Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL 900/5 HD Blinker Grønt og Rødt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JL 900/5 HD Blinker Grønt og Rødt.

    Hallo.

    For 3 dager siden koblet jeg opp anlegg i min 2007 Volvo V70 og det fungerte perfekt, inntil igår. Da var det null bass som fungerte. Stoppa og sjekket på forsterkeren og den blinker grønt og rødt, altså i safemode. Jeg prøvde å ta jordinga først og satt på tenning igjen, da blinket den grønt i noen sekunder før det røde lyset kom igjen. Jordinga sitter rett på batteriet da batteriet er bakmontert i V70.

    Jeg har sjekka alle kabler, og alt ser bra ut. Lurte kanskje på om det ble for varmt for forsterkeren å ligge der den ligger, men den var ikke unormalt varm.

    Anlegget mitt består foreløpig av:
    Pioneer AVH-X2500BT
    JL W7 12"
    JL 900/5 HD Forsterker
    Også brukte jeg kabel sett ifra Gladen.
    Høytelere i dørene er originale.

    Noen som har tips til hva det kan være? Må forsterkeren inn på rep?

    Mvh,
    E.Winjum

  • #2
    Har du målt, så det ikke er subben det er noe galt med?
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      Har dessverre ikke hatt multimeteret med meg, og har ikke hatt tid til å feilsøke mer på det. Bare kobla av alt jeg. Men jeg prøvde å koble av sub'en før jeg kobla vekk alt og den blinka fortsatt da

      Comment


      • #4
        Noen som veit om ett sted jeg kan få reparert forsterkeren? Eller er det billigere å kjøpe ny?

        Comment


        • #5
          Har du prøvd å fikse jordinga di først? JL burde ha en haug med beskyttelsegreier for å forhindre at forsterkeren går i stykker.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Greit nok at du jorder rett i batteriet, men hvordan er jordingen mellom batteri og karosseri? Og mellom karosseri og motor? Å du bruker selvsagt egnede kabelsko på kablene?

            Comment


            • #7
              I min 2002 mod mondeo var jordinga på batteriet for dårlig til at ampen fungerte gitt. Så ikke sikkert jordinga er god nok på batteri nei..
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment

              Working...
              X