Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten bil og hund

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten bil og hund

    Til neste år så flytter jeg ut og etterhvert har jeg planer om å få meg en hund når jeg har fått etablert meg. Jeg vet at det er et stort ansvar og har tenkt på dette lenge. Jeg har vært hos oppdretter og har til og med passet en hund av den rasen jeg har lyst på i to uker. Vurderer også å sette meg opp som en forvert for å få erfaring med hvordan det er å ha hund i mer en to uker.

    Jeg har jo bilen min som hobby og har noen planer for den. Men før jeg gjør noe mer med den har jeg et lite spørsmål. vil jo ikke bruke mer penger på den utenom service og andre rep. Blir bilen min for liten for å ha et bur for hund. (kan fjerne hattehylla og baksetene hvis det er nødvendig)

    Edit: Har en 2000modell Audi A3 5-dørs
    Hunderasen det gjelder er SBT
    Last edited by gooner87; 31-10-2010, 23:09.

  • #2
    hmm, hadde jeg hatt en liten audi a3 og ankaffet meg en bikkje så hadde vertfall jeg solgt kjerra og kjøpt meg en stasjonsvogn.

    ser liksom ikke vitsen i å ha en liten bil der man tar ut hattehylle og bakseter for å få plass til ett hundebur.

    men det er nå meg...

    Comment


    • #3
      Men hvor ofte har du bikja med i bilen a?
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Får man ikke hundebur som passer i passasjer setet?
        Mener jeg kom over et på Finn.no for en tid tilbake.
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          du får sikkerhetsbelter for hunder også.

          og ja, kjør på som forvert også

          Skal du ha valp eller "voksen" hund når du først skal ha din egen?
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #6
            trur jeg må til optiker
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #7
              Originally posted by pgoutlaw View Post
              hmm, hadde jeg hatt en liten audi a3 og ankaffet meg en bikkje så hadde vertfall jeg solgt kjerra og kjøpt meg en stasjonsvogn.

              ser liksom ikke vitsen i å ha en liten bil der man tar ut hattehylle og bakseter for å få plass til ett hundebur.

              men det er nå meg...
              Enig i det du sier. Er bare det at jeg har lagt ned mye arbeid i bilen og vil heller fjerne seter enn å selge bil. Dette er min fjerde bil på 2 år. Litt lei av og starte på nytt hver gang. Men hvis jeg må bytte bil siden det ikke går så må jeg bare.

              Originally posted by ugn View Post
              Men hvor ofte har du bikja med i bilen a?
              Det blir hver dag. Har ikke firma bil og jobber som elektriker. Da må bikkje være med på jobb og være i bilen eller på kontoret til basen. Alt etter hvilken arbeidsplass jeg er på. Har også tenkt å installere cupevarmer.

              Originally posted by GENEXXA View Post
              Får man ikke hundebur som passer i passasjer setet?
              Mener jeg kom over et på Finn.no for en tid tilbake.
              Skal sjekke ut det.

              Originally posted by Akilles View Post
              du får sikkerhetsbelter for hunder også.

              og ja, kjør på som forvert også

              Skal du ha valp eller "voksen" hund når du først skal ha din egen?
              Skal sjekke det ut.

              Skal melde meg opp som forvert også. Mange som anbefaler det

              Blir valp når jeg skal ha min egen.

              Originally posted by shammers View Post
              trur jeg må til optiker
              Hvorfor det?

              Comment


              • #8
                fordi jeg ikke så hva slags hund det var snakk om i første posten din før jeg hadde svart...ikke no annet enn det...
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  Skjønner at du jobber hver dag og slikt, men jeg vil nå tro vofsen greier seg bedre hjemme i et hus/leilighet hvor den er kjent og har mat og drikke. Istedenfor å ligge i et 1m*50cm bur i en bil sommer og vinter gjennom.

                  Jeg har passet et par hunder gjennom tiden, det har i hvertfall ikke vært noe problem å la den være hjemme alene i 7-8 timer, bare man tar et par forhåndsregler.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Man bør vel ha bikkja med de første månedene om den er valp?
                    Men ellers så har dem jeg kjenner bikkja i bur fra de går på jobb, til dem kommer hjem.

                    Eneste er overtid, da må dem hjemmom og lufte bikkja før de jobber videre.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      6-7 timer er vel grensa på hva de klarer før de må ut og pisse og drite.

                      Få deg en slik "babyhenke" slik at du har med deg valpen over alt hvor du går, valpen blir sinnsykt knyttet og lojal på denne måten.
                      Anbefaler den de første 3 mnd.


                      er ingen prolem og ha hund i bil, er faktisk litt bedre i mine øyne.
                      du får muligheter til og gå tur i lunsjpauser etc.
                      Og holde øye med vann og mat til han
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har jo en god del større bil enn deg, men siden bilen min skal brukes til vanlig bruk også, så kommer aldri hundeburet i konflikt med anlegget.

                        Eneste modifiseringen jeg gjør er å koble bryter på remote til subbene, slik at jeg kan skru den av når hunden er i bilen.

