekk, 2m ca. Så kan man like godt bruke lakrissnøret som man får på Biltema, enn f.eks Monster.

                                Nei vet du hva, det er så feil så det går ant å få det, forskjellen fra lakrissnøre phono til en middels dyr monster kabel er jo så stor at det er ikke til å unngå å høre forskjell.

                                Er dette noe du har forsket deg fram til eller?

                                Blande inn hdmi som overfører digitale signaler er ikke helt rett.

                                Comment

                                Working...
                                X