Announcement

Collapse
No announcement yet.

Odyssey 2150, bytte "BOLTER"??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Odyssey 2150, bytte "BOLTER"??

    Hei, jeg har et odyssey 2150, lurer på om det går an og skru ut pluss og minus boltene som er på batteriet originalt.
    Å erstatte disse med lengere bolter?
    Ser at det er umbrako på boltene/terminalene. Vil ikke prøve å løsne på de føre jeg er sikker

    Mvh kim

  • #2
    Mener du boltene eller de gullbelagte terminalene? Tror du fint kan bytte boltene ihvertfall, så lenge dimensjonen er lik og du har bolter med spor som er TOMME, er noe forskjell på tomme og metriske bolter. Er ihvertfall av typen tomme bolter på de odyssey batteriene jeg har drevet med. Men kan ikke skjønne at det er umbrako på boltene/terminalene???
    You know, Im all about that bass...

    Comment


    • #3

      Disse du mener?

      De kan fint løsnes i såfall, men som emil over her sier så må du skaffe "bolter" (aka maskinskruer) med amerikanske mål (tommer).
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Originally posted by ugn View Post

        Disse du mener?

        De kan fint løsnes i såfall, men som emil over her sier så må du skaffe "bolter" (aka maskinskruer) med amerikanske mål (tommer).


        Men hvorfor skal du bytte/løsne terminalene? Nysgjerrig. Skjønner det hvis du trenger å gjøre boltene lengere, men trenger jo løsne terminalene for å gjøre det? o.O
        You know, Im all about that bass...

        Comment


        • #5
          Takker for svar. Er de boltene jeg tenker på. De som går inn i selve batteriet. Hvis du ser nerme på toppen så ser du at det er unbrako spor i bolten.
          Jeg skal ha inn en forsterker til i bilen, og da blir det litt liten plass til skoene. Ordnet med kobber skinne. Men så ble jo kablene for korte.


          Mvh kim

          Comment


          • #6
            Fordi:
            De boltene der er for å feste kabler slik:


            Skal man feste kabelsko så er det litt enklere med maskinskruer slik som dette:



            !! PS !! : Husk å bruke like lange skruer, eller så blir det skeivfordeling av amper-trekken. Hilsen Sandvik
            (måttebare! ;D)
            Last edited by ugn; 08-04-2013, 15:49.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Hahaha. Var som det siste bilde jeg tenkte på ugn

              Mvh kim

              Comment


              • #8
                Har nå prøvd å løsnet "boltene" ALDRI gjør det. Må egentlig gjenge opp på nytt, men fikk måket mutteren på plass etter mye fram og tilbake. Boltene er for bløte og expanderer. Morro igjen LA BOLTEN VÆRE. hehe


                mvh kim

                Comment


                • #9
                  HEHE. jeg fjernet mine uten problem. hehe.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Mine sitter mere eller mindre som støpt. Heldig du da mr.


                    mvh kim

                    Comment


                    • #11
                      Kanskje dem sitter med locktite så man må varme opp boltene litt?
                      TEAM RE-LOUD
                      http://www.teamreloud.com

                      Norwegian Champion 08

                      Comment


                      • #12
                        Errr er da ikke noe problem dette? Eneste du må huske på er at det er amerikanisk boltstørelse på dem så drit i å prøv å kjøre metriske gjenger nedi.
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          fjernet på alle mine 14stk PC1200 jeg har brukt oppigjennom uten å varme eller noe. ikke noe problemer.
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

                          Comment


                          • #14
                            Har heller aldri hatt problemer med at disse er vanskelige og fjerne altså.
                            Mvh
                            Ole Heen

                            Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                            Comment


                            • #15
                              disse er lette å ta av på mitt 2150 også, så er nok ikke vi som er heldige, heller omvendt
                              mail
                              skype
                              pm

                              Comment

                              Working...
                              X