Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg unngå å bruke REM på pioneer GM 6500F?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg unngå å bruke REM på pioneer GM 6500F?

    Som emne sier: kan jeg unngå å bruke REM på pioneer GM 6500F? Har ikke audio utgang eller rem fra spiller og har tenkt å bruke signal fra høytaler koblet direkte på forsterkerens innebygde "High-low" converter. Vil helst unngå å klippe meg inn i bilens ledningsnett for å hente 12v rem, da bilen er helt ny og ledningene godt innkapslet.
    Har hørt om slike aktive High-Low converter som også gir ut rem, men hadde vært greit om det gikk an å bruke forsterkerens innebygde uten å egen rem. At det var en innbygget krets for dette slik forsterkeren startet automatisk når den fikk høytalersignal inn.

    Håper noen har gode råd eller vært borti lignende.

  • #2
    Jeg har aldri brukt dette tilkoblings-systemet, men tror nok Remote-kabelen må monteres. Denne er av/på styringen til forsterkeren, så tviler på at den kan unngår på noen måte (rett meg om jeg tar feil).

    Men... Du kan jo gjøre mange varianter når det kommer til remotekabelen.

    - Legge opp en egen kabel direkte fra batteri og montere en skjult bryter
    - Legge en ny kabel direkte fra tenningslåsen
    - Koble deg inn på den originale styrestrømskabelen med en strømtjuv (slipper å klippe noe som helst).

    Her er det mange løsninger, men jeg ville gått for en av de tre nevnte ovenfor
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Takk for svar Har vurdert forslagene dine, saken er den at alt ligger bak i bilen, batteri og det hele så vil unngå å trekke noe som helst frem i coupen. Er masse ledninger til noe sikringer ect bak som jeg lurer på å koble meg inn på til remote. Men vet ikke om jeg helt tør. Signal henter jeg fra bilens orginale sub er montert i hattehyllen.

      Comment


      • #4
        Har en sikringsboks bak i bilen hvor jeg lurer på om jeg kan hente strøm rett fra en av de ledige "sikringsholderene" finnes det kontakter med samme sokkel som 12v sikringer?

        Comment


        • #5
          Originally posted by kalosturbo View Post
          Jeg har aldri brukt dette tilkoblings-systemet, men tror nok Remote-kabelen må monteres. Denne er av/på styringen til forsterkeren, så tviler på at den kan unngår på noen måte (rett meg om jeg tar feil).

          Men... Du kan jo gjøre mange varianter når det kommer til remotekabelen.

          - Legge opp en egen kabel direkte fra batteri og montere en skjult bryter
          - Legge en ny kabel direkte fra tenningslåsen
          - Koble deg inn på den originale styrestrømskabelen med en strømtjuv (slipper å klippe noe som helst).

          Her er det mange løsninger, men jeg ville gått for en av de tre nevnte ovenfor
          Hva er den orginale styrestrømskabelen og hvor finner eg den?

          Comment


          • #6
            Hvis du snakker om remote kommer den ut fra baksiden av headunit, blå med hvit stripe.
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Han har jo ikke remote på orginalspilleren sin, det skriver han i første innlegget. Du kjøper deg et lavnivåadapter MED remote, enkelt og greit. Du sier jo at du skal koble deg til i hatthylla uansett, så da slipper du å trekke noe lange kabler.

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Han har jo ikke remote på orginalspilleren sin, det skriver han i første innlegget. Du kjøper deg et lavnivåadapter MED remote, enkelt og greit. Du sier jo at du skal koble deg til i hatthylla uansett, så da slipper du å trekke noe lange kabler.
                Ok, er det i slike tilfeller mange tyvkobler seg på baklyktene?
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jørgen View Post
                  Ok, er det i slike tilfeller mange tyvkobler seg på baklyktene?
                  Det finnes dessverre de som er så dumme ja...
                  Hvis man kjøper et lavnivåadapter med remote, så har man en remote UT fra adapteret som man kobler til forsterkeren. Adapteret får signal via høyttalerINN tilkoblingen, og sender signal via remote når spilleren skrus på

                  Comment


                  • #10
                    Ok, er spenning fra baklyktene lik den som går i remote? Skal vel ikke være store strømmen å trekke for å vekke liv i ampene.
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • #11
                      Vet det finnes forsterkere som ikke trenger remote, men vet ikke om den du har må ha remote
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

                      Comment


                      • #12
                        Tok ikke sjansen på å klippe meg inn på lyktene da det er bus system i bilen, så kjøpte en aktiv high low med rem. Problemet er løst Takk for alle råd.

                        Comment

                        Working...
                        X