Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsub..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsub..?

    Skal straks igang med Lanzar-bobla, men er fremdeles ikke helt sikker på hvilke, og hvor diverse høyttalere skal inn.
    Har 2 sett 6,5", 2 sett diskanter, 3 forskjellige varianter av 8", en 10" og en 12". Alle er Lanzar DC.

    Har ferdige kickpaneler til et sett 6,5" så den er grei, og diskantene blir festet på toppen av "dashbordet", hvis man kan kalle det det i en boble. Må fore ut endel for å få plass til mellomtonene, da magnetene er rimelig store.

    Planen var for litt siden å bruke 2x8" som midbasser, da disse kickpanelene er altfor små til at det kommer noe som helst bass å snakke om fra 6,5'erne.. Eneste plassen til disse var egentlig i "hattehyllen", i samme kassen som 12'ern, men med egne kammer seff. Dørene er uaktuelle, da det er store magneter, tynn dør og onepiece-ruter (lekker vann inn..)

    Men jeg kom plutselig på en ide om kanskje bruke en 8" eller 10'ern som frontsub? Er jo et hav av plass igrunn, og ikke noe problem å lage kasse hvertfall. Elementet blir da pekende nedover, på skrå bakover. Er vel ikke mye om at en linje gjennom sub'en treffer omtrent midt i skrittet, hvertfall langt oppå låra.
    Hadde vært morsomt med to, men rattstammen blir litt i veien, så midtmontert er nok enklest.

    Har dette noe for seg, eller blir det bare fjas? Tenkte å gjøre noe litt finurlig i dette prosjektet, så dette hadde hvertfall i teorien vært litt kult. Har tenkt å bruke 12'ern i tillegg, bak baksetet. Hvis jeg bruker bare 12'ern baki, så får jeg plass til en skikkelig kasse, kanskje portet. Hadde tenkt å gå for lukket, med tanke på SQ, og for å spare plass. Men nå er jeg plutselig usikker på alt..


    Kjør debatt!

  • #2
    Kjør på sier jed, dette har blitt gjort en rekke ganger før i boble, har hørt og sett flere varianter på dette noen ymse men for det meste positivt, å jeg skjønner hva du mener med dørene, men det er ikke pga tynt blekk (da bobla har tykkere blekk enn mange av dagens biler) one piece tar plass

    Comment


    • #3
      Har fulgt med på dine planer om bobla en stund nå.
      Spennende prosjekt du holder på med.
      Jeg, og sikkert mange med meg, husker ikke så godt hvordan interiøret i bobla ser ut.
      Så det hadde vært smart med bilder
      Stå på

      Comment


      • #4
        Originally posted by Slednekk View Post
        Har fulgt med på dine planer om bobla en stund nå.
        Spennende prosjekt du holder på med.
        Jeg, og sikkert mange med meg, husker ikke så godt hvordan interiøret i bobla ser ut.
        Så det hadde vært smart med bilder
        Stå på
        Dårlig plass til stereo å mye stål men det er en gøyal bil å bygge stereo i egentlig en gøyal bil å leike/bygge om også.

        Vi forventer noen bilder ja og jeg forventer noen bilder av alt oldschool snadderet du skal besmykke bobla med

        Comment


        • #5
          Ja, det er ikke blekket som er tynt, men det at det er bare et par-tre cm fra dørtrekket/innerblekket og inn til ruta, og når det er onepiece-ruter blir det heller ikke plass fremst på døra...
          Men det gjør ikke noe, disse kickpanelene er helt greie de, bortsett fra at de er altfor små på volum, og vanskelig å få tette..

          Var og sjekket litt mere nå nettopp, og en 8" passer helt perfekt, og det går greitt med en 10" også, det trengs bare litt mer innsats for å få det fint. Holder vel kanskje med 8, vi får se. Kunne tenkt meg å fått brukt 10´ern et sted også, når jeg først har den.
          Eneste minuset (eller hvertfall et av minusene) med denne løsningen er at jeg kunne tenkt meg å hatt midbassen i stereo, det blir heller vanskelig med 1 stk..

          Skulle så gjerne lagt inn bilder, har jo telefonen full. Men det er dessverre noe rart som skjer når jeg kobler tlf til pc (iphone til mac), mac´en tror det er fruens telefon (også iphone) , og det kommer en feilmelding, husker ikke akkurat hva. Men av en aller annen grunn begynner pc´en å legge fruens bilder ,spillelister etc. inn på min mobil istedetfor.
          Fruen legger inn bilder uten problem, så det er sikkert bare en bagatell, men for øyeblikket får jeg altså ikke lagt inn bilder.

          Comment


          • #6
            Bruk dropbox, så trenger du ikke koble telefonen til maskinen i det heletatt

            Comment


            • #7
              S-M-R-T, I mean S-M-A-R-T , som Homer ville ha sagt det !!

              Comment


              • #8
                Originally posted by trustno1 View Post
                Bruk dropbox, så trenger du ikke koble telefonen til maskinen i det heletatt
                Eller legg inn Tapatalk på telefonen bruker det selv.

                Comment


                • #9
                  Dropbox var slettes ikke dumt, her er et bilde av en del av Lanzar-snadderet. Har enda et sett DC64´s, samt en Optidrive 6200, 2050 og en 2500 til.


                  Også er denne saken her på vei over dammen...


                  Og dette skal altså inn i denne:


                  Skal legge inn litt flere bilder nå som jeg har funnet ut av dette.

                  Comment

                  Working...
                  X