Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hente signal til forsterker fra høyttalerne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hente signal til forsterker fra høyttalerne?

    Hei,

    Kan noen forklare meg hvordan jeg henter signal til forsterker fra høyttalerne?

    Det er snakk om en 2012-modell Touran (Varebil). Får bilen senere til uka, så er usikker på om der faktisk er høyttalere i bakdørene..

    - Er det bare å "skøyte" seg inn på pluss og minus like bak høyttalerne?
    - Må jeg "stjele" signal fra både venstre og høyre høyttaler?
    - Hva er vanligst/enklest dersom jeg faktisk ikke HAR høyttalere bak?

    Har koblet mye bilstereo i mine yngre dager.. men aldri gjort det på nyere biler med hovedenhet uten utganger for signalkabel.

    Det er snakk om Pioneer sin aktive sub "planke": Pioneer TS-WX710A

    Håper noen kan forklare litt, takk!

  • #2
    Originally posted by stiangribb View Post
    Hei,

    Kan noen forklare meg hvordan jeg henter signal til forsterker fra høyttalerne?

    Det er snakk om en 2012-modell Touran (Varebil). Får bilen senere til uka, så er usikker på om der faktisk er høyttalere i bakdørene..

    - Er det bare å "skøyte" seg inn på pluss og minus like bak høyttalerne?
    - Må jeg "stjele" signal fra både venstre og høyre høyttaler?
    - Hva er vanligst/enklest dersom jeg faktisk ikke HAR høyttalere bak?

    Har koblet mye bilstereo i mine yngre dager.. men aldri gjort det på nyere biler med hovedenhet uten utganger for signalkabel.

    Det er snakk om Pioneer sin aktive sub "planke": Pioneer TS-WX710A

    Håper noen kan forklare litt, takk!
    Du trenger en "høynivå til lavnivå" omformer (har ikke prøvd denne selv) f.eks.
    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...er-2000035005/

    Man kan også lage dette enkelt med en spenningsdeler, da trenger du kun 4 motstander (2 til hver kanal)
    har laget noen slike, husker ikke verdiene i farta, men noe mellom 4,7Kohm og 10 Kohm.

    Uansett hva du velger å gjøre, ta signal fra både venstre og høyre høyttaler.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Proton View Post
      Du trenger en "høynivå til lavnivå" omformer (har ikke prøvd denne selv) f.eks.
      http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...er-2000035005/

      Man kan også lage dette enkelt med en spenningsdeler, da trenger du kun 4 motstander (2 til hver kanal)
      har laget noen slike, husker ikke verdiene i farta, men noe mellom 4,7Kohm og 10 Kohm.

      Uansett hva du velger å gjøre, ta signal fra både venstre og høyre høyttaler.
      Trenger ingen omformer til denne forsterkeren, da den har innebygget "høynivå til lavnivå"

      Lurte egentlig mest på om det er så enkelt som å bare "skøyte" seg inn på ledningene til høyttalerne. Det følger med overgangskabel fra rca"plugger" til høyttalerkabel.

      Comment


      • #4
        Når du har høynivåinngang, Ja.

        Comment

        Working...
        X