Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Peerless xxls subbene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by hc_tk View Post
    Bruker selv 2stk peerless xxls 10" i bilen og disse spiller fantastisk! Spiller meget pent og med trøkk så det holder!
    Åssen kasse og hvilen forsterker har du til disse da? Vil det bli nok trøkk i merca mi, er jo en ganske stor bil så..

    Comment


    • #17
      Jeg har en audi a4 stasjonsvogn. de blir drevet av en stk helix A4, så de får 150 watt pr sub i 4 ohm.
      Personlig er jeg ikke noe overdrevent basshue, men har testet de skikkelig. hele bilen skranglet noe jævelig og hadde fortsatt MYE slaglengde å gå på. Disse har også ganske høy følsomhet.

      Mine står i ca 65l lukket kasse.
      Prosjekt SQ Audi A3

      Comment


      • #18
        Originally posted by hc_tk View Post
        Jeg har en audi a4 stasjonsvogn. de blir drevet av en stk helix A4, så de får 150 watt pr sub i 4 ohm.
        Personlig er jeg ikke noe overdrevent basshue, men har testet de skikkelig. hele bilen skranglet noe jævelig og hadde fortsatt MYE slaglengde å gå på. Disse har også ganske høy følsomhet.

        Mine står i ca 65l lukket kasse.
        Høres bra ut!

        Har du hørt noen av de andre subbene som er nevnt i denne tråden og kan du beskrive forskjellen isåfall?

        Comment


        • #19
          Jeg hadde Polk Audio DR104DVC før XXLS og disse spillte mer brutalt, men ikke like "fint".
          XXLSene er veldig musikalske og parrer bedre opp mot midbassene.
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #20
            Originally posted by hc_tk View Post
            Jeg hadde Polk Audio DR104DVC før XXLS og disse spillte mer brutalt, men ikke like "fint".
            XXLSene er veldig musikalske og parrer bedre opp mot midbassene.
            Siden jeg også er ute etter dyp bass, vil det da være en fordel å kjøpe 2stk XXLS 12" mot 2stk 10"? Jeg ble nemlig anbefalt av Dynabel å kjøre XXLS 2x12" i trykkammer på rundt 60l pr. element, men lurer på hvor mye jeg egentlig vil tjene på å gå for 12".

            Comment


            • #21
              To 12" tilsvarer rett under tre 10" så du får mer membranareale per krone, mer nivå nedover og høyere følsomhet.

              To B&C 15TBX100 vil derimot gi enda mer nivå, enda høyere følsomhet og enda mer membranareale - med samme kassevolum. To B&C tilsvarer rett under tre Peerless 12".

              Comment


              • #22
                Originally posted by epifant View Post
                To 12" tilsvarer rett under tre 10" så du får mer membranareale per krone, mer nivå nedover og høyere følsomhet.

                To B&C 15TBX100 vil derimot gi enda mer nivå, enda høyere følsomhet og enda mer membranareale - med samme kassevolum. To B&C tilsvarer rett under tre Peerless 12".
                Er litt skeptisk til å handle over nett i utlandet siden jeg aldri har gjort dette før, men går vel som regel bra?
                B&C er jo nesten dobbelt så billig som to XXLS 12" også, så vurderes!

                Comment


                • #23
                  De er vel litt dyrere; 2 507,-/stk for B&C og 2 115,-/stk for Peerless. Men man får mer ytelse per krone. Parts Express er en velansett nettbutikk og absolutt trygge å handle fra.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by epifant View Post
                    De er vel litt dyrere; 2 507,-/stk for B&C og 2 115,-/stk for Peerless. Men man får mer ytelse per krone. Parts Express er en velansett nettbutikk og absolutt trygge å handle fra.
                    Hvordan skal jeg koble dual mono'n om det stemmer at B&C subben er på 8 ohm? Kan jeg halvere motstanden til 4 ohm slik at den passer med forsterkeren?
                    Beklager dumme spørsmål, er relativt fersk innen området..

                    Comment


                    • #25
                      Med én TBX brokobler du forsterkeren. Da sitter du med 8 ohms impedanse og ca 250 watt.

                      Med to ville jeg først ha forsøkt å koble ett element per kanal. Det gir deg ikke mer enn ca 75 watt per element i 8 ohm, men TBXene er så lettdrevet (ca 93dB om jeg husker riktig) at jeg egentlig tviler på du vil savne effekt. Skulle det derimot ikke bli nok er det gjort på 2 minutter å paralellkoble elementene til 4 ohm og brokoble forsterkeren så du har ca 450 watt å leke med. DET burde være mer enn nok
                      Last edited by epifant; 17-02-2012, 14:01.

                      Comment

                      Working...
                      X