Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyden slutter å spille, hører bare bassen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyden slutter å spille, hører bare bassen?

    Hei, jeg har nettop satt inn 2stk nye diskanter, og 2stk pioneer 16'' i dørene bak. Jeg hadde ett lite problem i starten at lyden plutselig stoppet å spille, slik at jeg bare hørte bassen. Lyden kommer på igjen når jeg skrur av og på bilen, men dette kan ikke fortsette. jeg åpnet dørene bak igjen, og isolerte kablene så mye som overhodet mulig. men nå har det startet igjen. har skjedd ett par ganger før også, men nå idag ble det grovere etter at jeg byttet den ene kabelen til hæyre diskant (hadde klart å ta av den svarte dingsen som skal ta vekk bassignalene). Nå er det slik at jeg kan spille på lav lyd, men øker jeg lyden eller det er en sang med ''hard bass'' kortslutter alle høytalerne med engang, og jeg har hører bare bassen som fortsatt følger takten.. hva skjer???

  • #2
    Originally posted by mats2211 View Post
    Hei, jeg har nettop satt inn 2stk nye diskanter, og 2stk pioneer 16'' i dørene bak. Jeg hadde ett lite problem i starten at lyden plutselig stoppet å spille, slik at jeg bare hørte bassen. Lyden kommer på igjen når jeg skrur av og på bilen, men dette kan ikke fortsette. jeg åpnet dørene bak igjen, og isolerte kablene så mye som overhodet mulig. men nå har det startet igjen. har skjedd ett par ganger før også, men nå idag ble det grovere etter at jeg byttet den ene kabelen til hæyre diskant (hadde klart å ta av den svarte dingsen som skal ta vekk bassignalene). Nå er det slik at jeg kan spille på lav lyd, men øker jeg lyden eller det er en sang med ''hard bass'' kortslutter alle høytalerne med engang, og jeg har hører bare bassen som fortsatt følger takten.. hva skjer???
    Hadde samme problem, fant ut at det var dårlig jording på forsterkeren som ble brukt til lyden! Prøv annen jordings punkt

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2

    Comment


    • #3
      Høres ut som et jordingsproblem ja, men fortell gjerne hvordan du har fått på plass 16" høyttalere i dørene, og hvor du fant 16" fra pioneer, hehe :P

      Comment


      • #4
        Kan være at remote på spilleren ikke klarer å levere nok strøm til to forsterkere. Prøv å koble opp remote via rele
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment

        Working...
        X