Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luft verktøy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Luft verktøy

    Noen som har peiling på luft verktøy?
    Gode mutter trekkere?
    Har en biltema kompressor på ca 18 liter som klarer ca 6 bar.
    Lurer på åssen mutter trekker jeg burde kjøpe.
    Skal brukes til å skru hjul osv med.

    Noen som kunne hjelpet meg?
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Originally posted by titus41 View Post
    Noen som har peiling på luft verktøy?
    Gode mutter trekkere?
    Har en biltema kompressor på ca 18 liter som klarer ca 6 bar.
    Lurer på åssen mutter trekker jeg burde kjøpe.
    Skal brukes til å skru hjul osv med.

    Noen som kunne hjelpet meg?
    Kommer litt ann på budsjettet ditt, men jeg kan anbefale IR (ingersoll rand) 2135QTIMAX, denne bruker jeg nå. Har også gode erfaringer med lignende type trekkere fra Usag og fra Wurth (usag lager trekkeren for wurth)
    Dette er trekkere som koster litt men de fungerer som de skal og har lang holdbarhet. Biltema meec og andre billigmerker kan jeg anbefale deg å holde deg langt unna hvis du har tengt til å bruke den litt mere enn tre ganger

    Comment


    • #3
      Ja har blitt anbefalt å holde meg langt unna billige mutter trekkere da disse ikke klarer å dra rundt bolter som sitter litt godt. har erfaring fra før av hehe.

      hvor mye koster den du anbefaler?
      og hvor kan jeg få tak i dem?

      takk for svar !
      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

      Comment


      • #4
        Originally posted by titus41 View Post
        Ja har blitt anbefalt å holde meg langt unna billige mutter trekkere da disse ikke klarer å dra rundt bolter som sitter litt godt. har erfaring fra før av hehe.

        hvor mye koster den du anbefaler?
        og hvor kan jeg få tak i dem?

        takk for svar !
        Hvis du skal ha en proff muttertrekker, tror jeg dessverre ikke du klarer å drive den med den lille kompressoren din. Kan hvertfall ikke forvente å få opp trege hjulbolter med den da, store trekkere krever mye luft for å fungere tilfredsstillende.

        Comment


        • #5
          Hvor stor kompressor trenger jeg egentlig da?
          til å gjøre enkle oppgaver som å ta bolter osv.

          så også en billig elektrisk mutter trekker på biltema til 399 kr
          er det noen som har erfaring med elektrisk mutter trekker? kan da ikke være sterk nokk det
          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

          Comment


          • #6
            Originally posted by KnutR View Post
            Hvis du skal ha en proff muttertrekker, tror jeg dessverre ikke du klarer å drive den med den lille kompressoren din. Kan hvertfall ikke forvente å få opp trege hjulbolter med den da, store trekkere krever mye luft for å fungere tilfredsstillende.

            Er nok noe uenig i dette du sier her, muttertrekkere av kvalitet har bedre opplagring og har en mye høyere persisjon på maskineringen av roterende deler, kvalitets trekkere har en mye høyere effektivitet enn billig saker på samme tilførte luft. Men pass på å ha tykke nok luft slanger slik at dette ikke blir en brems, ved for tynn luftslange vil det ikke komme nok luft til å få utnyttet en muttertreker fult ut, dette gjelder både billige å kvalitets trekkere.

            Men når det er sagt så har du litt rett også, for kompressoren vil ikke klare å gi nok etter en stund, men dette gjelder både billig å kvalitets trekkere. Og jeg tar ikke dette ut av løse lufta eller har lest dette ett sted, her er det egne erfaringer over tid.

            IR trekkeren kjøpte vi på TESS er ikke sikker på prisen men vil tippe rundt 2000+kr ett sted

            Comment


            • #7
              Originally posted by titus41 View Post
              Hvor stor kompressor trenger jeg egentlig da?
              til å gjøre enkle oppgaver som å ta bolter osv.

              så også en billig elektrisk mutter trekker på biltema til 399 kr
              er det noen som har erfaring med elektrisk mutter trekker? kan da ikke være sterk nokk det
              HOLDE SEG LANGT UNNA!!!!!!

