Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei, hvem er du?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hugo det er meg

    Hei

    Hugo Hugubakken
    26 år, yrkessjåfør på heltid og vekter på deltid...
    Har syssla med mye rart, bilmekanikker,bensinstasjonsdriver + mer...
    Har holdt på med bilstereo i tja kansje 5 år nå, hvorav 2 av dem jeg har konkurert.
    herifra har jeg 2 x 1.plass i nm. i en blå ford sierra..
    Holder til på Tynset.

    Mer innfo finner du på www.hugoh.no
    Hugo
    WWW.HUGOH.NO
    Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
    Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

    Comment


    • Kjetil Lie,24 år.
      Holdt på litt med bilstereo siden jeg fikk min 1. bil av pappa.nå holder jeg på med en gammel passat 35i stv.
      Har verksted sammen med D-vision.

      Planlagt annlegg er Fusion. Bilder kommer etterhvert som bygginga av midlertidig anlegg så fort det er i gang.Det er en miks mellom pioneer,jvc og audioson.

      Comment


      • Jeg heter Øyvind Kalbækken, er 17 år holder til på Tynset, går første året på elektro og skal gå vidre på elektronikk. Har planer om i bil en eller annen form for bilelektroniker. Har ikke drevet så mye med bilstereo må jeg nesten si, men har en bror som har drevet\driver en del med det med det.

        Skal prøve å få til noe tøft i en Ford Orion som jeg skal få låne av bruttern intill jeg får meg egen bil. Av den må vi få til en heftig "råne-bil". Får vel lage en tråd om det projektet etter hvert også.
        Øyvind Kalbækken

        Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

        Comment


        • Originally posted by Haakon O View Post
          Hei alle sammen, snublet over dette forumet via en snedig link i hc_tk sin prosjekttråd på bilforumet

          Jeg heter Haakon, er 29år og bor for tiden i lillestrømsområdet etter 28år på Stord og i Bergen. Jobber med grafisk design og driver litt med bildekor/folie/klistremerker på hobbybasis utenom..

          Jeg har drevet på med bilstereo siden midten av 90-tallet, var med i en NASCA-konkurranse i 2000 og vant klassen, men solgte bilen før finalen og har ikke konkurrert siden. Jeg har prøvd litt av hvert, og tatt vare på de komponentene jeg har likt best som nå bare ligger på hylla og venter på et nytt prosjekt.. Mitt ukomplette anlegg består nå av: Pioneer P9 m/dsp, audison vrx 6,420 ex og 1,500 ex limited, Focal Audiom TLR diskanter og en Phoenix Gold Cyclone sub.

          Moro med et eget norsk bilstereoforum!
          Ah !! TLR diskantene er konge !!!
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • Morn

            Mitt navn er André og snublet over forumet i håp om å hente noen tips og triks innen fiksing og mekking av bilstereo utstyr. Er ganske grønn på området men lærer i takt med at sikringer ryker og transistorer smeller, morro, men frustrerende er det.
            Jobber i barnehage så penger er det ikke stint med desverre, derfor kommer loddeteknikken til god nytte da jeg kun tar meg råd til å kjøpe ting og tang som er defekte.. selv om det spørs om ikke feriepengene kommer til å bli brukt på en brukt Pionerr DEH-P8600, p88rs eller lign. som faktisk ikke er defekt i kjøpsøyeblikket.

            Min fokus for bilstereo, og forsåvidt alt annet i livet er kvalitet og ikke volum.
            Håper å kunne lære litt av guruene på forumet, og kanskje bidra med litt selv også etterhvert.
            Takk for meg

            Comment


            • jøsses.. har ikke sett denne tråden enda jeg..
              kanskje på tide å presentere meg og?

              Eirik, 22 år, jobber som hjemmesykepleier..

              Vært interessert i lyd siden jeg var 5, og driver på mye med musikk (band osv)
              Bilstereo har vært interesse siden jeg fikk bil når jeg var 18, men ikke mer "seriøst" før nå..

              Får meg ny bil til tirsdag (12 juni) og da blir det litt bygging og forhåpentligvis litt db drag osv utover sommeren..

              Utstyr:

              Soundmagus
              Pioneer
              Rockford Fosgate
              Phoenix Gold
              Focal
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • Kan vel fylle inn litt info om meg her å.
                24år, vernepleier/miljløterapeut fra nord-trøndelag
                Drev litt med lyd i bil før, men hjemmekino interessen innhentet meg fullstendig. Dog har jeg fulgt med i det skjulte. bilforum medlem siden starten vil jeg tro. Planer om å oppgradere bittelitt i min Carina E. Ellers er jeg her mest for å følge med på prosjektene deres. Utrolig mye flinke folk her. Kudos til dere!

                Comment


                • Litt om meg da;
                  Christian heter jeg, 23 år og bor på Nesodden utenfor Oslo.
                  Interessen for lyd startet på gutterommet med sprengtråd og demonterte gamle radioer. Og har hengt med siden. Kan vel nevne at jeg var eneste på Nesodden med radio og CD-spiller på mopeden i sin tid
                  Interessen for lyd i bil kom med første bilen og har holdt siden.
                  Min første bil, en 87 Caravelle, fikk kallenavnet "Den rullende viratoren", med fire 15" i bagasjen og en 10" under setet.
                  Egentlig liker jeg best å bygge stereo og høre etterpå hvordan det ble.
                  Har to motto'er; "Less is more" og "Hvorfor ødelegge noe som fungerer". Sistnevnte er jeg verdensmester i
                  Man lærer så lenge man lever...Bruker det jeg har av anlegg, og utnytter det maks. Begrenser seg litt med kapital når man har samboer, billån og leilighet.
                  Sånn er det bare...
                  Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

                  Comment


                  • Tjo!!

