Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar om støpeplast

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål og svar om støpeplast

    Hvordan er blandingsforholdet mellom Støpeplast, herder og fyllestoff? Kunne tenkt meg å vite litt om akkurat dette, for da vet jeg letter hvor mye jeg trenger å kjøpe inn
    Kicker Hertz Pioneer Livin'Loud

    Prosjekt: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1592

  • #2
    Vi har ikke noe spesielt blandingsfolhold mellom støpeplasten og fyllstoffet. Men du begynner med å røre inn fyllstoff til du ikke klarer å rører det lenger, da bruker du hansker å knar inn litt mer fyllstoff. Den skal være så "tørr" at du kan forme den lett med hendene uten at den detter fra hverandre eller siger sammen. Du blir nok forundret over hvor mye fyllstoff plasten klarer å ta til seg første gangen du blander detta Skulle den bli for tørr, så kan du bare ha i en liten dash med plast.

    Men jeg anbefaler aldri å blande mer enn 100g plast og 75g herder av gangen, hvis ikke det er veldig store ting som skal støpes. Anbefaler også å bruke en brevvekt når du blander, så du får det nøyaktig.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Bra og vite

      Så 1 kg plast, 0.75 kg herder, og 2 kg fyllestoff holder til støping av 2 astolper, litt på dash og litt i dører?
      Kicker Hertz Pioneer Livin'Loud

      Prosjekt: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1592

      Comment


      • #4
        ja, du bør komme langt med det. Blir langt mer enn det ser ut til når man blander det. Plasten er drøy i bruk når du har i fyllstoff. Men ikke glem å blande plasten skikkelig med herderen først. Så tar du en bit av en svamp, pensel el.l å smører plast på delene du skal støpe på, før du blander i fyllstoff. Da fungerer dette som primer/grunning og gjør at plasten sitter bedre.
        Last edited by Bilstereosenteret.no; 07-09-2007, 10:02.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Godt forklart Pål.Er det noe mer enn bør passe på eller få med seg.
          Per
          Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
          Audison Music Expression
          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mr Golf 4 View Post
            Godt forklart Pål.Er det noe mer enn bør passe på eller få med seg.
            Per
            Ikke som jeg kommer på, men er det noe dere lurer på så spør
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Spørsmål og svar om støpeplast

              Samler litt spørsmål og svar om støpeplast fra andre tråder her.

              Så er det noen av dere som har flere spørsmål om dette, så bare hyl ut i denne tråden, så skal vi prøve å svare så godt vi kan
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                tåler det mye? tenker på dører som blir smelt hardt igjen og sånn.

                hvor mye kan jeg bygge med plast? hørt at det ikke slår så lett sprekker som sparkel gjør, men kan jeg bygge omtrent så mye jeg vil? altså tykkelsen, dybden eller, ja dere skjønner.

                Mvh
                Marius
                96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                Comment


                • #9
                  Hvorfor ikke feste denne topicen Pål.Så kan dette være en tråd for oss newbier som kan stille spørsmål eller hente tips-råd.Brukere kan jo legge inn bilder hva de har gjort.
                  Per
                  Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                  Audison Music Expression
                  http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                  http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by MariusFa View Post
                    tåler det mye? tenker på dører som blir smelt hardt igjen og sånn.

                    hvor mye kan jeg bygge med plast? hørt at det ikke slår så lett sprekker som sparkel gjør, men kan jeg bygge omtrent så mye jeg vil? altså tykkelsen, dybden eller, ja dere skjønner.

                    Mvh
                    Marius
                    Det tåler ekstremt mye og du kan bygge så tykt du vil, uten at det sprekker, slik sparkel gjør hvis du prøver å bygge 2-3cm
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      funker dette til støping av frontfangere og slikt som er laget av abs plast?
                      Mvh Thomas Holmedal

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eargasm View Post
                        funker dette til støping av frontfangere og slikt som er laget av abs plast?
                        Tror du skal slite litt med å lage noe selv av ABS, det må kjøres i vakumformer for det meste, og slik maskin har du ikke råd til

                        Men skal du bare fikse på en frontfanger, så er jo glassfiber og sparkel tingen =)
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Støpeplast er faktisk genialt til å bruke til fiksing på plast. Min erfaringer er at det sitter mye bedre på plastikken en det sparkel og polyester gjør!
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Typhon View Post
                            Støpeplast er faktisk genialt til å bruke til fiksing på plast. Min erfaringer er at det sitter mye bedre på plastikken en det sparkel og polyester gjør!

                            Der kan du se, nye bruksområder dukker stadig opp
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              ok.. for glassfiber sitter IKKE...trenger noe som er litt fleksibelt og som går ann å pussse og er overlakkbart
                              Mvh Thomas Holmedal

                              Comment

                              Working...
                              X