              Min far var så dum å handle seg en slik uten å snakke med sine sønner, den holdt ikke til ett halvt hjulskift!

              Det var jent over dårlig kvalitet på herdingen på vitale deler.

              Har selv en 25 liters hjemme å det holder i massevis til hjulskift hvertfall. Så din 18 liter bør holde. den kommer bare til å gå litt mere

              Comment


              • #8
                Når elektrisk mutter trekker ble nevn fløy brentlukta gjennom nesa med en gang.. (å jeg er tett i nesa i tilleg)
                Den dagen det lages småe el-motorer som klarer store påkjenninger over lang tid skal jeg heise flagget til topps..
                ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kemn View Post
                  Når elektrisk mutter trekker ble nevn fløy brentlukta gjennom nesa med en gang.. (å jeg er tett i nesa i tilleg)
                  Den dagen det lages småe el-motorer som klarer store påkjenninger over lang tid skal jeg heise flagget til topps..

                  Da er det bare å begynne å heise for det finnes
                  Last edited by Nils; 20-10-2010, 12:24.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Nils View Post
                    Da er det bare å begynne å heise for det finnes
                    Absolutt, har en gammel en av sorten liggende her, husker ikke om det var Black & Decker eller Bosch, tror det var Black & Decker faktisk. Denne er gammel, men meget solid. Brukte den til å få opp skruer fra gamle jernbanesviller. De som har vært borti disse, vet at dem er jævli trege å få opp, så litt maskinhjelp er på sin plass. Men dette var vel heller ikke en maskin man fikk kastet etter seg på biltema for 400 kroner. Kvalitet koster, sånn er det bare. Buy cheap, buy twice.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.biltema.no/no/Verktoy/Try...uttertrekker1/

                      Fatter'n har en eller annen versjon av denne, sølvgrå sak fra biltema, ligner på den der.
                      Den funker i hvertfall ypperlig 2 ganger i året x 4 biler.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        har en slik en bare i rød og den klarte ikke en dritt sto bare å "klikka" men kan jo hende biltema sine produkter har blitt bedre over tid.

                        og er vell lurt å bytte den slangen fra kompressoren til noe større ?
                        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                        Comment


                        • #13
                          anbefaller idg tools de forhandler tengtools å div husk momentstav når du skal skru fast:P
                          Lars Ole Spitalen
                          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                          anlegg: DD, mtx, kenwood
                          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ugn View Post
                            http://www.biltema.no/no/Verktoy/Try...uttertrekker1/

                            Fatter'n har en eller annen versjon av denne, sølvgrå sak fra biltema, ligner på den der.
                            Den funker i hvertfall ypperlig 2 ganger i året x 4 biler.
                            Du fikk meg til å ta turen til biltema å oppgradere slangen til noe tykkere pluss den litt mer vassere mutter trekkern de hadde ^^
                            funket faktisk meget bra. eneste den ikke liker er å bli presset mot mutterene
                            funket fint når jeg hadde den lett på mutteren.
                            var iallefall denna jeg kjøpte
                            http://www.biltema.no/no/Verktoy/Try...ertrekkersett/



                            nå kan jeg endelig få gjort litt nyttig skruing i fremtiden !
                            Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kemn View Post
                              Når elektrisk mutter trekker ble nevn fløy brentlukta gjennom nesa med en gang.. (å jeg er tett i nesa i tilleg)
                              Den dagen det lages småe el-motorer som klarer store påkjenninger over lang tid skal jeg heise flagget til topps..
                              da blir de brukt feil, for elektromotoren i en muttertrekker som er riktig bygget går med kontinuerlig jevn belastning da det er "slagverket" som står for slagene og ikke motordelene

                              Men igjen, så har man f.eks denne, som har enda mindre motor, men som yter over 600nm ved riktige omstendigheter og er på et lite li-ion batteri i tilegg: http://www.milwaukeetool.no/int/no/n...ument&nav1=pro

                              Vet mange driftere i bl.a Usa bruker denne og er mega fornøyde

                              Comment

                              Working...
                              X