Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikringa ryker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikringa ryker

    Hei, har et problem med at Sikringa på pluss kabelen ryker, dette har skjedd 3 ganger nå, den ryker etter ca en mils kjøring, virker som den smelter. Problemet har oppstått etter jeg har bytta sub, kan det være at isolasjonen på strømkabelen har slitt seg opp? Har sjekka jordingskablene

  • #2
    Hvor stor er sikringen?
    Hva slags forsterker og sub er det du har?

    Comment


    • #3
      60 amper. 2x10 rockford fosgate P2, kicker ex1000.1 monoblokk

      Brukte samme forsterker på gamle suben, 2x12 crunch gts800.. Og da holdt Sikringa i et år

      Comment


      • #4
        2 spoler på rockford p2 er det ikke?
        Tipper du har koblet spolene tll en lavere last enn hva crunch subben var slik at forsterkeren yter mer og dermed trekker mer strøm.

        Comment


        • #5
          Er dobbeltspole ja, hvordan justerer/ordner jeg det?

          Comment


          • #6
            Er hver spole på 2 eller 4 ohm?

            Comment


            • #7
              Dobbel spole 2x2 ohm står det

              Comment


              • #8
                ok, da har du mulighet til å koble 0.5, 2 eller 8 ohm, dersom du har paralellkoblet alle spolene (+ på + evt. rød på rød hele veien) har du nå 0,5 ohm
                Så du har to muligheter: koble om slik at total last for forsterker bli 2 ohm, eller dersom strømkablene dine er tjukke nok med gode koblingspunkter kan du skifte til en større sikring. Merk at forsterkeren din ikke er stabil i 0.5ohm og at den kan bli ødlagt av det.

                Comment


                • #9
                  Okei, takk for hjelpen, jeg har bra kvalitets kabler, og har en 80a sikring jeg kan prøve, hva vil du anbefale? For du tror ikke det kan være noen brudd i noen av ledningene?

                  Comment


                  • #10
                    Hvordan skal det i såfall kobles? For å gjøre om ohmen

                    Comment


                    • #11
                      Bare hyggelig Kan jo selvfølgelig ikke utelukke kabelbrudd helt, men siden dette oppsto når du skiftet sub så tror jeg ikke det.
                      Forsterkeren din er oppgitt til å levere 1000w ved 14,4v det vil si et strømtrekk på 69,5Ampere og ved 0,5ohm vil strømtrekket vere enda større, da kommer tapet fra forsterkeren i tillegg
                      Jeg vil anbefale deg å koble om slik at du ikke ødlegger forskerkeren din, selv ville jeg sikkert satt inn en større sikring og satset på at det gikk bra.

                      Her er koblingsskjema for de mulighetene du har med subbene dine.

                      http://www.rockfordfosgate.com/rftec...2&woofer_imp=3

                      Comment


                      • #12
                        Satt i en 80a nå, og har kjørt litt, ikke antydning til at den skal ryke men lønner seg vel å koble opp tilfelle..

                        Comment


                        • #13
                          håper dette hjelper


                          Mvh
                          Harald
                          The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                          Comment


                          • #14
                            Hvorfor tro og gjette, når et multimeter kan gi deg svaret?
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment

                            Working...
                            X