                        Liker dårlig å ha hunden liggende i bilen jeg.. De kan bli raskt dehydrert på sommeren.

                        Siden du planlegger å skaffe deg en hund, ville jeg ventet til sommeren, og tatt sommerferie når du får hunden. På denne måten kan du gjøre hunden vant til å være alene, bil og gjøre den husren mså tidlig som mulig i følge rase.
                        Last edited by Defus; 01-11-2010, 13:43.
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ugn View Post
                          Skjønner at du jobber hver dag og slikt, men jeg vil nå tro vofsen greier seg bedre hjemme i et hus/leilighet hvor den er kjent og har mat og drikke. Istedenfor å ligge i et 1m*50cm bur i en bil sommer og vinter gjennom.

                          Jeg har passet et par hunder gjennom tiden, det har i hvertfall ikke vært noe problem å la den være hjemme alene i 7-8 timer, bare man tar et par forhåndsregler.
                          Du har et godt poeng der. Men trodde at det var bedre om jeg hadde den med meg sånn at jeg kan lufte den i når jeg har en 5 minutter og i lunsjen.

                          Originally posted by neptyr View Post
                          Man bør vel ha bikkja med de første månedene om den er valp?
                          Men ellers så har dem jeg kjenner bikkja i bur fra de går på jobb, til dem kommer hjem.

                          Eneste er overtid, da må dem hjemmom og lufte bikkja før de jobber videre.
                          Jepp de første månedene skal den være med overalt. Kjenner også mange som har dem kun hjemme når dem er på jobb, men tidligere kollega hadde alltid med bikkja slik at han kunne lufte den i sine pauser. Derfor jeg også tenkte på det+ at noen ganger blir man er på et lite service oppdrag og man absolutt må bli ferdig og må bli en time litt til da er det jo greit å ha han med.

                          Originally posted by Akilles View Post
                          6-7 timer er vel grensa på hva de klarer før de må ut og pisse og drite.

                          Få deg en slik "babyhenke" slik at du har med deg valpen over alt hvor du går, valpen blir sinnsykt knyttet og lojal på denne måten.
                          Anbefaler den de første 3 mnd.


                          er ingen prolem og ha hund i bil, er faktisk litt bedre i mine øyne.
                          du får muligheter til og gå tur i lunsjpauser etc.
                          Og holde øye med vann og mat til han
                          Drar hjemme ifra cirka.06:15 og er hjemme igjen cirka.16:30. Blir fort mange timer. Derfor jeg trodde det skulle være bedre å ha han med.

                          Dumt spørsmål men hva er en babyhenke? Syntes det er bra at han blir knyttet og lojal. Men hvor mye egentlig? Har en kompis som har er Jack Russell. Og den er så knyttet til han kompisen min at den ikke klarer å være alene i 5 minutter en gang. Blir vanskelig tider. Klynker hele tiden.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Defus View Post
                            Jeg har jo en god del større bil enn deg, men siden bilen min skal brukes til vanlig bruk også, så kommer aldri hundeburet i konflikt med anlegget.

                            Eneste modifiseringen jeg gjør er å koble bryter på remote til subbene, slik at jeg kan skru den av når hunden er i bilen.

                            Liker dårlig å ha hunden liggende i bilen jeg.. De kan bli raskt dehydrert på sommeren.

                            Siden du planlegger å skaffe deg en hund, ville jeg ventet til sommeren, og tatt sommerferie når du får hunden. På denne måten kan du gjøre hunden vant til å være alene, bil og gjøre den husren mså tidlig som mulig i følge rase.
                            Hunden kommer først. Ingen av modifiseringene kommer foran hundeburet. Har avblåst trimme prosjektet også og har solgt unna alle deler jeg har kjøpt inn de siste månedene.

                            Kommer nok til å koble til til en bryter på remote til sub som du også har gjort.

                            Enig at det ikke er helt gunstig å ha hunden liggende i bilen hver dag. Tror nok at jeg skal venne han til å være hjemme eller kanskje ha han med når jeg jobber på bygg og ha han på kontoret i en kurv og ikke et bur. Må tenkte litt på dette.

                            Skal nok venten til sommeren som du sier og mange anbefaler

                            Comment


                            • #15
                              Jeg bytta bil da jeg kjøpte meg hund, men det er mye pga jeg hadde sedan med strøkent interiør, og ville ikke at hunden skulle ripe opp det. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke tenkt tanken på å bytte bil engang, sbt'en er såpass liten av vekst og størrelse, at den trenger ikke særlig mye plass. Eneste som du burde tenke på, er luftemuligheter til hunden om sommeren, muligheten for å ha noe form for kjøling i bilen på sommerstid, eventuelt varme på vinterstid. Sett bort fra de to småtingene der, så knus på... sbt er kjempefine hunder, og veldig lett å trene med..

                              Det finnes bur som blir spesiallagd til slike biler, bare søk etter trønderbur, Herkules og så kan du gå på jeppes.com tror jeg siden het, å se hva han har der.
                              Sture Vedal

                              Comment

                              Working...
                              X