Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kondensator eller ikke? Amp dyno test!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kondensator eller ikke? Amp dyno test!

    Jeg ser at det er veldig mange som bruker kondensatorer mens de mer erfarne gjerne ikke vil anbefale det! så kom jeg over denne tråden, og tenkte at det er fint med litt grundig test og bevis av kondensatorer og hva de gjør!


    http://www.stevemeadedesigns.com/boa...-do-caps-work/



    Her ligger det 2 filmer hvor 2 forskjellige kondensatorer blir testet med gjennomsnittspilling og burst, håper det var nyttig for noen som lurte
    Ford Focus
    B2 Audio CC15
    B2 Audio Mono v4

  • #2
    Men litt komisk at i praksis spiller man f.eks i dB drag lavere med kondensator enn uten, selv om den der testen tilsier at man skal få ganske mye mer effekt med kondensator
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Jeg vil se samme testen hvor de heller legger til et batteri, som vil ha nytte på flere måter enn kondensatorene.

      Lurer også på pris på en slik 100F kondensator? Skal prøve å søke litt.

      Comment


      • #4
        etter hva jeg har lest fra de så skal de ta en sånn test, men begrunnelsen var at ekstra batteri var større jobb for dynamo kontra kondis
        Ford Focus
        B2 Audio CC15
        B2 Audio Mono v4

        Comment


        • #5
          Er vel noen som vil lure folk til å kjøpe kondis fra rf.
          Batteri er bedre uansett. Bedre for dynamo du. Haha.

          Mvh kim

          Comment


          • #6
            hehe tror nok ikke dynamoen er noe argument her sant som jonas sier at man får lavere dB på burp med kondis påkobla da den vil fungere som en last når den har kommet ned til samme spenning som resten bak MEN ved bassslag så kan jeg gå med på at en kondis kan være med å gjevne ut spenningen på toppene under hvert basslag! men der igjen,, er det snakk om hiphop og sånt der bassn buldrer over lengre tid vil en kondis funke som en last igjen å ikke hjelpe noe som helst.

            kommer uansett hva denne testen viser og sier aldri til å anbefale noe annet enn batterier
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Heller ekstra batteri en kondis
              Mvh
              Glenn

              Comment


              • #8
                Denne debatten blir litt feil hvis man ikke spesifiserer hva behovet er....
                Mvh
                Lars Engen

                Comment


                • #9
                  Denne debatten tar aldrig slutt da alle hører,ser,merker forskjellig på alt.
                  2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                  Comment


                  • #10
                    Bruker Faktisk kondensator på Cd-spillern
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by HLS View Post
                      Bruker Faktisk kondensator på Cd-spillern
                      Deeet tror jeg ikke noe på
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Deeet hadde faktisk dynabel til salgs i mange år... var vel på 50-60k microfarad eller noe sånt?
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #13
                          Deeet vet jeg Så da er vel sakens kjerne: Got Diode?
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ugn View Post
                            Deeet tror jeg ikke noe på
                            har det for å få vekk dynamo støy noe som er forårsaket av selve dynamoen.. ikke jordingsproblem noen plass osv.. dynamoen fungerer som den skal.. men turtallstøy har det vært siden første oppstart.
                            og har prøvd med både alpine og pioneer


                            Originally posted by Haakon O View Post
                            Deeet hadde faktisk dynabel til salgs i mange år... var vel på 50-60k microfarad eller noe sånt?
                            stemmer veldig! kjekk liten sak . å for å være helt ærlig så er lyden mye klarere etter montering
                            men om det er kondisn eller ørene som har forandret seg kan jo vær å en bestemme!



                            men det er eneste plassen i min bil det blir brukt
                            Last edited by HLS; 16-05-2013, 14:54.
                            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                            Mvh
                            Rune Kvaal

                            Comment


                            • #15
                              Nei jaggu!
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                              Comment

                              Working...
                              X