Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utskifting av orginal stero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utskifting av orginal stero

    Hoi.


    Har for litt siden gått til annskaffelse av ei ny familie vogn.
    Denne herlige Subaru'n har bare en feil, å det er det orginale steroanlegget. Dette er satt sammen av A4 ark og binderser i Korea, det suger noe grenseløst.
    Meg og min bedre halvdel er jo over middels glad i høy musikk på biltur. Derfor er en oppgradering på sin plass.

    Men problemet er jo at hele konsollen med klima-automatikk og cd-spiller + en del andre knapper sitter i samme enhet.

    Spørsmålet mitt er om det overhodet er mulig for en av mitt kaliber (ikke et grovt kaliber) å klare dette. Er trikker av yrke så litt har jeg jo i fingra, men eier ikke kunnskap om dette. Noen som har noen forslag.

    Bilen. : Subaru Legacy Outback 2005 mod.

    PS: bilen min er ikke utstyrt med navigasjon




    På forhånd en stooooor takk


    M.v.h

    Pål Anders
    Last edited by Pål Anders; 18-03-2008, 23:36.

  • #2
    Kjedelig når climaen osv sitter i samme ramme.. må vell finnes adapter eller noe slikt en plass..
    1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

    Comment


    • #3
      Kjøpte adapter og spiller til mors 2006 BMW E90.. angret litt på det i ettertid..

      Vil anbefale deg å beholde orginalspilleren med mindre du skal ha et anlegg hvor du trenger en virkelig avansert cdspiller med EQ, delefilter, tidskorreksjon osv.. Og heller bruke et høynivå til lavnivå adapter, av den bedre typen

      Da er alt klart for å kunne montere skikkelig bilstereo
      1993 BMW 318is coupe

      Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

      Comment


      • #4
        Det spørs litt hva du mener med 'utskiftning av orginal stero' da..

        Bedre lyd kan jeg forstå at dere ønsker dere. Og dersom det er for å få litt mer trykk med eksterne forsterkere og kanskje noen basselementer i bagasjen kan du jo titte litt på denne tråden:
        http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2251

        Mens hvis saken er den at lydkvaliteten er for dårlig så er det jo klart at det er selve cd-spilleren som må byttes.. Da er det jo litt kjedelig mtp dashbord integrasjonen i bilen din..

        Men jeg er sikker på at det finnes en fancy løsning..

        Si litt mer om hva dere kunne tenke dere (helt ny/annen cd-spiller? bedre lydkvalitet? Mer trykk? etc) så er det lettere å kunne hjelpe
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

        Comment


        • #5
          ta en titt på alpine, de satser friskt på å integrere bedre lyd/bilde i original enhet. Sikkert andre merker som har bra løsninger også, men her er alpine overlegne.
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #6
            Hallo.

            Takker for mange svar.


            Det vi ser for oss er vel litt mer trøkk, er vel 4 høytalere orginalt. CD-spilleren er vel grei den.
            Men hvordan koble til en forsterker vis spillar'n helt sikkert ikke har noen innganger eller utganger i det hele tatt....?

            Skal sette inn navigasjon i det oppbevaringshullet der det egentlig sitter navi. orginalt.
            Hadde vel sett for meg ei kasse med noen kladder i baki ja. )

            M.v.h

            Pål Anders

            Comment


            • #7
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=22&page=36

              ta en titt her, den bmw`n sitter det orginal spiller i,dette ble et meget bra resultat, her er det kun bass som er ettermonter men om du bruker en 4 eller 5 kanals forsterker så kan du drive hele systemet med den, en Pioneer som den som er brukt her fungerer gull, audison har også samme system å et vesentlig bedre utvalg det er mye gode muligheter for å få dette bra

              Comment

              Working...
              X