                    Får vel følle flokken og skrive litt her da.
                    Oppvokst i sverige og konk. i lyd som en liten hobby siden-02, Flyttet till norge for snart 2 år siden. Har lagt opp anlegg osv i bilene til folk rundt meg(kompiser og kompisers kompiser, dere skjønner)

                    Fra 010107 fikk jeg importen av CDT audio i norge. Har ikke hatt mest tid till dette før nå. Nå har jeg også fått importen på Phoenix Gold, Climax og Newsound. Har nå fått siden oppe å løpe og webshopen er på G.

                    Har selv vokst ifra det med at det skal være mest mulig trøkk i bilen, for meg handler det om å få så fin lyd så mulig. Men det er fremdeles morro og kaste i et par monoblokker og noen bassere å spille "istykker" bilen.
                    Ken André Høgden
                    www.powersound.no
                    CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
                    !!Nettshoppen Powersound!!

                    Comment


                    • Andreas her

                      Vet godt hva god lyd er i instrument og scenesammenheng da jeg har spilt i flere band og jobbet som scenearbeider i flere år. Bilstereo har jeg imidlertid veldig lite peiling på, men håper å lære gjennom å surfe litt på bilstereoforumet en gang i blandt Om ikke så alt for lenge skal jeg også kjøpe meg bil, og da blir det kanskje enda en tråd her

                      Comment


                      • Klarte ikke å se at jeg har presentert meg tidligere her, så jeg skriver nå noen få ord.

                        Sture, fra en liten plass i Troms kalt Bardu. Flere av dere har sikkert vært her i førstegangstjeneste. Norges største militærforlegning er vel her, såvidt meg bekjent. I allefall i området her. (Bardu og Målselv)

                        Har ikke drevet noe aktivt med bilstereo, men har sansen for god å høy lyd. Har aldri hatt noen bilder der man virkelig kan bygge fet lyd, da mine biler har gått fra å være en 77 modell corolla til en 86 modell mr2 til en 86 modell suzuki sj410 til en 88modell camry og nå til en 91modell mr2. Sistnevnte er det tilnærmet umulig å lage god lyd i, pga dårlig isolering og generelt høyt støynivå ellers i bilen når man kjører, men jeg skal nå gjøre så godt jeg kan.

                        Prosjektet har jeg startet opp på prosjektsiden på forumet, så får vi se hva det blir til videre framover.

                        Er selvlært i bilstereo, dvs jeg kan ikke så mye om så mangt. Men jeg suger til meg info her på forumet så godt jeg kan. Så om det er noen med gode ører i omegn, så vil jeg gjerne låne de en dag jeg anser meg som ferdig med anlegget mitt.
                        Sture Vedal

                        Comment


                        • ørjan, 15 år Går på Ener ungdomskole. har hatt interesse for lyd i noen år nå, har bygget litt småting innen stereo.
                          blir vel ikke alt for lenge til det blir litt lyd i bilen..
                          Granada uten noe lyd... enda

                          Comment


                          • Jeg heter Johann og er 23. Har hatt interesse for lyd siden barneskolen. Har bygget litt hjemmeutstyr og litt i bil. Jeg har vel bygget en 8-10 subwoofere, samt 5-6par høyttalere oppigjennom, til meg selv og venner.
                            Ingenting veldig kostbart.

                            Jeg liker kvalitet og god lyd. Et annet prinsipp er at hvis jeg har valget mellom to produkter hvor det ene er litttegrann bedre men koster betraktelig mye mer, så går jeg for det billigste alternativet.

                            Jeg kom inn på forumet gjennom avforum.no da jeg oppdaget at det var fryktelig lite aktivitet på bil-delen av det forumet.

                            Dagens prosjekt er å få litt bedre lyd i min 99 ford cougar, som er nesten helt orginal foreløpig. Jeg har et økonomisk tak på ca 10000kr. - Og er svært åpen for alle tips og triks samt produktanbefalinger fra dere som har erfaring!
                            never enough!

                            Comment


                            • god dag mitt navn er Michael. er 18år. glad i lyd og bilde..
                              går da skole for og bli bilmekaniker.
                              dunker det er det bra
                              mitt prosjekt er og få det til og dure godt i min 240
                              open for tips og triks her og.. glad i og lære
                              no fuck, no ride.
                              we ride together, we die together, VOLVO 4 ever!

                              Comment


                              • Hei!

                                Julian Sommer her, 17 år fra Lillehammer. Utdanner meg som billakkerer og jobber som det hver sommer.
                                Har falt for interessen for bilstereo, så dette er en stor del av fritiden min og kommer til å bli det i årene fremover. Liker modifisering; alt fra bildemanipulering til styling av biler og bygging av bilstereo.
                                Og bilen, den er selvsagt en "strøken" Lada Niva, som bygges konkurranse-anlegg i til høsten, og det er her nicket mitt her inne blir mer tydelig - jeg liker å være litt "Different", gjøre ting ikke så mange andre ville gjort..

                                Comment

                                Working...
                                X