Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pc i bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pc i bilen

    Hei!
    Driver og vurderer litt dette med PC i bilen istedet for cd-spiller nå, men hvordan blir lyden av dette?
    Krever det en god del av lydkortet osv? Hvordan blir det med tilkobling av forsterker osv?

    Planen er vel og bruke hanskerommet til en bærbar, og en lcd-skjerm i midten...
    Noen som har noen tips til skjerm her? Må være med touchscreen.

  • #2
    Jeg har selv et håp om å få til å bruke PC som en fullgod erstatning til spilleren.
    Har fått det opp å gå på bordet her nå, men har en del igjen for å få det slik som jeg vil...
    Har planer om et 7.1 oppsett, der 2 av kanalene går til midbasser foran.
    Deling, tidskomp, EQ osv skal gjøres via Console (www.console.jp) med Waves-filtre, CurveEQ og litt annet snacks

    Lyden blir helt topp om du har et bra lydkort, helst ikke internt.
    Forsterkerne kobles direkte til utgangene på lydkortet.
    Når det gjelder skjerm har jeg hatt en Xenarc 700TSV i et par år nå, fungerer ypperlig
    Vet ikke om den er å få tak i her i Norge, men det burde ikke være noen hindring.

    Comment


    • #3
      Hvilket lydkort bruker du da ?

      Comment


      • #4
        M-Audio FireWire 410.

        Comment


        • #5
          www.xenarcdirect.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by BeemerZ1 View Post
            Jeg har selv et håp om å få til å bruke PC som en fullgod erstatning til spilleren.
            Har fått det opp å gå på bordet her nå, men har en del igjen for å få det slik som jeg vil...
            Har planer om et 7.1 oppsett, der 2 av kanalene går til midbasser foran.
            Deling, tidskomp, EQ osv skal gjøres via Console (www.console.jp) med Waves-filtre, CurveEQ og litt annet snacks
            Hva program bruker du til å genere filterne som du bruker i Console? Korrigerer du automatisk ved hjelp av mic eller manuelt?

            Comment


            • #7
              Waves-filtrene er gode, men ikke helt billige (om man skal kjøpe dem riktignok). Norske Audiolense kan også generere filtre og skal være bra. Om du kjøper en lisens og ikke er fornøyd er det sannsynligvis ikke spesielt vanskelig å få solgt den videre. Det finnes også en tråd på Hifisentralen som omhandler Audiolense.

              Comment


              • #8
                Waves IR1 har jeg såvidt prøvd dersom det er de du tenker på, men litt usikker på om det er korrekt for mitt bruk. Noen bestemte filter som er prøvd og kan anbefales?

                Audiolense virker veldig interesant, men det irriterer meg at det er såpass dyrt og at der ikke er en fullfunksjons demo slik at en får prøvd det før en evt kjøper det.

                Har lekt meg litt med DRC for å korrigere frekvenskurve, dette er ett gratis program og som teoretisk sett skal kunne gjør mye av det samme som Audiolense men er mye komplisert å bruke.

                Comment

                Working...
                X